Diplomová práce se zaměřuje na využití kázeňských prostředků v rodině. První část
se věnuje vymezení obecných pojmů, výchově v rodině, druhům odměn a trestů a jejich aplikaci ve výchově. Důraz je kladen především na rozlišení jednotlivých druhů odměn a trestů a vyzvednutí jejich kladů a záporů. V praktické části jsou pomocí dotazníků zjišťovány aktuální trendy výchovy v dnešních rodinách, s přihlédnutím k použití různých druhů odměn a trestů. Cílem práce je zjistit, které výchovné prostředky převládají.
Anotace v angličtině
The focus of diploma thesis is on the use of disciplinary means in the family. The first part deals with the definition of general concepts, family education, types of rewards and punishments and their application in education. Emphasis is placed primarily on the distinction between different types of rewards and penalties and picking up their pros and cons. In the practical part, using current questionnaires, current trends of education in today's families are examined, taking into account the use of different types of rewards and penalties. The aim of the thesis is to find out which educational means prevail.
Klíčová slova
výchova, rodina, odměna, trest
Klíčová slova v angličtině
education, family, reward, punishment
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na využití kázeňských prostředků v rodině. První část
se věnuje vymezení obecných pojmů, výchově v rodině, druhům odměn a trestů a jejich aplikaci ve výchově. Důraz je kladen především na rozlišení jednotlivých druhů odměn a trestů a vyzvednutí jejich kladů a záporů. V praktické části jsou pomocí dotazníků zjišťovány aktuální trendy výchovy v dnešních rodinách, s přihlédnutím k použití různých druhů odměn a trestů. Cílem práce je zjistit, které výchovné prostředky převládají.
Anotace v angličtině
The focus of diploma thesis is on the use of disciplinary means in the family. The first part deals with the definition of general concepts, family education, types of rewards and punishments and their application in education. Emphasis is placed primarily on the distinction between different types of rewards and penalties and picking up their pros and cons. In the practical part, using current questionnaires, current trends of education in today's families are examined, taking into account the use of different types of rewards and penalties. The aim of the thesis is to find out which educational means prevail.
Klíčová slova
výchova, rodina, odměna, trest
Klíčová slova v angličtině
education, family, reward, punishment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, odměn a trestů.
Příprava a realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, odměn a trestů.
Příprava a realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. (ed.) (2013). Terminologický výkladový slovník zo sociálnej pedagogiky. Trnava: Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave. ISBN 978-80-8105-514-0.
KOLDEOVÁ Lujza. Tresty vo výchove, Nakladatelství Wolters Kluwer, Bratislava, 2015. ISBN, 978-80-8168-197-4.
KOPŘIVA P. et al. Respektovat a být respektován, 1. vyd. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 80-901873-6-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK Z. Po dobrém, nebo po zlém?, 6. vyd. Praha: Portál, 2007, 109 s. ISBN 978-807367-270-6.
MATOUŠEK Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 1993, 161 s. ISBN 80-901424-7-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ Klára a kolektiv. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978- 80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. (ed.) (2013). Terminologický výkladový slovník zo sociálnej pedagogiky. Trnava: Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave. ISBN 978-80-8105-514-0.
KOLDEOVÁ Lujza. Tresty vo výchove, Nakladatelství Wolters Kluwer, Bratislava, 2015. ISBN, 978-80-8168-197-4.
KOPŘIVA P. et al. Respektovat a být respektován, 1. vyd. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 80-901873-6-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK Z. Po dobrém, nebo po zlém?, 6. vyd. Praha: Portál, 2007, 109 s. ISBN 978-807367-270-6.
MATOUŠEK Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 1993, 161 s. ISBN 80-901424-7-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ Klára a kolektiv. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978- 80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, dále se věnovala popis výzkumné strategie. Studentka uvedla výzkumné otázky, výzkummné cíle a dále prezentovala také hypotézy a způsob jejich ověření. Následně se věnovala interpretaci výsledků výzkumného šetření. Dále měla studentka odpovídat na otázky z posudků. Členové komise se doptávali na výsledky výzkumného šetření a konkrétní položky v dotazníku. Otázky v dotazníku jsou spíše povrchní. Studentka odpovídala na otázky členů komise spíše částečně. \par