Cílem této diplomové práce je navrhnout projekt vedoucí ke zlepšení a zefektivnění současné marketingové komunikace Vlastivědného muzea v Šumperku. V teoretické části byly zpracovány poznatky o neziskových organizacích a marketingových pojmech, získaných z dostupných literárních zdrojů. V praktické části práce bylo představeno Vlastivědné muzeum v Šumperku, provedena analýza marketinkového mixu služeb a analýza současné marketingové komunikace. Prostřednictvím dotazníkového průzkumu byly získány poznatky týkající se marketingové komunikace. K identifikaci prostředí organizace byla použita PEST analýza, SWOT analýza a analýza konkurence. Hlavním přínosem práce jsou návrhy a doporučení uvedené v závěrečné části práce spolu s projektem zaměřeným na zlepšení současné marketingové komunikace. Celý projekt byl podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The purpose of this diploma thesis is to propose a project aimed at improving and streamlining the current marketing communication of the Museum of Natural History in Šumperk. In the theoretical part, current knowledge about non-profit organizations and marketing concepts was presented, obtained from available literary sources. In the practical part, Museum of Natural History in Šumperk was introduced, together with analysis of marketing mix of their services and current marketing communication. Facts about marketing communication were obtained via questionnaire survey. PEST analysis, SWOT analysis and competition analysis were used to identify the organization's environment. Main benefits of the thesis are suggestions and recommendations presented in the final part together with a project aimed at improving the current marketing communication. The whole project was subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
neziskové organizace, marketingový mix, marketingová komunikace, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
nonprofit organizations, marketing mix, marketing communication, PEST analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
100 s. (155 982 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je navrhnout projekt vedoucí ke zlepšení a zefektivnění současné marketingové komunikace Vlastivědného muzea v Šumperku. V teoretické části byly zpracovány poznatky o neziskových organizacích a marketingových pojmech, získaných z dostupných literárních zdrojů. V praktické části práce bylo představeno Vlastivědné muzeum v Šumperku, provedena analýza marketinkového mixu služeb a analýza současné marketingové komunikace. Prostřednictvím dotazníkového průzkumu byly získány poznatky týkající se marketingové komunikace. K identifikaci prostředí organizace byla použita PEST analýza, SWOT analýza a analýza konkurence. Hlavním přínosem práce jsou návrhy a doporučení uvedené v závěrečné části práce spolu s projektem zaměřeným na zlepšení současné marketingové komunikace. Celý projekt byl podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The purpose of this diploma thesis is to propose a project aimed at improving and streamlining the current marketing communication of the Museum of Natural History in Šumperk. In the theoretical part, current knowledge about non-profit organizations and marketing concepts was presented, obtained from available literary sources. In the practical part, Museum of Natural History in Šumperk was introduced, together with analysis of marketing mix of their services and current marketing communication. Facts about marketing communication were obtained via questionnaire survey. PEST analysis, SWOT analysis and competition analysis were used to identify the organization's environment. Main benefits of the thesis are suggestions and recommendations presented in the final part together with a project aimed at improving the current marketing communication. The whole project was subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
neziskové organizace, marketingový mix, marketingová komunikace, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
nonprofit organizations, marketing mix, marketing communication, PEST analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické poznatky související s marketingovou komunikací v neziskovém sektoru služeb.
Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové komunikace Vlastivědného muzea v Šumperku.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte projekt zlepšení současné marketingové komunikace zvolené organizace.
Proveďte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické poznatky související s marketingovou komunikací v neziskovém sektoru služeb.
Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové komunikace Vlastivědného muzea v Šumperku.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte projekt zlepšení současné marketingové komunikace zvolené organizace.
Proveďte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. 13th ed. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 978-1-292-14650-8.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. A framework for marketing management. 6th ed. Boston: Pearson, 2016, 344 s. ISBN 978-1-292-09314-7.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3. vyd. Praha: Ekopress, 2010, 188 s. ISBN 978-80-86929-54-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. 13th ed. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 978-1-292-14650-8.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. A framework for marketing management. 6th ed. Boston: Pearson, 2016, 344 s. ISBN 978-1-292-09314-7.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3. vyd. Praha: Ekopress, 2010, 188 s. ISBN 978-80-86929-54-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Lucie Tomancová, Ph.D. 18 b
1. V silných stránkách máte uvedenou příznivou cenu vstupenek do Vlastivědného muzea v Šumperku. Mne naopak přijde cena za plné vstupné 30 - 40,- Kč za osobu jako velmi nízká. Zmapovala jste v rámci práce ostatní Vlastivědné muzea v ČR?
2. Zajímalo by mne cenové srovnání vstupného. Myslíte si, že zvýšení ceny o +- 10 Kč by odradilo příchozí návštěvníky od plánované návštěvy muzea?
Oponent práce: Ing. Richard Špak 25 b
1. Uvažuje organizace o realizaci Vašich návrhu? V případě, že ano, které z nich zvažuje?
prof. Stávková
Na základě čeho jste použila segmentaci? částečně zodpovězeno
Dr. Dobeš
Dovysvětlete PEST analýzu. zcela zodpovězeno
doc. Chovancová
Proč název Muzeíčko?zcela zodpovězeno
Dr. Bejtkovský
Proč jste nenavrhla plakát?zcela zodpovězeno