Diplomová práce je zaměřena na profesní vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Pojednává o možnostech vzdělávání v sociálních službách, získávání praktických kompetencí na základě předpokladu důležitosti vzdělávání pro zvyšování, respektive udržování kvality sociálních služeb. Je členěna na dvě části- teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsou konkretizovány sociální služby a jejich ukotvení v legislativě. Empirická část práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pracovníků v sociálních službách pro seniory v Diakonii Vsetín.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on professional training of workers in social services. The work deals with the possibilities of education in social services, the acquisition of practical competencies based on the assumption of importance to education to increase or to maintain the quality of social services.It is divided into two parts- a theoretical part and a practical part. The theoretical part is concretized social services and their anchor in a legislative system. The research focuses on the analysis of educational needs for workers in the social services for senior service in Diacony Vsetín.
Klíčová slova
Sociální služby, pracovník v sociálních službách, vzdělávání v sociálních službách, kompetence, motivace, vzdělávací potřeby, neziskový sektor.
Klíčová slova v angličtině
Social services, worker in social services, education in social services, skills, motivation, educational needs, non-profit organizations.
Rozsah průvodní práce
74 s.(112 033 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na profesní vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Pojednává o možnostech vzdělávání v sociálních službách, získávání praktických kompetencí na základě předpokladu důležitosti vzdělávání pro zvyšování, respektive udržování kvality sociálních služeb. Je členěna na dvě části- teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsou konkretizovány sociální služby a jejich ukotvení v legislativě. Empirická část práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pracovníků v sociálních službách pro seniory v Diakonii Vsetín.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on professional training of workers in social services. The work deals with the possibilities of education in social services, the acquisition of practical competencies based on the assumption of importance to education to increase or to maintain the quality of social services.It is divided into two parts- a theoretical part and a practical part. The theoretical part is concretized social services and their anchor in a legislative system. The research focuses on the analysis of educational needs for workers in the social services for senior service in Diacony Vsetín.
Klíčová slova
Sociální služby, pracovník v sociálních službách, vzdělávání v sociálních službách, kompetence, motivace, vzdělávací potřeby, neziskový sektor.
Klíčová slova v angličtině
Social services, worker in social services, education in social services, skills, motivation, educational needs, non-profit organizations.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti neziskového sektoru, kvalifikačních požadavků na pracovníky, vzdělávání dospělých a profesního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich doporučení a zhodnocení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti neziskového sektoru, kvalifikačních požadavků na pracovníky, vzdělávání dospělých a profesního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich doporučení a zhodnocení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce: metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, 1999. ISBN 80-902-0818-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOZLOVÁ, Lucie. Sociální služby. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254662-7.
MATOUŠEK, Oldřich. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0366-7.
VODÁK, Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-36518.
Seznam doporučené literatury
HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce: metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, 1999. ISBN 80-902-0818-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOZLOVÁ, Lucie. Sociální služby. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254662-7.
MATOUŠEK, Oldřich. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0366-7.
VODÁK, Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-36518.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska práce, blíže se věnovala prezentaci praktické části a popisu výzkumné strategie. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, představila výzkumný soubor. Prezentovala průběh výzkumného šetření a zhodnocení výzkumu. Uvedeno bylo doporučení pro praxi. Následně studentka odpovídala na otázky k obhajobě z posudků. Členové komise se doptávali na limity výzkumu, grafické znázornění věku respondentů a navrhnout vhodnější způsob sledování souvislosti mezi délkou praxe a odborností pracovníků. Studentka na otázky členů komise odpovídala v obecné rovině. \par