Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Fotograf a jeho múza 2. Praktická část: a) katalog produktů: Polodrahokamy b) volné fotografie - výstavní soubor: Geometrie lidského těla
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Fotograf a jeho múza
2. Praktická část:
a) katalog produktů:
Polodrahokamy
b) volné fotografie - výstavní soubor:
Geometrie lidského těla
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part:
Photographer and his Muse
2. Practical part:
a) Semi-Precious Gemstones
b) Geometry of Human Body
Název dle studenta
1. Teoretická část: Fotograf a jeho múza 2. Praktická část: a) katalog produktů: Polodrahokamy b) volné fotografie - výstavní soubor: Geometrie lidského těla
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Photographer and his Muse 2. Practical part: a) Semi-Precious Gemstones b) Geometry of Human Body
Práca je rozdelená na päť častí. Zameriava sa na to, čo všetko malo za násedok zhmotnenie múzy do postavy ženy, jej vnímanie v spoločnosti a pohľad na ňu samotnú vlastnými očami. Poznatky skúmam na troch príkladoch, ktoré následne porovnávam.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into five parts. It´s focused on everything, that depends on materializing the muse into the woman, her perception in society and a view of her by her own sight. I examine the findings in three examples, which I then compare.
Klíčová slova
Žena, Múza, Feminizmus, Gender, Inšpirácia
Klíčová slova v angličtině
Woman, Muse, Feminism, Gender, Inspiration
Rozsah průvodní práce
56485
Jazyk
SK
Anotace
Práca je rozdelená na päť častí. Zameriava sa na to, čo všetko malo za násedok zhmotnenie múzy do postavy ženy, jej vnímanie v spoločnosti a pohľad na ňu samotnú vlastnými očami. Poznatky skúmam na troch príkladoch, ktoré následne porovnávam.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into five parts. It´s focused on everything, that depends on materializing the muse into the woman, her perception in society and a view of her by her own sight. I examine the findings in three examples, which I then compare.
Klíčová slova
Žena, Múza, Feminizmus, Gender, Inšpirácia
Klíčová slova v angličtině
Woman, Muse, Feminism, Gender, Inspiration
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Jonh Berger: Spôsoby videnia
Susan Sontag: O fotografii
Seznam doporučené literatury
Jonh Berger: Spôsoby videnia
Susan Sontag: O fotografii
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V diskuzi nad teoretickou prací dominovalo téma kauzality vztahu ženské múzy a mužského autora díla, která byla zpochybněna. Studentka na námitky reagovala ne zcela přesvědčivě. Praktické práci byla vyčtena přílišná formálnost a dekorativnost. Autorka argumentovala upřednostnením intuice a bezprostředních pocitů na vznik uměleckého díla.