V teoretické části své bakalářské práce se zabývám vývojem hudebních vydavatelství především z pohledu grafického designu. Zkoumám zde také marketingovou strukturu vydavatelství jako takového, která je s designem velmi často úzce spjatá. Popisuji vývoj českých vydavatelství před a po roce 2000, jejich vizuální identitu a propagaci. Zabývám se srovnáním a vývojem strategie hudebního vydavatelství od minulosti až po součastnost. V praktické části své práce představuji návrh fiktivního hudebního vydavatelství a jeho vizuální identitu, která si ve své propagaci pomáhá pomocí všech dostupných současných forem.
Anotace v angličtině
In my theoretical bachelor thesis I am dealing with development of music publishing houses, especially from point of view of graphic design. I am exploring marketing structure of publishing houses which is often closely connected to design. I am describing development of czech publishing houses before and after 2000 just as their visual identity and propagation. I am also dealing with comparison and strategy progress of publishing houses from the past to the present. I am introducing design of fictive publishing house and its visual identity in practical part of my thesis. It helps itself with all available form od propagation.
Klíčová slova
hudební vydavatelství, label, značka, hudba, electro, hudební průmysl, hudební nosiče, vizuální identita
Klíčová slova v angličtině
music publishing, music records, label, brand, music, electro, music industry, music carriers, visual identity
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části své bakalářské práce se zabývám vývojem hudebních vydavatelství především z pohledu grafického designu. Zkoumám zde také marketingovou strukturu vydavatelství jako takového, která je s designem velmi často úzce spjatá. Popisuji vývoj českých vydavatelství před a po roce 2000, jejich vizuální identitu a propagaci. Zabývám se srovnáním a vývojem strategie hudebního vydavatelství od minulosti až po součastnost. V praktické části své práce představuji návrh fiktivního hudebního vydavatelství a jeho vizuální identitu, která si ve své propagaci pomáhá pomocí všech dostupných současných forem.
Anotace v angličtině
In my theoretical bachelor thesis I am dealing with development of music publishing houses, especially from point of view of graphic design. I am exploring marketing structure of publishing houses which is often closely connected to design. I am describing development of czech publishing houses before and after 2000 just as their visual identity and propagation. I am also dealing with comparison and strategy progress of publishing houses from the past to the present. I am introducing design of fictive publishing house and its visual identity in practical part of my thesis. It helps itself with all available form od propagation.
Klíčová slova
hudební vydavatelství, label, značka, hudba, electro, hudební průmysl, hudební nosiče, vizuální identita
Klíčová slova v angličtině
music publishing, music records, label, brand, music, electro, music industry, music carriers, visual identity
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: vývoj hudebních vydavatelství v ČR z pohledu grafického designu
2. Praktická část: vizuální styl hudebního vydavatelství, návrh značky, loga vydavatelství, ucelená řada pro určitý hudební styl, grafické řešení pro propagační materiály (hudební nosiče, publikace a další...)
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: vývoj hudebních vydavatelství v ČR z pohledu grafického designu
2. Praktická část: vizuální styl hudebního vydavatelství, návrh značky, loga vydavatelství, ucelená řada pro určitý hudební styl, grafické řešení pro propagační materiály (hudební nosiče, publikace a další...)
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
OCHS, Michael. 1000 record covers. Köln: B. Taschen, 1996. ISBN 3822885959
EDITED BY B. MARTIN PEDERSEN. Graphis music cd 1: an international collection of cd design. Zürich, Switzerland: Graphis Press, 1995. ISBN 3857094591
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 80-968658-5-4
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3., přeprac. vyd. Praha: Kafka design, c2014,
ISBN 978-80-260-6771-9
SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by: new music graphics. London: Laurence King Publishing, c2008,
ISBN 978-1-85669-527-5
Seznam doporučené literatury
OCHS, Michael. 1000 record covers. Köln: B. Taschen, 1996. ISBN 3822885959
EDITED BY B. MARTIN PEDERSEN. Graphis music cd 1: an international collection of cd design. Zürich, Switzerland: Graphis Press, 1995. ISBN 3857094591
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 80-968658-5-4
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3., přeprac. vyd. Praha: Kafka design, c2014,
ISBN 978-80-260-6771-9
SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by: new music graphics. London: Laurence King Publishing, c2008,
ISBN 978-1-85669-527-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Komplexní a rozsáhlé grafické řešení tématu je přínosem autorky. Promyšlená koncepce a cílené směrování všech segmentů grafiky ukazuje autorku jako profesionálku. Illík, Dosoudilová: možné komplikace při uvádění do praxe, vazba na marketing, vliv aktérů (hudebníků) na grafickou podobu. Dobrá argumentace a stylizace odpovědí.