Diplomová práce se zabývá motivačními faktory a obavami studentů rozhodujících se o zahraničním studijním výjezdu. V první části této práce jsou objasněna teoretická výcho- diska, která se vztahují k problematice spotřebitelského rozhodování a behaviorální eko- nomie. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické, na které navazuje výsledný projekt implementace těchto poznatků s využitím výsledku provedených analýz, na jejichž základě jsou fakultě doporučeny konkrétní akční kroky. Cílem práce je zvýšení počtu studentů využívajících zahraničních programů mobility poskytovaných domácí uni- verzitou.
Annotation in English
This thesis deals with motivational factors and concerns of students deciding on a study abroad. The first part of this thesis explains the theoretical basis that relate to consumer decision-making and behavioral economics. These theoretical findings are further applied in the practical part, which is followed by the final project of implementation of these fin- dings using the results of the analyzes based on which action steps are recommended. The aim of the thesis is to increase the number of students using foreign mobility programs provided by the home university.
Keywords
behaviorální ekonomie, program Erasmus+, rozhodovací proces, zahraniční mobilita, iracionalita, motivace
Diplomová práce se zabývá motivačními faktory a obavami studentů rozhodujících se o zahraničním studijním výjezdu. V první části této práce jsou objasněna teoretická výcho- diska, která se vztahují k problematice spotřebitelského rozhodování a behaviorální eko- nomie. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické, na které navazuje výsledný projekt implementace těchto poznatků s využitím výsledku provedených analýz, na jejichž základě jsou fakultě doporučeny konkrétní akční kroky. Cílem práce je zvýšení počtu studentů využívajících zahraničních programů mobility poskytovaných domácí uni- verzitou.
Annotation in English
This thesis deals with motivational factors and concerns of students deciding on a study abroad. The first part of this thesis explains the theoretical basis that relate to consumer decision-making and behavioral economics. These theoretical findings are further applied in the practical part, which is followed by the final project of implementation of these fin- dings using the results of the analyzes based on which action steps are recommended. The aim of the thesis is to increase the number of students using foreign mobility programs provided by the home university.
Keywords
behaviorální ekonomie, program Erasmus+, rozhodovací proces, zahraniční mobilita, iracionalita, motivace
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši tématu behaviorální ekonomie.
Praktická část
Charakterizujte zahraniční programy mobility a jejich cílové skupiny.
Aplikujte poznatky behaviorální ekonomie v rámci komunikace fakulty managementu a ekonomiky.
Zpracujte konkrétní návrhy implemetace principů behaviorální ekonomie do marketingového řízení zahraničních programů mobility.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši tématu behaviorální ekonomie.
Praktická část
Charakterizujte zahraniční programy mobility a jejich cílové skupiny.
Aplikujte poznatky behaviorální ekonomie v rámci komunikace fakulty managementu a ekonomiky.
Zpracujte konkrétní návrhy implemetace principů behaviorální ekonomie do marketingového řízení zahraničních programů mobility.
Závěr
Recommended resources
ARIELY, Dan. Jak drahá je intuice: proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Praha: Práh, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7252-327-6.
CONWAY, Edmund. Ekonomie - 50 myšlenek, které musíte znát. Praha: Slovart, 2013, 208 s. ISBN 978-80-7391-752-4.
KAHNEMAN, Daniel. Thinking, Fast and Slow. New York: Macmillan USA, 2011, 499 s. ISBN 9780374275631.
LYONS, Daniel. Disrupted: my misadventure in the start-up bubble. New York: Hachette Books, 2016, 272 s. ISBN 978-0-316-30609-6.
THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín: Kniha Zlín, 2010, 310 s. ISBN 978-80-87162-66-8.
Recommended resources
ARIELY, Dan. Jak drahá je intuice: proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Praha: Práh, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7252-327-6.
CONWAY, Edmund. Ekonomie - 50 myšlenek, které musíte znát. Praha: Slovart, 2013, 208 s. ISBN 978-80-7391-752-4.
KAHNEMAN, Daniel. Thinking, Fast and Slow. New York: Macmillan USA, 2011, 499 s. ISBN 9780374275631.
LYONS, Daniel. Disrupted: my misadventure in the start-up bubble. New York: Hachette Books, 2016, 272 s. ISBN 978-0-316-30609-6.
THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín: Kniha Zlín, 2010, 310 s. ISBN 978-80-87162-66-8.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
maps, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
VEDOUCÍ: Vorlová, 28b.
Budete se i nadále angažovat v projektech zahraničních studijních výjezdů na UTB? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Vydrová, 14b.
Konzultoval jste návrhy projektové části s vedením FaME? Souhlasí s Vašimi návrhy? ZODPOVĚZENO ZCELA
Identifikujte klíčové změny po marketingového řízení zahraničních programů mobility po zavedení Vámi navrhovaných opatření. ZODPOVĚZENO ZCELA
Jaký je současný stav marketingového řízení zahraničních programů mobility? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ