Hlavním tématem diplomové práce je definování oblasti využití emocí v marketingových komunikacích, se zaměřením na použití emocí v reklamním sdělení televizního spotu a využití emocí při budování značky. Pro hledání spojitostí slouží jako příklad česká značka, která pro brand building využívá pozitivních emocí spojených se značkou a produktem Kofola a současně emocionálních televizních spotů. V projektu diplomové práce je navržena nová komunikační kampaň zaměřená na získání většího podílu na trhu pražského regionu. Základní myšlenkou je efektivní využití emocí v komunikační kampaně, která se bude odlišuje od celorepublikové kampaně, a to v rámci image značky.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma work is to define the zone of using of emotions in marketing communication, focused on using of emotions in advertising message of TV commercials and using of emotions during brand building. The Czech brand, which use positive emotions connected to the brand and the product Kofola and simultaneously use emotional TV commercials, is engaged as the example. In the project of the diploma work is the proposal for new communication campaign aimed at gaining of bigger market share of the Prague´s market. The basic idea is effective using of emotions in communication campaign, which is different from whole-republic campaign, within the Brand Image.
Klíčová slova
Emoce, motivace, emociální příběh v reklamním spotu, značka, anatomie značky, brand building, komunikační sdělení televizního reklamního spotu, typy reklamních spotů, Flow of emotion, Kofola, Sprite.
Klíčová slova v angličtině
- Emotion, motivation, emotional story in TV commercial, brand, anatomy of the brand, brand building, communication message of TV commercial, types of TV commercials, Flow of emotion, Kofola, Sprite.
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce je definování oblasti využití emocí v marketingových komunikacích, se zaměřením na použití emocí v reklamním sdělení televizního spotu a využití emocí při budování značky. Pro hledání spojitostí slouží jako příklad česká značka, která pro brand building využívá pozitivních emocí spojených se značkou a produktem Kofola a současně emocionálních televizních spotů. V projektu diplomové práce je navržena nová komunikační kampaň zaměřená na získání většího podílu na trhu pražského regionu. Základní myšlenkou je efektivní využití emocí v komunikační kampaně, která se bude odlišuje od celorepublikové kampaně, a to v rámci image značky.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma work is to define the zone of using of emotions in marketing communication, focused on using of emotions in advertising message of TV commercials and using of emotions during brand building. The Czech brand, which use positive emotions connected to the brand and the product Kofola and simultaneously use emotional TV commercials, is engaged as the example. In the project of the diploma work is the proposal for new communication campaign aimed at gaining of bigger market share of the Prague´s market. The basic idea is effective using of emotions in communication campaign, which is different from whole-republic campaign, within the Brand Image.
Klíčová slova
Emoce, motivace, emociální příběh v reklamním spotu, značka, anatomie značky, brand building, komunikační sdělení televizního reklamního spotu, typy reklamních spotů, Flow of emotion, Kofola, Sprite.
Klíčová slova v angličtině
- Emotion, motivation, emotional story in TV commercial, brand, anatomy of the brand, brand building, communication message of TV commercial, types of TV commercials, Flow of emotion, Kofola, Sprite.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle diplomové práce a zpracujte dostupné literární prameny ke zvolenému tématu.
2. Definujte základní pojmy, se kterými budete pracovat - značka, emoce, příběh, Consumer Franchise Building apod.
3. Stanovte základní pracovní hypotézy.
4. Analyzujte propagační kampaně značek Kofola a Sprite.
5. Na základě výsledků analýzy zhodnoťte platnost pracovních hypotéz.
6. Formulujte a navrhněte optimální způsoby využití emocí v reklamě.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle diplomové práce a zpracujte dostupné literární prameny ke zvolenému tématu.
2. Definujte základní pojmy, se kterými budete pracovat - značka, emoce, příběh, Consumer Franchise Building apod.
3. Stanovte základní pracovní hypotézy.
4. Analyzujte propagační kampaně značek Kofola a Sprite.
5. Na základě výsledků analýzy zhodnoťte platnost pracovních hypotéz.
6. Formulujte a navrhněte optimální způsoby využití emocí v reklamě.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2003. 856 s. ISBN 80247050133
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. Praha : Grada, 2000. 260 s. ISBN 8072610104
SCHMETTERER, Bob. Skok do budoucnosti. Praha : Management Press, 2004. 248 s. ISBN 8072611089
ŠINDLER, Petr. Event marketing : Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha : Grada Publishing, 2003. 236 s. ISBN 8024706466
ZYMAN, Sergio, BROTT , Armin. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha : Management Press, 2004. 256 s. ISBN 8072611070
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. Praha : Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 8024703939
AAKER, David A. Brand Building. : Computer Press, 2003. 328 s. ISBN 8072268856
PLESSIS, Erik du. Jak zákazník vnímá reklamu. : Computer Press, 2007. 232 s. ISBN 9788025114568
FOSTER, Timothy R. V. Jak získat a udržet zákazníka. : Computer Press, 2002. 128 s. ISBN 8072266632
STEEL, John. Reklama, průzkum a plánování. : Computer Press, 2003. 264 s. ISBN 8025100650
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2003. 856 s. ISBN 80247050133
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. Praha : Grada, 2000. 260 s. ISBN 8072610104
SCHMETTERER, Bob. Skok do budoucnosti. Praha : Management Press, 2004. 248 s. ISBN 8072611089
ŠINDLER, Petr. Event marketing : Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha : Grada Publishing, 2003. 236 s. ISBN 8024706466
ZYMAN, Sergio, BROTT , Armin. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha : Management Press, 2004. 256 s. ISBN 8072611070
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. Praha : Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 8024703939
AAKER, David A. Brand Building. : Computer Press, 2003. 328 s. ISBN 8072268856
PLESSIS, Erik du. Jak zákazník vnímá reklamu. : Computer Press, 2007. 232 s. ISBN 9788025114568
FOSTER, Timothy R. V. Jak získat a udržet zákazníka. : Computer Press, 2002. 128 s. ISBN 8072266632
STEEL, John. Reklama, průzkum a plánování. : Computer Press, 2003. 264 s. ISBN 8025100650