Diplomová práce se zaměřuje na využívání elektronických informačních zdrojů v procesu vzdělávání sociálních pedagogů. Teoretická část popisuje sociální pedagogiku zejména z pohledu její inovace ve 20. století. Stěžejní část práce je věnována elektronickým informačním zdrojům a jejich používání. Dotazníkové šetření zjišťuje využívání odborných databází studenty a zaměstnanci v oboru Sociální pedagogika.
Anotace v angličtině
The master thesis is focused on the use of electronic information resources in social pedagogy. The theoretical part describes the development of social pedagogy after 1989 and the inovation parts in the education process of not only social educators. The main part is dedicated to the use of electronic information resources. The questionnaire survey identifies the use of special databases by students and employees in the field of social pedagogy.
Klíčová slova
sociální pedagogika, inovace, vzdělávání, elektronické informační zdroje, odborné databáze
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, inovations, education, electronic information resources, special databases
Rozsah průvodní práce
76 s. (136 721 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na využívání elektronických informačních zdrojů v procesu vzdělávání sociálních pedagogů. Teoretická část popisuje sociální pedagogiku zejména z pohledu její inovace ve 20. století. Stěžejní část práce je věnována elektronickým informačním zdrojům a jejich používání. Dotazníkové šetření zjišťuje využívání odborných databází studenty a zaměstnanci v oboru Sociální pedagogika.
Anotace v angličtině
The master thesis is focused on the use of electronic information resources in social pedagogy. The theoretical part describes the development of social pedagogy after 1989 and the inovation parts in the education process of not only social educators. The main part is dedicated to the use of electronic information resources. The questionnaire survey identifies the use of special databases by students and employees in the field of social pedagogy.
Klíčová slova
sociální pedagogika, inovace, vzdělávání, elektronické informační zdroje, odborné databáze
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, inovations, education, electronic information resources, special databases
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k elektronickým informačním zdrojům, pedagogice a sociální pedagogice.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k elektronickým informačním zdrojům, pedagogice a sociální pedagogice.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav, 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0139-7.
FABIÁN, Ondřej, 2012. Elektronické informační zdroje [online]. [Brno]: Centrum NAKLIV, KISK FF MU [cit. 2017-09-20]. Dostupné z: http://eknihy.knihovna.cz/kniha/elektronicke-informacni-zdroje.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
PAPÍK, Richard, 2011. Strategie vyhledávání informací a elektronické informační zdroje. Praha: Velryba. Podnikání a management. ISBN 978-80-85860-22-1.
PEŠKOVÁ, Lenka, 2009. Vyhledávání informací v oborových databázích s přihlédnutím k praxi na České zemědělské univerzitě v Praze. Praha. Dostupné také z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/79937/. Rigorózní práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav, 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0139-7.
FABIÁN, Ondřej, 2012. Elektronické informační zdroje [online]. [Brno]: Centrum NAKLIV, KISK FF MU [cit. 2017-09-20]. Dostupné z: http://eknihy.knihovna.cz/kniha/elektronicke-informacni-zdroje.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
PAPÍK, Richard, 2011. Strategie vyhledávání informací a elektronické informační zdroje. Praha: Velryba. Podnikání a management. ISBN 978-80-85860-22-1.
PEŠKOVÁ, Lenka, 2009. Vyhledávání informací v oborových databázích s přihlédnutím k praxi na České zemědělské univerzitě v Praze. Praha. Dostupné také z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/79937/. Rigorózní práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila téma diplomové práce, dále prezentovala strategii výzkumu a hypotézy. Popsala volbu výzkumného souboru, metodu sběru dat a administraci dotazníků. Blíže pak představila výsledky výzkumu a závěry výzkumu. V závěru uvedla doporučení pro praxi. \par
Dotazy komise: Uveďte a vysvětlete jednotlivá doporučení pro praxi? Studentka zodpověděla dotaz. Do jaké míry lze využivat elektronické informační zdroje prakticky? Diskuze na téma EIZ. V čem spočívá standardizace použitého nástroje? Studentka zodpověděla dotaz. Do jaké míry je žádoucí pro studenty sociální pedagogiky využívání zahraničních zdrojů? Který zdroj jste vy použíla? Studentka částečně zodpověděla dotaz, chyběly podrobnější informace. Proč jste si toto téma vybrala, jaká byla vaše motivace? Dále studentka zodpověděla zbyvající otázky uvedené v posudcích práce. Komise neměla další doplňující dotazy. \par