Tato diplomová práce se zabývá sběrem, analyzováním a profilací reklamních apelů, formátů a provedení reklamních spotů zaměřených na pivo. Pozornost je zaměřena na vliv českých kulturních hodnot při užívání jmenovaných reklamních prvků v národní reklamě. V práci jsou analyzovány televizní reklamy na pivo pomocí vlastního výzkumu. Na základě zjištěných výsledků jsou poté profilovány jednotlivé části kreativní strategie zohledňující české kulturní prostředí.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with collecting, analysis and formulation of the advertising appeals, formats and execution in beer commercials. It makes allowances for cultural aspects, which significantly affect constituent advertising elements in national advertisement. The analysis are focused on the TV beer commercials and are compiled with the assistance of my own re-search. On the basis of the results are profiled effective creative strategy with the respect to the Czech cultural background.
Klíčová slova
Kultura, kulturní hodnoty, kreativní strategie, strategie sdělení, reklamní apel, informační obsah reklamy, formát reklamy, způsob realizace reklamy, pivo v českém kulturním prostředí, výzkum Stephana Dahla.
Klíčová slova v angličtině
Culture, cultural values, creative strategy, message strategy, advertising appeal, information content of advertisement, advertising form, executional style, beer in Czech cultural background, Stephan Dahl´s research.
Rozsah průvodní práce
92 s., 17 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá sběrem, analyzováním a profilací reklamních apelů, formátů a provedení reklamních spotů zaměřených na pivo. Pozornost je zaměřena na vliv českých kulturních hodnot při užívání jmenovaných reklamních prvků v národní reklamě. V práci jsou analyzovány televizní reklamy na pivo pomocí vlastního výzkumu. Na základě zjištěných výsledků jsou poté profilovány jednotlivé části kreativní strategie zohledňující české kulturní prostředí.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with collecting, analysis and formulation of the advertising appeals, formats and execution in beer commercials. It makes allowances for cultural aspects, which significantly affect constituent advertising elements in national advertisement. The analysis are focused on the TV beer commercials and are compiled with the assistance of my own re-search. On the basis of the results are profiled effective creative strategy with the respect to the Czech cultural background.
Klíčová slova
Kultura, kulturní hodnoty, kreativní strategie, strategie sdělení, reklamní apel, informační obsah reklamy, formát reklamy, způsob realizace reklamy, pivo v českém kulturním prostředí, výzkum Stephana Dahla.
Klíčová slova v angličtině
Culture, cultural values, creative strategy, message strategy, advertising appeal, information content of advertisement, advertising form, executional style, beer in Czech cultural background, Stephan Dahl´s research.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému kulturních vlivů na tvorbu reklamní strategie na základě existujících sekundárních zdrojů a publikovaných výsledků výzkumů v této oblasti.
2. Proveďte obsahovou analýzu českých televizních reklamních spotů propagujících pivo.
3. Srovnejte výsledky analýzy s výsledky zahraničních výzkumů.
4. Syntézou sekundárních informací a vlastní obsahové analýzy navrhněte vhodné reklamní apely, formáty a provedení pivní reklamy pro obyvatelstvo ČR v členění na cílové skupiny.
5. Zdůvodněte svůj návrh a dejte jej do kontextu s ostatními vlivy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému kulturních vlivů na tvorbu reklamní strategie na základě existujících sekundárních zdrojů a publikovaných výsledků výzkumů v této oblasti.
2. Proveďte obsahovou analýzu českých televizních reklamních spotů propagujících pivo.
3. Srovnejte výsledky analýzy s výsledky zahraničních výzkumů.
4. Syntézou sekundárních informací a vlastní obsahové analýzy navrhněte vhodné reklamní apely, formáty a provedení pivní reklamy pro obyvatelstvo ČR v členění na cílové skupiny.
5. Zdůvodněte svůj návrh a dejte jej do kontextu s ostatními vlivy.
Seznam doporučené literatury
USUNIER, J. C. Marketing Across Cultures. 3. vyd. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. 626 s. ISBN 0-13-010668-2
KOUDELOVA, R., WHITELOCK, J. A cross-cultural analysis of television advertising in the UK and the Czech Republic. International Marketing. 2001. Vol. 18, Iss. 3; s. 286 - 301. ISSN 02651335
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
DAHL, S. Cultural Value in Advertising. http://stephweb.com/capstone
DAHL, S. Cross-cultural advertising research: What do we know about the influence of culture on advertising? Middlesex University, Business school London. http://stephweb.com/capstone
DAHL, S. Cultural values in beer advertising: a look at beer commercials from the UK, the Netherlands and Germany. http://stephweb.com/capstone/beer.shtml
Seznam doporučené literatury
USUNIER, J. C. Marketing Across Cultures. 3. vyd. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. 626 s. ISBN 0-13-010668-2
KOUDELOVA, R., WHITELOCK, J. A cross-cultural analysis of television advertising in the UK and the Czech Republic. International Marketing. 2001. Vol. 18, Iss. 3; s. 286 - 301. ISSN 02651335
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
DAHL, S. Cultural Value in Advertising. http://stephweb.com/capstone
DAHL, S. Cross-cultural advertising research: What do we know about the influence of culture on advertising? Middlesex University, Business school London. http://stephweb.com/capstone
DAHL, S. Cultural values in beer advertising: a look at beer commercials from the UK, the Netherlands and Germany. http://stephweb.com/capstone/beer.shtml