Tato diplomová práce je základním podkladem pro vznik turistického informačního centra v Bedřichově v Jizerských horách. Zároveň detailně analyzuje stav cestovního ruchu v Libereckém kraji a přináší návrh na řízení destinace Jizerské hory s pomocí nejnovějších poznatků destinačního managementu.
Anotace v angličtině
This dissertation is a base for founding a tourist information centre in Bedrichov in Jizerske hory. It is analyzing the situation of tourism in Liberec region and offering a way to lead the tourist destination Jizerske hory by using the newest destination-management methods.
Tourist information centre, tourism, Jizera´s mountines, tourism marketing, destination-management marketing.
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je základním podkladem pro vznik turistického informačního centra v Bedřichově v Jizerských horách. Zároveň detailně analyzuje stav cestovního ruchu v Libereckém kraji a přináší návrh na řízení destinace Jizerské hory s pomocí nejnovějších poznatků destinačního managementu.
Anotace v angličtině
This dissertation is a base for founding a tourist information centre in Bedrichov in Jizerske hory. It is analyzing the situation of tourism in Liberec region and offering a way to lead the tourist destination Jizerske hory by using the newest destination-management methods.
Tourist information centre, tourism, Jizera´s mountines, tourism marketing, destination-management marketing.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte obecné principy fungování TIC v naší republice i v zahraničí, následně vyhodnoťte tyto informace a aplikujte je na Jizerskohorský region.
4. Zkoumejte možnosti, které by prostřednictvím placených služeb finančně umožnily provoz TIC.
5. Typizujte cílové segmenty aktivit TIC.
6. Projekt - návrh na fungování TIC Bedřichov a Janov.
7. Zhodnocení dosažení cíle práce a míra naplnění hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte obecné principy fungování TIC v naší republice i v zahraničí, následně vyhodnoťte tyto informace a aplikujte je na Jizerskohorský region.
4. Zkoumejte možnosti, které by prostřednictvím placených služeb finančně umožnily provoz TIC.
5. Typizujte cílové segmenty aktivit TIC.
6. Projekt - návrh na fungování TIC Bedřichov a Janov.
7. Zhodnocení dosažení cíle práce a míra naplnění hypotéz.
Seznam doporučené literatury
Palatková, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006 341 s. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
Orieška, Ján. Kongresový cestovní ruch. V Praze: IDEA servis, 2004. 139 s. ISBN 80-85970-45-7
Kongresová a incentivní turistika: Olomoucký kraj: Statutární město Olomouc. Olomouc: Olomoucký kraj, 2004. 40 s. ISBN 80-239-4726-5
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003. 486 s. Expert. ISBN 80-247-0202-9
Cestovní ruch Libereckého kraje. Liberec: Liberecký kraj, [2003?]. 24 s.
Program rozvoje cestovního ruchu Libereckého kraje. Liberec: Krajský úřad, odbor KSCR, 2003. 1 dvojl. (4 s.)
Vaško, Martin. Cestovní ruch a regionální rozvoj. Praha : Oeconomica, 2002. 95 s. ISBN 80-245-0445-6
Foret, Miroslav; Foretová, Věra. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada, 2001. 178 s. Manažer. ISBN 80-247-0207-X
Český sever: Rámcová strategie rozvoje cestovního ruchu. Liberec: Euroregion Nisa, [1999]. 23 s.
Garep spol. s.r.o. (zpracovatel-Strategie rozvoje cestovního ruchu turistického regionu Jizerské hory a rámcového návrhu strategie rozvoje cestovního ruchu Jizerské hory)
Seznam doporučené literatury
Palatková, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006 341 s. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
Orieška, Ján. Kongresový cestovní ruch. V Praze: IDEA servis, 2004. 139 s. ISBN 80-85970-45-7
Kongresová a incentivní turistika: Olomoucký kraj: Statutární město Olomouc. Olomouc: Olomoucký kraj, 2004. 40 s. ISBN 80-239-4726-5
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003. 486 s. Expert. ISBN 80-247-0202-9
Cestovní ruch Libereckého kraje. Liberec: Liberecký kraj, [2003?]. 24 s.
Program rozvoje cestovního ruchu Libereckého kraje. Liberec: Krajský úřad, odbor KSCR, 2003. 1 dvojl. (4 s.)
Vaško, Martin. Cestovní ruch a regionální rozvoj. Praha : Oeconomica, 2002. 95 s. ISBN 80-245-0445-6
Foret, Miroslav; Foretová, Věra. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada, 2001. 178 s. Manažer. ISBN 80-247-0207-X
Český sever: Rámcová strategie rozvoje cestovního ruchu. Liberec: Euroregion Nisa, [1999]. 23 s.
Garep spol. s.r.o. (zpracovatel-Strategie rozvoje cestovního ruchu turistického regionu Jizerské hory a rámcového návrhu strategie rozvoje cestovního ruchu Jizerské hory)