Cílem diplomové práce je sestavení sady materiálů, včetně prezentací, pro provedení školení v oblasti testování software pro společnost SMARTEN DEFT, s.r.o. Teoretická část práce je zaměřena na sestavení přehledu stávajících nástrojů pro tvorbu interaktivních prezentací a materiálů. Dále jsou rozebrány metody přístupu ke školení. Praktická část se věnuje vytvoření části školení.
Annotation in English
The main object of this diploma thesis is to create a set of materials, including presentation, for training course aimed on software testing for the company SMARTEN DEFT, s.r.o. The theoretical part of the thesis is focused on creating an overview of existing tools for creating interactive presentations and materials. Further, methods of training courses are discussed. The practical part is devoted to the creation of part of the training course.
training course, ways of presenting, storytelling, interactive presentations, software testing, ISTQB
Length of the covering note
72
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je sestavení sady materiálů, včetně prezentací, pro provedení školení v oblasti testování software pro společnost SMARTEN DEFT, s.r.o. Teoretická část práce je zaměřena na sestavení přehledu stávajících nástrojů pro tvorbu interaktivních prezentací a materiálů. Dále jsou rozebrány metody přístupu ke školení. Praktická část se věnuje vytvoření části školení.
Annotation in English
The main object of this diploma thesis is to create a set of materials, including presentation, for training course aimed on software testing for the company SMARTEN DEFT, s.r.o. The theoretical part of the thesis is focused on creating an overview of existing tools for creating interactive presentations and materials. Further, methods of training courses are discussed. The practical part is devoted to the creation of part of the training course.
training course, ways of presenting, storytelling, interactive presentations, software testing, ISTQB
Research Plan
Seznamte se s modreními přístupy provádění odborných školení a kurzů.
Sestavte přehled nástrojů pro tvorbu prezentací a školících materiálů.
Prostudujte problematiku testování software a stávající dostupné materiály.
Vhodným způsobem vyberte cílovou skupinu a definujte sadu potřebných materiálů.
Sestavte základní strukturu kurzu testování software.
Připravte návrh materiálů pro daný kurz a doporučení pro jejich budoucí rozšiřování.
Research Plan
Seznamte se s modreními přístupy provádění odborných školení a kurzů.
Sestavte přehled nástrojů pro tvorbu prezentací a školících materiálů.
Prostudujte problematiku testování software a stávající dostupné materiály.
Vhodným způsobem vyberte cílovou skupinu a definujte sadu potřebných materiálů.
Sestavte základní strukturu kurzu testování software.
Připravte návrh materiálů pro daný kurz a doporučení pro jejich budoucí rozšiřování.
Recommended resources
KLARER, Mario. Působivá prezentace a přednáška v angličtině. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-1808-8.
NEVOLOVÁ, Monika. Přestaň prezentovat, začni vyprávět: storytelling - odliš se od ostatních. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-802-4756-646.
MEDLÍKOVÁ, Olga. Přesvědčivá prezentace: špičkové rady, tipy a příklady. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Komunikace (Grada). ISBN ISBN978-80-247-3455-2.
BRADBURY, Andrew. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. 2. vyd. Brno: Computer Press, c2007. Rozvoj osobnosti (Computer Press). ISBN 978-802-5116-227.
BĚLOHLÁVKOVÁ, Věra. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 978-802-5103-265.
TRDÁ, Jana. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Poradce pro praxi. ISBN 978-802-4736-754.
Oral Presentations. Seton Hill University \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://jerz.setonhill.edu/writing/technical-writing/oral-presentations-tips/
Recommended resources
KLARER, Mario. Působivá prezentace a přednáška v angličtině. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-1808-8.
NEVOLOVÁ, Monika. Přestaň prezentovat, začni vyprávět: storytelling - odliš se od ostatních. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-802-4756-646.
MEDLÍKOVÁ, Olga. Přesvědčivá prezentace: špičkové rady, tipy a příklady. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Komunikace (Grada). ISBN ISBN978-80-247-3455-2.
BRADBURY, Andrew. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. 2. vyd. Brno: Computer Press, c2007. Rozvoj osobnosti (Computer Press). ISBN 978-802-5116-227.
BĚLOHLÁVKOVÁ, Věra. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 978-802-5103-265.
TRDÁ, Jana. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Poradce pro praxi. ISBN 978-802-4736-754.
Oral Presentations. Seton Hill University \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://jerz.setonhill.edu/writing/technical-writing/oral-presentations-tips/
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student prezentoval prezentaci diplomové práce a komise byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta
Otázky oponenta (Malaník Martin, Ing.):
Nebyly
Otázky vedoucího (Ing. Petr Janků):
1) Dokážete odkadnout čas potřebný k přípravě školení pro jinou část testování SW o stejném
rozsahu na základě vaší práce?
2) Lze postupy a doporučení z vaší práce využít při přípravě školení v jiné oblasti IT?
Doplňující dotazy komise:
1. Realizoval jste implemetační část komplexně nebo částečně ? Vidíte replikovatelnost a opakovatelnost ?
2. Oběví se na materiálech logo fakulty ?
3. K čemu slouží otázky se čtyřmi volbami z pedagogického hlediska ?
Student reagoval na otázky komise pohotově a odpověděl v plném rozsahu.