Tématem mé diplomové práce je identifikovat vnitřní klima vybraných fakult českých veřejných vysokých škol. Vzhledem k tomu, že se v České republice nikdo významně touto problematikou dosud nezabýval, a proto se ani neuskutečnil žádný oficiální výzkum, který by se vnitřního prostředí na našich univerzitách týkal, rozhodla jsem se provést na čtyřech fakultách dotazníkové šetření. Prostřednictvím sedmi kategorií otázek zjišťujících kvalitu mezilidských vztahů, podmínky profesního růstu, mzdové ohodnocení, informovanost zaměstnanců ze strany vedení, podmínky k prosazování nových myšlenek, materiální zabezpečení fakult a profesionální úroveň managementu bych chtěla zjistit, jaké je na těchto školách klima. Výsledky této výzkumné sondy by měly pomoci odhalit, zda v České republice existuje potřeba zabývat se vnitřním klimatem univerzit.
Anotace v angličtině
This thesis addresses the work climate of some public universities in the Czech Republic. No public or private body monitors the work environment of the public universities and no research is available to date. This thesis investigates the work environment of four selected faculties of the public universities in the Czech Republic. A questionnaire was devised to establish the quality of the work climate using seven categories: quality of interpersonal relations, career advancement, salary range satisfaction, management communication with employees, satisfaction with faculty facility, bringing up new ideas, management professional quality. The results of this research indicate whether or not further monitoring of the work environment of Czech universities is required.
Klíčová slova
vnitřní klima, vnitřní prostředí, mezilidské vztahy, kariérní postup, kvalita klimatu, veřejné vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
work climate, work environment, interpersonal relations, career advancement, quality of environment, pubic universities
Rozsah průvodní práce
81 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé diplomové práce je identifikovat vnitřní klima vybraných fakult českých veřejných vysokých škol. Vzhledem k tomu, že se v České republice nikdo významně touto problematikou dosud nezabýval, a proto se ani neuskutečnil žádný oficiální výzkum, který by se vnitřního prostředí na našich univerzitách týkal, rozhodla jsem se provést na čtyřech fakultách dotazníkové šetření. Prostřednictvím sedmi kategorií otázek zjišťujících kvalitu mezilidských vztahů, podmínky profesního růstu, mzdové ohodnocení, informovanost zaměstnanců ze strany vedení, podmínky k prosazování nových myšlenek, materiální zabezpečení fakult a profesionální úroveň managementu bych chtěla zjistit, jaké je na těchto školách klima. Výsledky této výzkumné sondy by měly pomoci odhalit, zda v České republice existuje potřeba zabývat se vnitřním klimatem univerzit.
Anotace v angličtině
This thesis addresses the work climate of some public universities in the Czech Republic. No public or private body monitors the work environment of the public universities and no research is available to date. This thesis investigates the work environment of four selected faculties of the public universities in the Czech Republic. A questionnaire was devised to establish the quality of the work climate using seven categories: quality of interpersonal relations, career advancement, salary range satisfaction, management communication with employees, satisfaction with faculty facility, bringing up new ideas, management professional quality. The results of this research indicate whether or not further monitoring of the work environment of Czech universities is required.
Klíčová slova
vnitřní klima, vnitřní prostředí, mezilidské vztahy, kariérní postup, kvalita klimatu, veřejné vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
work climate, work environment, interpersonal relations, career advancement, quality of environment, pubic universities
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti školního marketingu.
2. Proveďte sběr primárních údajů z oblasti vnitřního prostředí vybraných vysokých škol.
3. Syntézou získaných informací a vlastního výzkumu identifikujte vnitřní klima vybraných fakult veřejných vysokých škol.
4. V závěru zdůrazněte význam výzkumu vnitřního prostředí VVŠ v ČR ve vztahu ke kvalitě VŠ.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti školního marketingu.
2. Proveďte sběr primárních údajů z oblasti vnitřního prostředí vybraných vysokých škol.
3. Syntézou získaných informací a vlastního výzkumu identifikujte vnitřní klima vybraných fakult veřejných vysokých škol.
4. V závěru zdůrazněte význam výzkumu vnitřního prostředí VVŠ v ČR ve vztahu ke kvalitě VŠ.
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker,P, Geuens,M., Van den Bergh, J.: Marketingové komunikace, Grada Publishing,2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. 382 s. ISBN: 80-902200-8-8
Sborník příspěvků Marketing vysokých škol. Mezinárodní konference. Projekt Tempus Phare CME 97-3026. ČVUT Praha 2000
Eger, L. a kol. Strategie rozvoje školy, Cechtuma 2002, 111 s. ISBN 80-903225-6-5
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker,P, Geuens,M., Van den Bergh, J.: Marketingové komunikace, Grada Publishing,2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. 382 s. ISBN: 80-902200-8-8
Sborník příspěvků Marketing vysokých škol. Mezinárodní konference. Projekt Tempus Phare CME 97-3026. ČVUT Praha 2000
Eger, L. a kol. Strategie rozvoje školy, Cechtuma 2002, 111 s. ISBN 80-903225-6-5