V teoretické části je definován pojem celebrita, vysvětlen rozdíl mezi mluvčím a doporu-čovatelem značky a dále popsány zásady pro správnou volbu a účinkování celebrit v reklamě. Praktická část popisuje legislativní možnosti a omezení celebrit v reklamách v ČR, analýzu reklamních kampaní s celebritami (AHA!, Bramac, Vodafone, atd.) a výsledky dotazování na téma ''přínos celebrit reklamě‘‘. Dotazování bylo zaměřeno na marketingové pracovníky významných firem (Vodafone, Interspar, DHL, OBI, atd.), celebrity (Helena Vondráčková, Václav Upír Krejčí, Jiří Macháček, Petra Janů, Heidi Janků atd.) a laickou veřejnost. Praktická část dále obsahuje předpověď budoucího vývoje celebrit v reklamě.
Klíčová slova: V teoretické části je definován pojem celebrita, vysvětlen rozdíl mezi mluvčím a doporu-čovatelem značky a dále popsány zásady pro správnou volbu a účinkování celebrit v reklamě. Praktická část popisuje legislativní možnosti a omezení celebrit v reklamách v ČR, analýzu reklamních kampaní s celebritami (AHA!, Bramac, Vodafone, atd.) a výsledky dotazování na téma ''přínos celebrit reklamě‘‘. Dotazování bylo zaměřeno na marketingové pracovníky významných firem (Vodafone, Interspar, DHL, OBI, atd.), celebrity (Helena Vondráčková, Václav Upír Krejčí, Jiří Macháček, Petra Janů, Heidi Janků atd.) a laickou veřejnost. Praktická část dále obsahuje předpověď budoucího vývoje celebrit v reklamě.
Anotace v angličtině
The theoretical part deals with definition of term "Celebrity", explanation of difference between a speaker and mark promoter and it also provides principles for the correct choice of celebrities and their performance in advertisment.
The practical part describes legislative scope and limitation of celebrities in commercials made in the Czech republic as well as analysis of advertising campaigns with celebrities (AHA!, Bramac, Vodavode, etc), and results from interviews made on topic "Celebrities´s contribution to advertisment".
The questionaire has been focused on marketing employees of significant companies (Vo-dafone, Interspar, DHL, Peitro Filipi, etc., celebrities (Helena Vondráčková, Václav Upír Krejčí, Jiří Macháček, Petra Janů, Heidi Janků and others) as well as non-professional pub-lic. The practical part also offers a forecast for the future development of celebrities in the advertising sphere.
Celebrity, positioning, voice of mark, promoter (match maker), analysis of advertising campaigns with celebrities, legislative limitation/restriction, motivation of celebrities.
Rozsah průvodní práce
67 s, 22 s příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části je definován pojem celebrita, vysvětlen rozdíl mezi mluvčím a doporu-čovatelem značky a dále popsány zásady pro správnou volbu a účinkování celebrit v reklamě. Praktická část popisuje legislativní možnosti a omezení celebrit v reklamách v ČR, analýzu reklamních kampaní s celebritami (AHA!, Bramac, Vodafone, atd.) a výsledky dotazování na téma ''přínos celebrit reklamě‘‘. Dotazování bylo zaměřeno na marketingové pracovníky významných firem (Vodafone, Interspar, DHL, OBI, atd.), celebrity (Helena Vondráčková, Václav Upír Krejčí, Jiří Macháček, Petra Janů, Heidi Janků atd.) a laickou veřejnost. Praktická část dále obsahuje předpověď budoucího vývoje celebrit v reklamě.
Klíčová slova: V teoretické části je definován pojem celebrita, vysvětlen rozdíl mezi mluvčím a doporu-čovatelem značky a dále popsány zásady pro správnou volbu a účinkování celebrit v reklamě. Praktická část popisuje legislativní možnosti a omezení celebrit v reklamách v ČR, analýzu reklamních kampaní s celebritami (AHA!, Bramac, Vodafone, atd.) a výsledky dotazování na téma ''přínos celebrit reklamě‘‘. Dotazování bylo zaměřeno na marketingové pracovníky významných firem (Vodafone, Interspar, DHL, OBI, atd.), celebrity (Helena Vondráčková, Václav Upír Krejčí, Jiří Macháček, Petra Janů, Heidi Janků atd.) a laickou veřejnost. Praktická část dále obsahuje předpověď budoucího vývoje celebrit v reklamě.
Anotace v angličtině
The theoretical part deals with definition of term "Celebrity", explanation of difference between a speaker and mark promoter and it also provides principles for the correct choice of celebrities and their performance in advertisment.
The practical part describes legislative scope and limitation of celebrities in commercials made in the Czech republic as well as analysis of advertising campaigns with celebrities (AHA!, Bramac, Vodavode, etc), and results from interviews made on topic "Celebrities´s contribution to advertisment".
The questionaire has been focused on marketing employees of significant companies (Vo-dafone, Interspar, DHL, Peitro Filipi, etc., celebrities (Helena Vondráčková, Václav Upír Krejčí, Jiří Macháček, Petra Janů, Heidi Janků and others) as well as non-professional pub-lic. The practical part also offers a forecast for the future development of celebrities in the advertising sphere.
Celebrity, positioning, voice of mark, promoter (match maker), analysis of advertising campaigns with celebrities, legislative limitation/restriction, motivation of celebrities.
Zásady pro vypracování
1. V úvodní části představte téma, prameny pro danou oblast a formulujte hypotézy.
2. Definujte pojem "celebrita".
3. Charakterizujte úlohu celebrity v marketingových komunikacích.
4. Realizujte anketu na téma: Přínos celebrit reklamě.
5. Analyzujte významné reklamní kampaně s celebritami.
6. Formulujte zásady pro účinné vystupování celebrit v reklamě.
Zásady pro vypracování
1. V úvodní části představte téma, prameny pro danou oblast a formulujte hypotézy.
2. Definujte pojem "celebrita".
3. Charakterizujte úlohu celebrity v marketingových komunikacích.
4. Realizujte anketu na téma: Přínos celebrit reklamě.
5. Analyzujte významné reklamní kampaně s celebritami.
6. Formulujte zásady pro účinné vystupování celebrit v reklamě.
Seznam doporučené literatury
Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha. Grada Publishing 2000. ISBN 80-7169-997-7
Schultz, D. E. Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing 1995. ISBN 80-7169-062-7
Vysekalová, J. Komárková, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Grada Publishing 2002. ISBN 80-247-0402-1
Foret, M. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno. Masarykova univerzita, 1997
Hradiská, E.,Letovancová, J. Psychologie marketingových komunikací. Zlín. UTB 2001. ISBN 80-7318-056-x
Mikšík, O. Psychologie hromadného chování. Praha. Univerzita Karlova 1980
De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Bergh, J. Marketingová komunikace. Praha. Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama - jak dělat reklamu. Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0557-5
Seznam doporučené literatury
Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha. Grada Publishing 2000. ISBN 80-7169-997-7
Schultz, D. E. Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing 1995. ISBN 80-7169-062-7
Vysekalová, J. Komárková, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Grada Publishing 2002. ISBN 80-247-0402-1
Foret, M. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno. Masarykova univerzita, 1997
Hradiská, E.,Letovancová, J. Psychologie marketingových komunikací. Zlín. UTB 2001. ISBN 80-7318-056-x
Mikšík, O. Psychologie hromadného chování. Praha. Univerzita Karlova 1980
De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Bergh, J. Marketingová komunikace. Praha. Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama - jak dělat reklamu. Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0557-5