Tato diplomová práce je zaměřená na poměrně opomíjenou tématiku ilustrativně zpracovaných vizuálních stylů. V teoretické části jsou nejprve stručně popsány základní charakteristiky týkající se ilustrace obecně. Dále jsou uvedeny příklady současných firem či značek, které svůj vizuální styl zvolily právě ilustrovanou formou. Na závěr teoretické části práce jsou sepsány veškeré náležitosti vizuální identity obchodní značky spolu s dalšími dodatky, jako je obalový design a grafické prvky v prodejním prostředí (prodejní stánek). To vše pak slouží jako odrazový můstek pro praktickou část, ve které jsou veškeré znalosti získané při zpracovávání teoretické části zužitkovány a převedeny do praxe. Vý-sledkem práce tak bude kompletní vizuální styl reálné mladé značky, který by měl maxi-málně podpořit úspěšnost celého podnikatelského plánu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on a relatively neglected topic of illustrated corporate identity. In the theoretical part are briefly described the basic characteristics of illustration in gen-eral. Below are examples of current companies that have chosen their visual style in the illustrated form. At the end of the theoretical work, all the requirements of the visual brand identity are written together with other additional topics such as packaging design and graphic elements in the sales environment. The practical part uses all these facts in prac-tice. The result of the work will be a complete visual style of real young brands, which should maximally support the success of the whole business plan.
Klíčová slova
vizuální styl, korporátní identita, ilustrace, mladá značka, módní doplňky
Klíčová slova v angličtině
visual style, corporate identity, branding, illustration, young brand, accessories
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřená na poměrně opomíjenou tématiku ilustrativně zpracovaných vizuálních stylů. V teoretické části jsou nejprve stručně popsány základní charakteristiky týkající se ilustrace obecně. Dále jsou uvedeny příklady současných firem či značek, které svůj vizuální styl zvolily právě ilustrovanou formou. Na závěr teoretické části práce jsou sepsány veškeré náležitosti vizuální identity obchodní značky spolu s dalšími dodatky, jako je obalový design a grafické prvky v prodejním prostředí (prodejní stánek). To vše pak slouží jako odrazový můstek pro praktickou část, ve které jsou veškeré znalosti získané při zpracovávání teoretické části zužitkovány a převedeny do praxe. Vý-sledkem práce tak bude kompletní vizuální styl reálné mladé značky, který by měl maxi-málně podpořit úspěšnost celého podnikatelského plánu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on a relatively neglected topic of illustrated corporate identity. In the theoretical part are briefly described the basic characteristics of illustration in gen-eral. Below are examples of current companies that have chosen their visual style in the illustrated form. At the end of the theoretical work, all the requirements of the visual brand identity are written together with other additional topics such as packaging design and graphic elements in the sales environment. The practical part uses all these facts in prac-tice. The result of the work will be a complete visual style of real young brands, which should maximally support the success of the whole business plan.
Klíčová slova
vizuální styl, korporátní identita, ilustrace, mladá značka, módní doplňky
Klíčová slova v angličtině
visual style, corporate identity, branding, illustration, young brand, accessories
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: rozbor problematiky vizuálních stylů obchodních značek s prvky ilustrace
2. Praktická část: vypracovaný projekt vizuální identity konkrétní značky
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: rozbor problematiky vizuálních stylů obchodních značek s prvky ilustrace
2. Praktická část: vypracovaný projekt vizuální identity konkrétní značky
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Livingston, Alan+Isabella: Dictionary of Graphic Design and Designers London: Thames&Hudson, 2003. ISBN 0-500-20353-9
Kolesár, Zdeno: Kapitoly z dejín grafického dizajnu, Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 80-968658-5-4
Kessels Kramer: Advertising for people who don't like advertising, London: Laurence King Publishing, 2012. ISBN 978-1-78067-320-2
Seznam doporučené literatury
Livingston, Alan+Isabella: Dictionary of Graphic Design and Designers London: Thames&Hudson, 2003. ISBN 0-500-20353-9
Kolesár, Zdeno: Kapitoly z dejín grafického dizajnu, Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 80-968658-5-4
Kessels Kramer: Advertising for people who don't like advertising, London: Laurence King Publishing, 2012. ISBN 978-1-78067-320-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se základními parametra svého projektu, reagovala na připomínky věcně a se znalostí problematiky. Kajnar: vztah osobní motivace autorky a požadavky na marketing..... Studentka má promyšlenou strategii výtvarnou i obchodní.