Tato diplomová práce se zabývá implementací managementu kvality do vybrané rehabilitační ambulance v Olomouci. Cílem této práce je poskytnout náhled na jednotlivé kroky, jež vedou k samotnému zavádění managementu kvality do zdravotnického zařízení. Teoretická část definuje kvalitu, včetně historického vývoje, systémy kvality, specifikuje kvalitu ve zdravotnictví a související legislativu. Praktická část je rozdělena na analytickou část, který se zabývá analýzou makroprostředí a mikroprostředí organizace, a část projektovou, která se zabývá již samotnou implementací. V závěru je podrobena časovou, nákladovou a rizikovou analýzou, a jeho celkové zhodnocení. Výsledkem diplomové práce je vytvoření projektu, který může sloužit jako podklad nebo inspirace pro vedení organizace, pro niž byl navrhnut.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the implementation of quality management in a selected physiotherapy outpatient clinic in Olomouc. The aim is to provide an overview of the individual steps leading to the introduction of quality management into health services. The theoretical part defines quality, including the history, quality systems, specifies quality in health care and the related legislation. The practical part is divided into an analytical part dealing with the analysis of the organization's macro and micro environments, and a project part dealing with the implementation. The final section provides a time, cost and risk analysis, and the overall evaluation. The result of the thesis is the creation of a project which can serve as background or inspiration for the management of the health care facility for which it was designed.
Klíčová slova
kvalita, management kvality, implementace managementu kvality, analýza, projekt
Tato diplomová práce se zabývá implementací managementu kvality do vybrané rehabilitační ambulance v Olomouci. Cílem této práce je poskytnout náhled na jednotlivé kroky, jež vedou k samotnému zavádění managementu kvality do zdravotnického zařízení. Teoretická část definuje kvalitu, včetně historického vývoje, systémy kvality, specifikuje kvalitu ve zdravotnictví a související legislativu. Praktická část je rozdělena na analytickou část, který se zabývá analýzou makroprostředí a mikroprostředí organizace, a část projektovou, která se zabývá již samotnou implementací. V závěru je podrobena časovou, nákladovou a rizikovou analýzou, a jeho celkové zhodnocení. Výsledkem diplomové práce je vytvoření projektu, který může sloužit jako podklad nebo inspirace pro vedení organizace, pro niž byl navrhnut.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the implementation of quality management in a selected physiotherapy outpatient clinic in Olomouc. The aim is to provide an overview of the individual steps leading to the introduction of quality management into health services. The theoretical part defines quality, including the history, quality systems, specifies quality in health care and the related legislation. The practical part is divided into an analytical part dealing with the analysis of the organization's macro and micro environments, and a project part dealing with the implementation. The final section provides a time, cost and risk analysis, and the overall evaluation. The result of the thesis is the creation of a project which can serve as background or inspiration for the management of the health care facility for which it was designed.
Klíčová slova
kvalita, management kvality, implementace managementu kvality, analýza, projekt
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky v oblasti managementu kvality.
Praktická část
Charakterizujte vybranou organizaci a analyzujte její současný stav.
Na základě zhodnocených výsledků analýz vytvořte projekt zavedení managementu kvality do firmy.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky v oblasti managementu kvality.
Praktická část
Charakterizujte vybranou organizaci a analyzujte její současný stav.
Na základě zhodnocených výsledků analýz vytvořte projekt zavedení managementu kvality do firmy.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, P. Management kvality. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 987-80-7318-912-9.
BUCHBINDER, S. B. a SHANKS. N. H. Introduction to health care management. Burlington, Mass.: Jones and Barllett Learning, 2012, 494 s. ISBN 978-0-7637-9086-8.
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
NENADÁL, J. a kol. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Praha: Manageent Press, 2011, 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
PURUSHOTHAMA, B. Effective implementation of quality management systems. New Delhi: Woodhead Publishing India, 2010, 170 s. ISBN 9780857090010.
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, P. Management kvality. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 987-80-7318-912-9.
BUCHBINDER, S. B. a SHANKS. N. H. Introduction to health care management. Burlington, Mass.: Jones and Barllett Learning, 2012, 494 s. ISBN 978-0-7637-9086-8.
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
NENADÁL, J. a kol. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Praha: Manageent Press, 2011, 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
PURUSHOTHAMA, B. Effective implementation of quality management systems. New Delhi: Woodhead Publishing India, 2010, 170 s. ISBN 9780857090010.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Dr. Vydrová, 24 bodů
Bude Vámi navržený projekt realizován? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Existuje finanční omezení Vámi navrhovaného projektu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
OPONENT: doc. Briš, 24 bodů
Dotazníkové šetření prokázalo, že spokojenost zákazníků je velmi vysoká. Autorka DP dále uvádí, že organizace vykazuje dobré ekonomické výsledky. To vše dokazuje, že organizace je dobře řízená. Co tedy vede autorku práce k tomu, že navrhuje změnu řízení ve smyslu systému managementu kvality? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Staňková
Nepokusila jste se vypracovat příručku pro organizaci při zavádění dané normy? Stanovila jste v projektu vize organizace? Kdo bude personálně odpovědný za jednotlivé kroky?