Cílem této bakalářské práce je nastínění významu a nezbytnosti marketingu v oblasti cestovního ruchu a to z pohledu veřejné správy. V současné době je již zcela zřejmé, že ani státní a veřejné instituce se bez dodržování zásad marketingu neobejdou. Práce mimo jiné popisuje činnost Olomouckého kraje v oblasti cestovního ruchu a problémy, se kterými se jako veřejná správa potýká. Autorka rovněž navrhuje několik způsobů jak marketing cestovního ruchu zefektivnit.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to outline the significance and essentiality of marketing in tourism from the view of public service. Nowadays, it is quite apparent that even state and public institutions cannot exist without basic principles of marketing. The thesis also attempts to describe the activities of The Olomouc Region in tourism and problems it faces as a public service institution. The author suggests several ways of making marketing of tourism more effective.
The Olomouc Region, public service institution, tourism, marketing, promotion
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je nastínění významu a nezbytnosti marketingu v oblasti cestovního ruchu a to z pohledu veřejné správy. V současné době je již zcela zřejmé, že ani státní a veřejné instituce se bez dodržování zásad marketingu neobejdou. Práce mimo jiné popisuje činnost Olomouckého kraje v oblasti cestovního ruchu a problémy, se kterými se jako veřejná správa potýká. Autorka rovněž navrhuje několik způsobů jak marketing cestovního ruchu zefektivnit.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to outline the significance and essentiality of marketing in tourism from the view of public service. Nowadays, it is quite apparent that even state and public institutions cannot exist without basic principles of marketing. The thesis also attempts to describe the activities of The Olomouc Region in tourism and problems it faces as a public service institution. The author suggests several ways of making marketing of tourism more effective.
The Olomouc Region, public service institution, tourism, marketing, promotion
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice současných trendů v marketingu cestovního ruchu. Pozornost věnujte zejména specifikům a limitům marketingových komunikací pro oblast veřejné správy a samosprávy.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Charakterizujte činnosti oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Olomouckého kraje.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat proveďte analýzu současné situace cestovního ruchu (s důrazem na komunikaci) v Olomouckém kraji-závěry zpracujte do SWOT analýzy.
5. Vypracujte návrh pro zefektivnění marketingových komunikací KÚ OK v oblasti cestovního ruchu, ověřte platnost stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice současných trendů v marketingu cestovního ruchu. Pozornost věnujte zejména specifikům a limitům marketingových komunikací pro oblast veřejné správy a samosprávy.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Charakterizujte činnosti oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Olomouckého kraje.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat proveďte analýzu současné situace cestovního ruchu (s důrazem na komunikaci) v Olomouckém kraji-závěry zpracujte do SWOT analýzy.
5. Vypracujte návrh pro zefektivnění marketingových komunikací KÚ OK v oblasti cestovního ruchu, ověřte platnost stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
Křížek, J., Crha, I. Život s reklamou. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2002. Počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
Vysekalová, J., Hrubalová, M., Girgašová, J. Veletrhy a výstavy-Efektivní prezentace pro úspěšný prodej 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2004. Počet stran 168. ISBN 80-247-0894-9
Kelner, L. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2005. Počet stran 304. ISBN 80-247-1104-4
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2006. Počet stran 224. ISBN 80-247-1014-5
Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 1999. Počet stran 178. ISBN 80-716-9750-8
Seznam doporučené literatury
Křížek, J., Crha, I. Život s reklamou. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2002. Počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
Vysekalová, J., Hrubalová, M., Girgašová, J. Veletrhy a výstavy-Efektivní prezentace pro úspěšný prodej 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2004. Počet stran 168. ISBN 80-247-0894-9
Kelner, L. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2005. Počet stran 304. ISBN 80-247-1104-4
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 2006. Počet stran 224. ISBN 80-247-1014-5
Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha, GRADA Publishing 1999. Počet stran 178. ISBN 80-716-9750-8