Bakalářská práce popisuje změny marketingových komunikací celoplošného Rádia Impuls v letech 2004-2007 v době přeměny rádia na Ráááádio. Důraz je kladen na proměny managementu a zpravodajství ve zvoleném období od vzniku marketingového oddělení až po navázání spolupráce s prestižním novinářem Václavem Moravcem a online deníkem Aktuálně.cz. Kromě teoretických východisek autor přináší řadu praktických příkladů popisujících změny positioningu stanice, které byly doprovázeny zvyšující se systematizací práce na všech úrovních této rozhlasové stanice včetně redakce zpravodajství.
Anotace v angličtině
In this document there are described changes of marketing communication of national radio station Radio Impuls where in time period 2004-2007 Radio Impuls changes into Ráááádio Impuls. There are highlighted changes in management and area of news from the time when marketing department was founded up until beginning of cooperation with prestigious publicist Vaclav Moravec and online newspaper Aktualne.cz. Besides theoretical principles, the author is using practical examples, case studies describing the changes in positioning which were accompanied by setting up processes system on all levels of the radio station including news department.
Radio Impuls, marketing communication, news, radio news, management, positioning, brand, share, daily reach, weekly reach, SWOT analysis, infotainment
Rozsah průvodní práce
66 s., 15 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje změny marketingových komunikací celoplošného Rádia Impuls v letech 2004-2007 v době přeměny rádia na Ráááádio. Důraz je kladen na proměny managementu a zpravodajství ve zvoleném období od vzniku marketingového oddělení až po navázání spolupráce s prestižním novinářem Václavem Moravcem a online deníkem Aktuálně.cz. Kromě teoretických východisek autor přináší řadu praktických příkladů popisujících změny positioningu stanice, které byly doprovázeny zvyšující se systematizací práce na všech úrovních této rozhlasové stanice včetně redakce zpravodajství.
Anotace v angličtině
In this document there are described changes of marketing communication of national radio station Radio Impuls where in time period 2004-2007 Radio Impuls changes into Ráááádio Impuls. There are highlighted changes in management and area of news from the time when marketing department was founded up until beginning of cooperation with prestigious publicist Vaclav Moravec and online newspaper Aktualne.cz. Besides theoretical principles, the author is using practical examples, case studies describing the changes in positioning which were accompanied by setting up processes system on all levels of the radio station including news department.
Radio Impuls, marketing communication, news, radio news, management, positioning, brand, share, daily reach, weekly reach, SWOT analysis, infotainment
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a zdrojů k tématu práce.
2. Analyzujte postavení Rádia Impuls na českém rozhlasovém trhu ve zvoleném období.
3. Charakterizujte postavení redakce zpravodajství v organizační a programové struktuře RI.
4. V praktické části sledujte změny v managementu a marketingových komunikacích RI a etapy vývoje zpravodajství RI v kontextu programových změn Rádia Impuls.
5. Učiňte závěry z analýz, včetně SWOT analýzy, s použitím dílčích výsledků ročníkových prací autora bakalářské práce.
6. V projektové části práce naznačte možné směry vývoje postavení RI na rozhlasovém trhu.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a zdrojů k tématu práce.
2. Analyzujte postavení Rádia Impuls na českém rozhlasovém trhu ve zvoleném období.
3. Charakterizujte postavení redakce zpravodajství v organizační a programové struktuře RI.
4. V praktické části sledujte změny v managementu a marketingových komunikacích RI a etapy vývoje zpravodajství RI v kontextu programových změn Rádia Impuls.
5. Učiňte závěry z analýz, včetně SWOT analýzy, s použitím dílčích výsledků ročníkových prací autora bakalářské práce.
6. V projektové části práce naznačte možné směry vývoje postavení RI na rozhlasovém trhu.
Seznam doporučené literatury
OSVALDOVÁ, B.; HALADA, J. (a kol.): Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999. ISBN 80-85983-76-1
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
BURTON, JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal. Brno
De FLEUR, Melvin L.; BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996. ISBN 80-7184-099-8
DĚJINY českých médií v datech (kol.autorů). Rozhlas.Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
DESET let v českých médiích (kol autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P.-GEUENS, M.-BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
ZPRAVODAJSTVÍ v médiích (kol.autorů). Karolinum, Praha 2001. ISBN 80-246-0248-2
www.impuls.cz
Mediaprojekt 2004-2006
Radioprojekt 2006
Seznam doporučené literatury
OSVALDOVÁ, B.; HALADA, J. (a kol.): Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999. ISBN 80-85983-76-1
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
BURTON, JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal. Brno
De FLEUR, Melvin L.; BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996. ISBN 80-7184-099-8
DĚJINY českých médií v datech (kol.autorů). Rozhlas.Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
DESET let v českých médiích (kol autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P.-GEUENS, M.-BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
ZPRAVODAJSTVÍ v médiích (kol.autorů). Karolinum, Praha 2001. ISBN 80-246-0248-2
www.impuls.cz
Mediaprojekt 2004-2006
Radioprojekt 2006