Tato diplomová práce se zabývá tématem 3D grafiky a to z hlediska využití na střední škole. Analyzuje současný stav výuky, popisuje vybrané 3D programy. Práce popisuje možné za-řazení výuky prostorové grafiky v souladu s RVP. Součástí praktické části je vytvořený voli-telný předmět, který obsahuje dva vybrané 3D programy. Dále je vytvořen výukový plán pro jeden školní rok na střední škole.
V neposledni rade je vytvořeno dotazníkové šetření studentů střední školy, které zkoumá znalosti studentů z oboru 3D grafika.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals of 3D graphics in term of using on secondary school. It further analyse actual condition of teaching 3D graphic and describing selected 3D programs. This thesis describe options about including tuition of spatial graphics in consistent with RVP. The part of practical section is new created subject which include two selected programs. In next part is created a learning plan for one year on secondary school. On the other side for secondary school students is created a questionnaire which examines students
knowledge about 3D graphics.
Klíčová slova
prostorová grafika, počítačová grafika, výukový materiál, 3D program, střední školy
Klíčová slova v angličtině
spatial graphics, computer graphics, teaching material, 3D program, secondary schools
Rozsah průvodní práce
79 s. (85 723 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem 3D grafiky a to z hlediska využití na střední škole. Analyzuje současný stav výuky, popisuje vybrané 3D programy. Práce popisuje možné za-řazení výuky prostorové grafiky v souladu s RVP. Součástí praktické části je vytvořený voli-telný předmět, který obsahuje dva vybrané 3D programy. Dále je vytvořen výukový plán pro jeden školní rok na střední škole.
V neposledni rade je vytvořeno dotazníkové šetření studentů střední školy, které zkoumá znalosti studentů z oboru 3D grafika.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals of 3D graphics in term of using on secondary school. It further analyse actual condition of teaching 3D graphic and describing selected 3D programs. This thesis describe options about including tuition of spatial graphics in consistent with RVP. The part of practical section is new created subject which include two selected programs. In next part is created a learning plan for one year on secondary school. On the other side for secondary school students is created a questionnaire which examines students
knowledge about 3D graphics.
Klíčová slova
prostorová grafika, počítačová grafika, výukový materiál, 3D program, střední školy
Klíčová slova v angličtině
spatial graphics, computer graphics, teaching material, 3D program, secondary schools
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu 3D grafiky v prostředí výuky na středních školách.
Popište technické a technologické možnosti grafických programů ve školním prostředí.
Analyzujte možnosti využití 3D grafiky ve výuce na střední škole.
Navrhněte a připravte výuku zvoleného tématu ve vybraných předmětech a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Zhodnoťte přínosy a rizika zavedení prvků 3D grafiky do výuky na střední škole.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu 3D grafiky v prostředí výuky na středních školách.
Popište technické a technologické možnosti grafických programů ve školním prostředí.
Analyzujte možnosti využití 3D grafiky ve výuce na střední škole.
Navrhněte a připravte výuku zvoleného tématu ve vybraných předmětech a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Zhodnoťte přínosy a rizika zavedení prvků 3D grafiky do výuky na střední škole.
Seznam doporučené literatury
GORTLER, Steven J. Foundations of 3D computer graphics. Cambridge, MA: MIT Press, c2012. ISBN 9780262017350.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-203-5.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1
Nové technologie ve výuce: mezinárodní konference : .. ročník : sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-5092-1.
LENGYEL, Eric. Mathematics for 3D game programming and computer graphics. 3rd ed. Boston, MA: Course Technology, Cengage Learning, c2012. ISBN 1435458869.
Seznam doporučené literatury
GORTLER, Steven J. Foundations of 3D computer graphics. Cambridge, MA: MIT Press, c2012. ISBN 9780262017350.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-203-5.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1
Nové technologie ve výuce: mezinárodní konference : .. ročník : sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-5092-1.
LENGYEL, Eric. Mathematics for 3D game programming and computer graphics. 3rd ed. Boston, MA: Course Technology, Cengage Learning, c2012. ISBN 1435458869.
Přílohy volně vložené
2 DVD.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponenta. Následně byla vedena rozprava během které byly položeny následující dotazy a připomínky:
Práce bohužel vykazuje formální nedostatky, které významně snižují úroveň. Jedná se například o:
zarovnání textu (není použito zarovnání do bloku), nestandardní odřádkování některých vět a souvětí, chybějící odkazy v textu na obrázky a tabulky, podivná práce s citacemi (například na straně 13 je citace uvedena za vlastním vyjádřením autora).
Úroveň jazykového zpracování práce je taktéž velmi nízká. Text je v některých kapitolách velmi
nesourodý, často se opakují některá slovesa a výrazy. Autor používá velmi zvláštní (volný),
stylisticky neuspořádaný styl vyjadřování. V textu postrádám zmínku o zpracovaném metodickém listu a komentář k němu. Také bych uvítal
minimálně jeden návrh pracovního listu pro žáka. (prod. doc. Chramcov)
Diplomant zpracoval aktuální problematiku mírně povrchním způsobem, v žádné části se nedostal
pod přehledné a známé informace. Jako přínos hodnotím rozvržení vyučovaného tématu do
jednotlivých kapitol včetně jednoduchých ilustrací.
Po formální stránce není práce na odpovídající úrovni, časté překlepy a gramatické chyby nejsou
dobrou vizitkou diplomanta. (doc. Botek)
Na základě jakého kriteria byly vybrány 2 konkrétní programy? Jaká je návaznost na předchozí výuku, obsahují předchozí předměty základy počítačové grafiky? Jaká je udržitelnost vaší realizace na konrétní škole? (prod. doc. Chramcov)
Student na všechny dotazy reagoval a otázky zodpověděl.