Práce je zaměřena na poznání aktuálního trhu a konkurence přístavu Portim\ ao v Portugalsku. Cílem je navrhnout adekvátní marketingovou strategii, která pomůže přístavu zlepšit svoji pozici na trhu a hlavně v konkurenčním boji. Teoretická část seznamuje se základnímy termíny a nástroji marketingu (marketingová strategie, marketingový mix, cílený marketing). Druhá část práce je věnována analyzování aktuálního stavu na trhu a konkurence. Tato část obsahuje analýzu aktuálního trhu (2004 - 2006), výsledků přístavu Portim\ ao, definování hlavních konkurentů včetně jejich detailní analýzy (podíl na trhu, marketingový mix, strategie). Projektová část nabízí řešení v podobě marketingové strategie, která vychází z výsledků provedených analýz.
Anotace v angličtině
This thesis proposes a marketing strategy based on an analysis of the market and the competitors of the Marina de Portim\ ao. The first part introduces some basic terms and concepts of marketing (marketing strategy, marketing mix, target marketing, etc.). The second part analyzes the dynamics of the market and describes the main competitors of the Marina de Portim\ ao. The third part proposes a marketing strategy for the Marina de Portim\ ao that is designed to gain greater market share and defend against competitor’.
Práce je zaměřena na poznání aktuálního trhu a konkurence přístavu Portim\ ao v Portugalsku. Cílem je navrhnout adekvátní marketingovou strategii, která pomůže přístavu zlepšit svoji pozici na trhu a hlavně v konkurenčním boji. Teoretická část seznamuje se základnímy termíny a nástroji marketingu (marketingová strategie, marketingový mix, cílený marketing). Druhá část práce je věnována analyzování aktuálního stavu na trhu a konkurence. Tato část obsahuje analýzu aktuálního trhu (2004 - 2006), výsledků přístavu Portim\ ao, definování hlavních konkurentů včetně jejich detailní analýzy (podíl na trhu, marketingový mix, strategie). Projektová část nabízí řešení v podobě marketingové strategie, která vychází z výsledků provedených analýz.
Anotace v angličtině
This thesis proposes a marketing strategy based on an analysis of the market and the competitors of the Marina de Portim\ ao. The first part introduces some basic terms and concepts of marketing (marketing strategy, marketing mix, target marketing, etc.). The second part analyzes the dynamics of the market and describes the main competitors of the Marina de Portim\ ao. The third part proposes a marketing strategy for the Marina de Portim\ ao that is designed to gain greater market share and defend against competitor’.
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingové strategie a marketingových komunikací s akcentem na strategii vycházející z analýzy konkurence.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu konkurence a současné marketingové strategie poskytovatele služeb v oblasti přístavnictví.
3. Stanovte pracovní hypotézy, analyzujte současný stav firmy - její marketingovou strategií ve vztahu ke konkurenci.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry vztahující se k postavení firmy na trhu.
5. Na základě závěrů zpracujte projekt marketingové strategie pro Marina de Portimao, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika při realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingové strategie a marketingových komunikací s akcentem na strategii vycházející z analýzy konkurence.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu konkurence a současné marketingové strategie poskytovatele služeb v oblasti přístavnictví.
3. Stanovte pracovní hypotézy, analyzujte současný stav firmy - její marketingovou strategií ve vztahu ke konkurenci.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry vztahující se k postavení firmy na trhu.
5. Na základě závěrů zpracujte projekt marketingové strategie pro Marina de Portimao, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika při realizaci.
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000, 1. výdání. 179 s. ISBN 80-7169-995-0
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0447-1
BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-41-7
KOTLER, P. Marketing management. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-02
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti, 1. vyd. Praha: RADIX, 2002. ISBN 80-86031-35-7
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000, 1. výdání. 179 s. ISBN 80-7169-995-0
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0447-1
BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-41-7
KOTLER, P. Marketing management. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-02
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti, 1. vyd. Praha: RADIX, 2002. ISBN 80-86031-35-7