Bakalářská práce popisuje situaci na rozhlasovém reklamním trhu v roce 2005 z pohledu regionálního radia.
Teoretická část ozřejmuje postavení rozhlasového media jako významného komunikační-ho a reklamního nosiče. Objasňuje základní pojmy z rozhlasového prostředí a jasně vypo-vídá o současné struktuře, ve kterém se česká rozhlasová scéna nachází.
Praktická část pojednává o metodice měření rozhlasového trhu, popisuje její jednotlivé formy a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými metodami sběru dat. Definuje charakteristic-ká specifika plánování rozhlasové komunikační kampaně. Analyzuje rozdíly mezi zadává-ním reklamních kampaní národních a regionálních klientů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the situation on the radio advertising market in the year 2005 from the point of view of a regional radio. The theoretical part clarifies the position and role of the radio medium as an important communication and promotion carrier. It explains basic terms connected with the radio and outlines the present structure of the Czech radio scene. The practical part deals with the methodology of the metering of the radio market, describes its individual forms and explains the differences between individual methods of data collection. It also defines the specific features of planning radio communication cam-paigns and analyses the differences between ordering promotional campaigns by national and regional clients.
Radio Medium, Listener, Product, Advertising, Radio Market, MediaProject, RadioProject, Media Planning, Promotion Submitter
Rozsah průvodní práce
59 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje situaci na rozhlasovém reklamním trhu v roce 2005 z pohledu regionálního radia.
Teoretická část ozřejmuje postavení rozhlasového media jako významného komunikační-ho a reklamního nosiče. Objasňuje základní pojmy z rozhlasového prostředí a jasně vypo-vídá o současné struktuře, ve kterém se česká rozhlasová scéna nachází.
Praktická část pojednává o metodice měření rozhlasového trhu, popisuje její jednotlivé formy a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými metodami sběru dat. Definuje charakteristic-ká specifika plánování rozhlasové komunikační kampaně. Analyzuje rozdíly mezi zadává-ním reklamních kampaní národních a regionálních klientů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the situation on the radio advertising market in the year 2005 from the point of view of a regional radio. The theoretical part clarifies the position and role of the radio medium as an important communication and promotion carrier. It explains basic terms connected with the radio and outlines the present structure of the Czech radio scene. The practical part deals with the methodology of the metering of the radio market, describes its individual forms and explains the differences between individual methods of data collection. It also defines the specific features of planning radio communication cam-paigns and analyses the differences between ordering promotional campaigns by national and regional clients.
Radio Medium, Listener, Product, Advertising, Radio Market, MediaProject, RadioProject, Media Planning, Promotion Submitter
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce osvětlete postavení rozhlasového media jako významného reklamního nosiče. Definujte základní pojmy z oblasti rozhlasové reklamy a hypotézu práce.
2. Zpracujte strukturu reklamního trhu v ČR, vývoj mezizastupitelství a celoplošných reklamních produktů.
3. Na základě analýzy vývoje výzkumu poslechovosti rozhlasových stanic charakterizujte specifika plánování rozhlasové komunikační kampaně.
4. Zpracujte analýzu inzerce ve vybraném regionálním radiu (národní i regionální klientely) za rok 2005.
5. Zhodnoťte výsledky analýzy a popište rozdíly mezi lokálním a národním prodejem radiových reklamních časů. Naznačte další možný vývoj řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce osvětlete postavení rozhlasového media jako významného reklamního nosiče. Definujte základní pojmy z oblasti rozhlasové reklamy a hypotézu práce.
2. Zpracujte strukturu reklamního trhu v ČR, vývoj mezizastupitelství a celoplošných reklamních produktů.
3. Na základě analýzy vývoje výzkumu poslechovosti rozhlasových stanic charakterizujte specifika plánování rozhlasové komunikační kampaně.
4. Zpracujte analýzu inzerce ve vybraném regionálním radiu (národní i regionální klientely) za rok 2005.
5. Zhodnoťte výsledky analýzy a popište rozdíly mezi lokálním a národním prodejem radiových reklamních časů. Naznačte další možný vývoj řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
MCQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999.ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
SCHULTZ, D.E.: Moderní reklama-umění zaujmout. Grada Publishing 1995
OSVALDOVÁ, B.; HALADA, J. (a kol.): Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999. ISBN 80-85983-76-1
Dějiny českých médií v datech (kol. autorů). Rozhlas. Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
Deset let v českých médiích (kol. autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
Seznam doporučené literatury
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
MCQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999.ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
SCHULTZ, D.E.: Moderní reklama-umění zaujmout. Grada Publishing 1995
OSVALDOVÁ, B.; HALADA, J. (a kol.): Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999. ISBN 80-85983-76-1
Dějiny českých médií v datech (kol. autorů). Rozhlas. Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
Deset let v českých médiích (kol. autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9