Cílem diplomové práce je vytvoření projektu efektivní komunikační strategie Rehabilitač-ního stacionáře Nivy.
Na základě definovaných teorií a postupů v rámci marketingových komunikací jsou formu-lována teoretická východiska a nastaveny pracovní hypotézy. Praktická část je zaměřena na analýzu současných forem komunikace Rehabilitačního stacionáře Nivy, zhodnocení funkčnosti komunikačních aktivit organizace prostřednictvím SWOT a kauzální analýzy. Součástí práce je dotazníkové šetření směřující ke zjištění možností propagace neziskových organizací ve Zlínském kraji.
Na základě poznatků z teoretické části, výsledků analýz a dotazníkového šetření je v projektové části sestavena optimální komunikační strategie pro neziskovou organizaci Rehabilitační stacionář Nivy. Ta by měla organizaci pomoci dostat se více do povědomí veřejnosti, zlepšit interní i externí komunikaci, a to na základě jednotného komunikačního a vizuálního stylu.
Anotace v angličtině
The aim of diploma thesis is to create the project of efficient communication strategy of ''Rehabilitační stacionář Nivy‘‘. There are formulated theoretical ways out and set work hypotheses on the principles of defining theories and processes in the scope of marketing communication. Practical part is focused on the analysis of current communication forms of ''Rehabilitační stacionář Nivy‘‘, estimation of functionality of organizational communi-cation activities based on SWOT and causal analyses. One of the components of work is
a questionnaire research oriented to assignment of possibilities of non-profit organization' s propagation in Region Zlín.
In reference to findings of theoretical knowledge, analyses results and questionnaire re-search is set optimal communication strategy for non-profit organization ''Rehabilitační stacionář Nivy‘‘ in project part of this work. It should bring the organization to public' s attention, improve the internal and external communication following the simple commu-nication and visual manner.
non-profit organization, non-profit sector, marketing communication, communication strategy, communication mix, event marketing
Rozsah průvodní práce
93 s., 34 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu efektivní komunikační strategie Rehabilitač-ního stacionáře Nivy.
Na základě definovaných teorií a postupů v rámci marketingových komunikací jsou formu-lována teoretická východiska a nastaveny pracovní hypotézy. Praktická část je zaměřena na analýzu současných forem komunikace Rehabilitačního stacionáře Nivy, zhodnocení funkčnosti komunikačních aktivit organizace prostřednictvím SWOT a kauzální analýzy. Součástí práce je dotazníkové šetření směřující ke zjištění možností propagace neziskových organizací ve Zlínském kraji.
Na základě poznatků z teoretické části, výsledků analýz a dotazníkového šetření je v projektové části sestavena optimální komunikační strategie pro neziskovou organizaci Rehabilitační stacionář Nivy. Ta by měla organizaci pomoci dostat se více do povědomí veřejnosti, zlepšit interní i externí komunikaci, a to na základě jednotného komunikačního a vizuálního stylu.
Anotace v angličtině
The aim of diploma thesis is to create the project of efficient communication strategy of ''Rehabilitační stacionář Nivy‘‘. There are formulated theoretical ways out and set work hypotheses on the principles of defining theories and processes in the scope of marketing communication. Practical part is focused on the analysis of current communication forms of ''Rehabilitační stacionář Nivy‘‘, estimation of functionality of organizational communi-cation activities based on SWOT and causal analyses. One of the components of work is
a questionnaire research oriented to assignment of possibilities of non-profit organization' s propagation in Region Zlín.
In reference to findings of theoretical knowledge, analyses results and questionnaire re-search is set optimal communication strategy for non-profit organization ''Rehabilitační stacionář Nivy‘‘ in project part of this work. It should bring the organization to public' s attention, improve the internal and external communication following the simple commu-nication and visual manner.
non-profit organization, non-profit sector, marketing communication, communication strategy, communication mix, event marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na public relations a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem komunikační strategie neziskové organizace Rehabilitační stacionář Zlín.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost neziskové organizace Rehabilitační stacionář Zlín se zaměřením na její současnou komunikační strategii.
3. Proveďte dotazníkové šetření směřující ke zjištění nutnosti propagace neziskových organizací v regionu Zlín.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy současné komunikační strategie Rehabilitačního stacionáře Zlín a dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz.
5. Na základě výsledků analýz navrhněte vlastní projekt optimální komunikační strategie neziskové organizace Rehabilitační stacionář Zlín, a to i v propojení s návrhem zlepšení komunikace neziskových organizací regionu Zlín. Zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na public relations a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem komunikační strategie neziskové organizace Rehabilitační stacionář Zlín.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost neziskové organizace Rehabilitační stacionář Zlín se zaměřením na její současnou komunikační strategii.
3. Proveďte dotazníkové šetření směřující ke zjištění nutnosti propagace neziskových organizací v regionu Zlín.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy současné komunikační strategie Rehabilitačního stacionáře Zlín a dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz.
5. Na základě výsledků analýz navrhněte vlastní projekt optimální komunikační strategie neziskové organizace Rehabilitační stacionář Zlín, a to i v propojení s návrhem zlepšení komunikace neziskových organizací regionu Zlín. Zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikovém sektoru, Omega, Praha, 1997
Frič P. a kol..: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Frič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES / ICN, 1998
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikovém sektoru, Omega, Praha, 1997
Frič P. a kol..: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Frič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES / ICN, 1998
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001