Téma práce vychází z globálních souvislostí spojených s oblastí trvale udržitelného rozvoje. Nastiňuje hlavní příčiny dnešních ekologických problémů a hledá možná východiska. V tomto kontextu objasňuje význam zpracování druhotných surovin a jejich využití, osvětluje proces recyklace a některá legislativní opatření s ní spojená. Analýzou výzkumů ilustruje jak postoje českého spotřebitele k třídění a recyklaci odpadů včetně faktorů, které jej ovlivňují, tak míru efektivity proběhlých reklamních kampaní. Snaží se o postižení hodnotových orientací, na nichž by měl být v budoucnosti brán zřetel a jež by měly vést jak spotřebitele, tak instituce k rozumným enviromentálním opatřením. V závěru navrhuje vhodná marketingová řešení k podpoře prodeje recyklovaných produktů a informovanosti veřejnosti.
Anotace v angličtině
Influenced by the global contingencies, the topic of the thesis deals with the sustainable development. It outlines the main causes of the current ecological problems and looks for their possible solutions. Reflecting this, it explains the aims of recovered materials reprocessing and clarifies the process of recycling together with its legislative proceedings. Following the surveys’ analysis, it points out the recycling approaches of Czech consumers and the factors influencing them, and also the level of efficiency of advertising campaigns. It tries to address the human values which should be taken into account in the future and which should lead both a consumer and institutions to the sensible environmental policies. Finally, it proposes the appropriate marketing solutions for stimulating the selling of recycled products and spreading the knowledge among general public.
recycled rubbish, recycling, sustainable development, renewable resources, national ecological footprint, ecological footprint, economics of services, ecological tax, ecodesign, common responsibility, green consumption, ecobrand
Rozsah průvodní práce
75 s., 25 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Téma práce vychází z globálních souvislostí spojených s oblastí trvale udržitelného rozvoje. Nastiňuje hlavní příčiny dnešních ekologických problémů a hledá možná východiska. V tomto kontextu objasňuje význam zpracování druhotných surovin a jejich využití, osvětluje proces recyklace a některá legislativní opatření s ní spojená. Analýzou výzkumů ilustruje jak postoje českého spotřebitele k třídění a recyklaci odpadů včetně faktorů, které jej ovlivňují, tak míru efektivity proběhlých reklamních kampaní. Snaží se o postižení hodnotových orientací, na nichž by měl být v budoucnosti brán zřetel a jež by měly vést jak spotřebitele, tak instituce k rozumným enviromentálním opatřením. V závěru navrhuje vhodná marketingová řešení k podpoře prodeje recyklovaných produktů a informovanosti veřejnosti.
Anotace v angličtině
Influenced by the global contingencies, the topic of the thesis deals with the sustainable development. It outlines the main causes of the current ecological problems and looks for their possible solutions. Reflecting this, it explains the aims of recovered materials reprocessing and clarifies the process of recycling together with its legislative proceedings. Following the surveys’ analysis, it points out the recycling approaches of Czech consumers and the factors influencing them, and also the level of efficiency of advertising campaigns. It tries to address the human values which should be taken into account in the future and which should lead both a consumer and institutions to the sensible environmental policies. Finally, it proposes the appropriate marketing solutions for stimulating the selling of recycled products and spreading the knowledge among general public.
recycled rubbish, recycling, sustainable development, renewable resources, national ecological footprint, ecological footprint, economics of services, ecological tax, ecodesign, common responsibility, green consumption, ecobrand
Zásady pro vypracování
1. Přibližte teoretická východiska pro analýzu marketingových komunikací komerční firmy zabývající se problematikou třídění a recyklace odpadu v ČR.
2. Zdokumentujte vývoj, současný stav a prognózy v oblasti třídění a recyklace odpadu, se zaměřením na spotřebitelské zvyklosti českého spotřebitele.
3. Analyzujte současnou komunikaci společností zabývajících problematikou tříděním odpadu směrem k české veřejnosti.
4. Navrhňete podobu lokální kampaně pro zlepšení informovanosti obyvatel oblasti třídění odpadu ve Zlínském kraji.
Zásady pro vypracování
1. Přibližte teoretická východiska pro analýzu marketingových komunikací komerční firmy zabývající se problematikou třídění a recyklace odpadu v ČR.
2. Zdokumentujte vývoj, současný stav a prognózy v oblasti třídění a recyklace odpadu, se zaměřením na spotřebitelské zvyklosti českého spotřebitele.
3. Analyzujte současnou komunikaci společností zabývajících problematikou tříděním odpadu směrem k české veřejnosti.
4. Navrhňete podobu lokální kampaně pro zlepšení informovanosti obyvatel oblasti třídění odpadu ve Zlínském kraji.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P; Roberto, E.L..: Social marketing : strategies for changing public behavior , New York : Free Press 1989. 401p. ISBN 0029184614
Weinreich, N.K.: Hands-On Social Marketing - A Step-by-Step Guide, Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, c1999. 262 p. ISBN 0761908676
Kohák, Erazim.: Zelená svatozář, 2.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2000. 204s. ISBN 80-8585-086-9
Jiráková, P.: Nekomerční marketingové komunikace v oblasti výchovy k ekologickému chování, 2002. 66 s. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Bakalářská práce
EnviWeb, s.r.o. Dostupný na www: http://www.enviweb.cz/?env=odpady
Sdružení Arnika, Dostupný na www: http://papir.arnika.org/recyklace.shtml
EkoWeb, Dostupný na www: http://www.ekoweb.sk/view.php?cisloclanku=2006013001
Ekolink, Dostupný na www: http://www.ekolink.cz/index.shtml?apc=c25a-_-_--&cat=241
PET Recycling, Dostupný na www: http://www.petrecycling.cz/
Seznam doporučené literatury
Kotler, P; Roberto, E.L..: Social marketing : strategies for changing public behavior , New York : Free Press 1989. 401p. ISBN 0029184614
Weinreich, N.K.: Hands-On Social Marketing - A Step-by-Step Guide, Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, c1999. 262 p. ISBN 0761908676
Kohák, Erazim.: Zelená svatozář, 2.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2000. 204s. ISBN 80-8585-086-9
Jiráková, P.: Nekomerční marketingové komunikace v oblasti výchovy k ekologickému chování, 2002. 66 s. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Bakalářská práce
EnviWeb, s.r.o. Dostupný na www: http://www.enviweb.cz/?env=odpady
Sdružení Arnika, Dostupný na www: http://papir.arnika.org/recyklace.shtml
EkoWeb, Dostupný na www: http://www.ekoweb.sk/view.php?cisloclanku=2006013001
Ekolink, Dostupný na www: http://www.ekolink.cz/index.shtml?apc=c25a-_-_--&cat=241
PET Recycling, Dostupný na www: http://www.petrecycling.cz/