Moderní budování značky je obtížné, na trhu je rok od roku větší a větší množství výrobků,které soutěží o zákazníkovu přízeň. Zatímco v 50. letech stačilo mít odlišný produkt, dnes se musí produkty odlišovat především v zákazníkově mysli. Positioning nabízí způsoby, jak danou značku do zákazníkovy mysli umístit. Pokud brand manager dodrží všechny zásady a dokáže najít správnou odlišovací myšlenku, pokud jeho produkt za něco stojí, dá se říci, že má vyhráno.
Anotace v angličtině
Modern brand building is not easy. Year after year is the market flooded with more and more products competing for the prospect's favor. Yet in 50s it was totally sufficient to have a distinctive product, today it is necessary to differentiate the perception in the prospect's mind. Positioning offers several effective ways, how to grasp the room in the mind. If the brand manager follows the guides properly and is able to find the right differentiating idea, then if the product is any good, I dare to say, the battle is won.
Klíčová slova
Reklama, Obchodní značka, Budování značky, Branding (Značení), Řízení značky, Logo, Marketing, Produkt, Služby, Strategie, Marketingový výzkum, Marketingový průzkum, Testování, Měření, Hodnota obchodní značky, Reklamní text, Případová studie, RC Cola, Výběr jména, PR, Vztahy s veřejností, Média, Trh, Umisťování
Moderní budování značky je obtížné, na trhu je rok od roku větší a větší množství výrobků,které soutěží o zákazníkovu přízeň. Zatímco v 50. letech stačilo mít odlišný produkt, dnes se musí produkty odlišovat především v zákazníkově mysli. Positioning nabízí způsoby, jak danou značku do zákazníkovy mysli umístit. Pokud brand manager dodrží všechny zásady a dokáže najít správnou odlišovací myšlenku, pokud jeho produkt za něco stojí, dá se říci, že má vyhráno.
Anotace v angličtině
Modern brand building is not easy. Year after year is the market flooded with more and more products competing for the prospect's favor. Yet in 50s it was totally sufficient to have a distinctive product, today it is necessary to differentiate the perception in the prospect's mind. Positioning offers several effective ways, how to grasp the room in the mind. If the brand manager follows the guides properly and is able to find the right differentiating idea, then if the product is any good, I dare to say, the battle is won.
Klíčová slova
Reklama, Obchodní značka, Budování značky, Branding (Značení), Řízení značky, Logo, Marketing, Produkt, Služby, Strategie, Marketingový výzkum, Marketingový průzkum, Testování, Měření, Hodnota obchodní značky, Reklamní text, Případová studie, RC Cola, Výběr jména, PR, Vztahy s veřejností, Média, Trh, Umisťování
1. Zpracujte teoretická východiska se zaměřením na brand building a hodnotu značky.
2. Proveďte analýzu přístupu k tvorbě značky v prostředí českého trhu reklamních a komunikačních agentur.
3. Proveďte analýzu přístupu k tvorbě značky z pohledu zadavatelů.
4. Proveďte analýzu vybraných reklamních spotů a zhodnoťte proces brand buildingu.
5. Porovnejte zjištěná data a navrhněte efektivní postup tvorby značky aplikovatelný v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska se zaměřením na brand building a hodnotu značky.
2. Proveďte analýzu přístupu k tvorbě značky v prostředí českého trhu reklamních a komunikačních agentur.
3. Proveďte analýzu přístupu k tvorbě značky z pohledu zadavatelů.
4. Proveďte analýzu vybraných reklamních spotů a zhodnoťte proces brand buildingu.
5. Porovnejte zjištěná data a navrhněte efektivní postup tvorby značky aplikovatelný v praxi.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D., Brand Building, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-885-6
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R., Psychologie reklamy, Grada Publishing 2002, ISBN 80-247-0402-1
CAYWOOD, C., Public relations, Computer Press 2004, ISBN 80-247-0658-2
PELSMACKER, P., GEUENS, M., GERGH, J., Marketingová komunikace, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J., Marketing pro evropský trh, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0422-6
Seznam doporučené literatury
AAKER, D., Brand Building, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-885-6
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R., Psychologie reklamy, Grada Publishing 2002, ISBN 80-247-0402-1
CAYWOOD, C., Public relations, Computer Press 2004, ISBN 80-247-0658-2
PELSMACKER, P., GEUENS, M., GERGH, J., Marketingová komunikace, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J., Marketing pro evropský trh, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0422-6