Bakalářská práce se zabývá tištěnými propagačními prostředky dvou vybraných obchodních řetězců na trhu DIY. Cílem je zjistit, jaké prostředky jsou používány, jak se od sebe navzájem odlišují, a k jakým změnám u nich za poslední čtyři roky došlo. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a východiska vztahující se k interpersonální komunikaci a marketingovým komunikacím v kontextu s obchodními řetězci. Analytickou část tvoří informace o vývoji trhu DIY a základní marketingová data o vybraných společnostech. Analýza tištěných prostředků se týká průzkumu šíře a účelu všech tištěných prostředků ve zvolených řetězcích a vývoje distribuovaných tištěných propagačních prostředků za poslední čtyři roky. Závěr práce tvoří návrhy a doporučení, která by mohla usnadnit cestu k cílovému zákazníkovi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with print promotion tools of two selected retail chains on the DIY market. The target shall uncover, which kind of tools are being used, how they are distinguished from each other and how they have changed in the past four years. In the theoretical part, the basic concepts are defined, along with the recourses related to the interpersonal communication and marketing communication in the context with the retail chains. Analytical part is composed of information that covers the evolution of the DIY market together with basic marketing data about a selected portfolio of companies. The analysis of print tools considers the extent and purpose of the research of all of the print tools in the selected retail chains and the evolution of distributed print promotion tools in the past four years. The closing part is composed of suggestions and recommendations, which could ease the way to the target customer.
Bakalářská práce se zabývá tištěnými propagačními prostředky dvou vybraných obchodních řetězců na trhu DIY. Cílem je zjistit, jaké prostředky jsou používány, jak se od sebe navzájem odlišují, a k jakým změnám u nich za poslední čtyři roky došlo. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a východiska vztahující se k interpersonální komunikaci a marketingovým komunikacím v kontextu s obchodními řetězci. Analytickou část tvoří informace o vývoji trhu DIY a základní marketingová data o vybraných společnostech. Analýza tištěných prostředků se týká průzkumu šíře a účelu všech tištěných prostředků ve zvolených řetězcích a vývoje distribuovaných tištěných propagačních prostředků za poslední čtyři roky. Závěr práce tvoří návrhy a doporučení, která by mohla usnadnit cestu k cílovému zákazníkovi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with print promotion tools of two selected retail chains on the DIY market. The target shall uncover, which kind of tools are being used, how they are distinguished from each other and how they have changed in the past four years. In the theoretical part, the basic concepts are defined, along with the recourses related to the interpersonal communication and marketing communication in the context with the retail chains. Analytical part is composed of information that covers the evolution of the DIY market together with basic marketing data about a selected portfolio of companies. The analysis of print tools considers the extent and purpose of the research of all of the print tools in the selected retail chains and the evolution of distributed print promotion tools in the past four years. The closing part is composed of suggestions and recommendations, which could ease the way to the target customer.
1. Zpracujte literární prameny související s teorií komunikace, psychologie, marketingu a marketingových komunikací s důrazem na reklamu, podporu prodeje, přímý marketing. Definujte základní pojmy, s nimiž budete dál pracovat. Na závěr této části formulujte teoretická východiska vztahující se k řešenému problému a pracovní hypotézy.
2. Popište současný stav řešené problematiky ve zvolených obchodních řetězcích, zhodnoťte metodu pro analýzu současného stavu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz.
4. Na základě výsledků analýzy a ověření platnosti pracovních hypotéz navrhněte opatření vedoucí ke změně současného stavu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny související s teorií komunikace, psychologie, marketingu a marketingových komunikací s důrazem na reklamu, podporu prodeje, přímý marketing. Definujte základní pojmy, s nimiž budete dál pracovat. Na závěr této části formulujte teoretická východiska vztahující se k řešenému problému a pracovní hypotézy.
2. Popište současný stav řešené problematiky ve zvolených obchodních řetězcích, zhodnoťte metodu pro analýzu současného stavu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz.
4. Na základě výsledků analýzy a ověření platnosti pracovních hypotéz navrhněte opatření vedoucí ke změně současného stavu.
Seznam doporučené literatury
Black, S.: Nejúčinnější propagace - Public Relations. Grada Publishing 1994
Devito, J.A.: Základy mezilidské komunikace. Grada 2003, ISBN 80-7169-988-8
Hradiská, E., Letovancová, E.: Psychologie marketingových komunikací. VUT Brno-FT Zlín 1999
Mikšík, O.: Psychologie hromadného chování. Universita Karlova, Praha 1980
Schultz, D.E.: Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing 1995
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Portál 2003
Vysekalová, J.: Psychologie v marketingových komunikacích. MOSPRA Brno 1997
Horáková, I. a kol.: Strategie firemní komunikace. Management Press, Praha 2000
Majaro, J.: Základy marketingu. 1.vyd. Praha. Grada Publishing, 1996. 312 s. ISBN 80-7169-297-2
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7
Horáková I., Stejskalová, D., Škapová, H.: Strategie firemní komunikace, 1.vyd. Praha. Management Press, 2000, 233 s. ISBN 80-85943-99-9
Foret, M.: Jak komunikovat se zákazníkem, 1.vyd. Praha: Computer Press, 2000, 200 s. ISBN 80-7226-292-9
Foret, M.: Marketingová komunikace. 2.vyd. Brno: Masarykova universita, 1997, 157 s. ISBN 80-85605-08-2
Němec, P.: Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1.vyd. Praha: Management Press, Ringier ČR, 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2
Seznam doporučené literatury
Black, S.: Nejúčinnější propagace - Public Relations. Grada Publishing 1994
Devito, J.A.: Základy mezilidské komunikace. Grada 2003, ISBN 80-7169-988-8
Hradiská, E., Letovancová, E.: Psychologie marketingových komunikací. VUT Brno-FT Zlín 1999
Mikšík, O.: Psychologie hromadného chování. Universita Karlova, Praha 1980
Schultz, D.E.: Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing 1995
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Portál 2003
Vysekalová, J.: Psychologie v marketingových komunikacích. MOSPRA Brno 1997
Horáková, I. a kol.: Strategie firemní komunikace. Management Press, Praha 2000
Majaro, J.: Základy marketingu. 1.vyd. Praha. Grada Publishing, 1996. 312 s. ISBN 80-7169-297-2
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7
Horáková I., Stejskalová, D., Škapová, H.: Strategie firemní komunikace, 1.vyd. Praha. Management Press, 2000, 233 s. ISBN 80-85943-99-9
Foret, M.: Jak komunikovat se zákazníkem, 1.vyd. Praha: Computer Press, 2000, 200 s. ISBN 80-7226-292-9
Foret, M.: Marketingová komunikace. 2.vyd. Brno: Masarykova universita, 1997, 157 s. ISBN 80-85605-08-2
Němec, P.: Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1.vyd. Praha: Management Press, Ringier ČR, 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2