Diplomová práce je věnována vztahu mezi neziskovými organizacemi a médii, konkrétně vztahu Charity Opava a tištěných médií. Teoretická část práce se stručně věnuje analýze neziskového sektoru a médií. Praktická část přináší popis aktivit Charity Opava a Moravskoslezského deníku. V projektové části bylo cílem práce navrhnout optimální model komunikace mezi Charitou Opava a zástupci tištěných médií. Tento model je navržen na základě znalostí problematiky neziskového sektoru a médií, které byly z části získány z literárních pramenů blíže popsaných v teoretické části práce. Dále byly při návrhu optimálního modelu komunikace využity poznatky o aktuálním stavu PR organizace a z dotazníkového šetření mezi zaměstnanci Charity Opava a redaktory tří tištěných médií.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the relationship between non-profit institutions and the media. It particularly deals with the relationship between Charita Opava and the press media. The theoretical part is briefly devoted to the analysis of the non-profit sector and the media. The practical part describes the activities of Charita Opava and Moravskoslezský deník. The aim of the project part of the thesis was to suggest an optimal communication model between Charita Opava and the representatives of the press media. This model is based on the knowledge of problems of the non-profit sector and the media partly gained through the literary sources described in the theoretical part of the thesis. The knowledge of the actual state of the PR organisation as well as the information gleaned from the questionnaire completed by Charita Opava employees and redactors from three press media was also used to suggest an optimal communication model.
Klíčová slova
Média, Public relations, Neziskové organizace, Marketing.
Klíčová slova v angličtině
Media, PR, Non-profit institutions, Marketing.
Rozsah průvodní práce
67 s., 10 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována vztahu mezi neziskovými organizacemi a médii, konkrétně vztahu Charity Opava a tištěných médií. Teoretická část práce se stručně věnuje analýze neziskového sektoru a médií. Praktická část přináší popis aktivit Charity Opava a Moravskoslezského deníku. V projektové části bylo cílem práce navrhnout optimální model komunikace mezi Charitou Opava a zástupci tištěných médií. Tento model je navržen na základě znalostí problematiky neziskového sektoru a médií, které byly z části získány z literárních pramenů blíže popsaných v teoretické části práce. Dále byly při návrhu optimálního modelu komunikace využity poznatky o aktuálním stavu PR organizace a z dotazníkového šetření mezi zaměstnanci Charity Opava a redaktory tří tištěných médií.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the relationship between non-profit institutions and the media. It particularly deals with the relationship between Charita Opava and the press media. The theoretical part is briefly devoted to the analysis of the non-profit sector and the media. The practical part describes the activities of Charita Opava and Moravskoslezský deník. The aim of the project part of the thesis was to suggest an optimal communication model between Charita Opava and the representatives of the press media. This model is based on the knowledge of problems of the non-profit sector and the media partly gained through the literary sources described in the theoretical part of the thesis. The knowledge of the actual state of the PR organisation as well as the information gleaned from the questionnaire completed by Charita Opava employees and redactors from three press media was also used to suggest an optimal communication model.
Klíčová slova
Média, Public relations, Neziskové organizace, Marketing.
Klíčová slova v angličtině
Media, PR, Non-profit institutions, Marketing.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, médií, marketingových komunikací, definujte neziskové organizace a další základní pojmy, s nimiž budete s nimiž budete dále pracovat , formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu.
2. Zpracujte analýzu současných metod, forem a prostředků uplatňovaných v komunikaci mezi médii a neziskovými organizacemi.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Navrhněte optimální model komunikace mezi médii a neziskovými organizacemi, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, médií, marketingových komunikací, definujte neziskové organizace a další základní pojmy, s nimiž budete s nimiž budete dále pracovat , formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu.
2. Zpracujte analýzu současných metod, forem a prostředků uplatňovaných v komunikaci mezi médii a neziskovými organizacemi.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Navrhněte optimální model komunikace mezi médii a neziskovými organizacemi, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v realizaci.
Seznam doporučené literatury
Defleur, M. L., Ballová-Rokeachová, S. J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996. ISBN
Foret, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, MU, 1997. ISBN
Burton, Jirák - Úvod do studia médií a další tituly vztahující se k neziskovým organizacím
Seznam doporučené literatury
Defleur, M. L., Ballová-Rokeachová, S. J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996. ISBN
Foret, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, MU, 1997. ISBN
Burton, Jirák - Úvod do studia médií a další tituly vztahující se k neziskovým organizacím