Obecně se bakalářská práce zabývá multimédii a elektronickou podporou předmětu Multimédia. V počáteční části práce obsahuje rešerši v oblasti multimédií a jejich využití v současnosti. Součástí jsou také video-tutoriály, které popisují různou kreativní činnosti v softwarových programech, jež jsou klasifikovány jako multimediální. Video-tutoriály jsou rozděleny na ty, které byly zcela originálně vytvořeny pro tuto bakalářskou práci, a na tutoriály, které byly vytvořeny dříve množstvím autorů, ale jsou konvertovány do jedné zvolené zmodernizované formy. Všechny tutoriály jsou přidány do zdrojových složek elektronické pomůcky předmětu Multimédia pro potencionální online přístup. Do teoretické části elektronické pomůcky bylo také přidáno několik odborných kapitol složených ze znalostí z oblasti multimédií.
Annotation in English
In general, this bachelor's thesis deals with multimedia and electronic support of the Mul-timedia subject. Initially, the thesis contains research in multimedia field and their use to-day. There are also video-tutorials, which describe various creative works in software pro-grams, which were classified as belonging to multimedia. Video-tutorials are split into those, that were originally created for this bachelor's thesis and those, that were created by many authors in the past, but were converted into one chosen modernized form. All the tutorials are added to source folders of electronic support of the Multimedia subject for potential online access. Theoretical part of the electronic support was expanded of some technical chapters which consist of knowledge of multimedia area.
multimedia, images, tutorials, website, electronic support
Length of the covering note
60 s. (9531 slov)
Language
CZ
Annotation
Obecně se bakalářská práce zabývá multimédii a elektronickou podporou předmětu Multimédia. V počáteční části práce obsahuje rešerši v oblasti multimédií a jejich využití v současnosti. Součástí jsou také video-tutoriály, které popisují různou kreativní činnosti v softwarových programech, jež jsou klasifikovány jako multimediální. Video-tutoriály jsou rozděleny na ty, které byly zcela originálně vytvořeny pro tuto bakalářskou práci, a na tutoriály, které byly vytvořeny dříve množstvím autorů, ale jsou konvertovány do jedné zvolené zmodernizované formy. Všechny tutoriály jsou přidány do zdrojových složek elektronické pomůcky předmětu Multimédia pro potencionální online přístup. Do teoretické části elektronické pomůcky bylo také přidáno několik odborných kapitol složených ze znalostí z oblasti multimédií.
Annotation in English
In general, this bachelor's thesis deals with multimedia and electronic support of the Mul-timedia subject. Initially, the thesis contains research in multimedia field and their use to-day. There are also video-tutorials, which describe various creative works in software pro-grams, which were classified as belonging to multimedia. Video-tutorials are split into those, that were originally created for this bachelor's thesis and those, that were created by many authors in the past, but were converted into one chosen modernized form. All the tutorials are added to source folders of electronic support of the Multimedia subject for potential online access. Theoretical part of the electronic support was expanded of some technical chapters which consist of knowledge of multimedia area.
multimedia, images, tutorials, website, electronic support
Research Plan
Zpracujte literární rešerši na problematiku zabývající se oblastí multimédií a možností jejich využití.
Seznamte se se stávající elektronickou učební pomůckou pokrývající obsah cvičení předmětu "Multimédia" a případně upravte stávající formu zpracování a obsah této učební pomůcky. Ověřte při tom možnosti převodu stávajících formátů videotutoriálů do jiných formátů.
Pro zadané multimediální oblasti doplňte, případně upravte stávající obsah elektronické učební pomůcky nezbytnou teorií a zejména pak dostatečným množstvím ukázek a příkladů. Součástí této učební pomůcky by měly být také i názorné tutoriály k vybraným programům v dané multimediální oblasti.
Navrhněte formu prezentace a zpracování získaných a vytvořených podkladů a proveďte její realizaci a vyhodnocení.
Research Plan
Zpracujte literární rešerši na problematiku zabývající se oblastí multimédií a možností jejich využití.
Seznamte se se stávající elektronickou učební pomůckou pokrývající obsah cvičení předmětu "Multimédia" a případně upravte stávající formu zpracování a obsah této učební pomůcky. Ověřte při tom možnosti převodu stávajících formátů videotutoriálů do jiných formátů.
Pro zadané multimediální oblasti doplňte, případně upravte stávající obsah elektronické učební pomůcky nezbytnou teorií a zejména pak dostatečným množstvím ukázek a příkladů. Součástí této učební pomůcky by měly být také i názorné tutoriály k vybraným programům v dané multimediální oblasti.
Navrhněte formu prezentace a zpracování získaných a vytvořených podkladů a proveďte její realizaci a vyhodnocení.
Recommended resources
MURRAY, James D. a William VANRYPER. Encyklopedie grafických formátů. 2. vyd. Praha: Computer Press, c1997, xxv, 922 s. ISBN 8072260332.
ŠIMČÍK, Petr. Inkscape: praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 296 s. ISBN 978-80-251-3813-7.
LECARME, Olivier. a Karine. DELVARE. The book of GIMP: a complete guide to nearly everything. San Francisco: No Starch Press, 2013. ISBN 9781593273835.
Math insight thread: Vector algebra \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://mathinsight.org/thread/vector_algebra
NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2007, 112 s. ISBN 978-80-86686-77-6.
Recommended resources
MURRAY, James D. a William VANRYPER. Encyklopedie grafických formátů. 2. vyd. Praha: Computer Press, c1997, xxv, 922 s. ISBN 8072260332.
ŠIMČÍK, Petr. Inkscape: praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 296 s. ISBN 978-80-251-3813-7.
LECARME, Olivier. a Karine. DELVARE. The book of GIMP: a complete guide to nearly everything. San Francisco: No Starch Press, 2013. ISBN 9781593273835.
Math insight thread: Vector algebra \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://mathinsight.org/thread/vector_algebra
NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2007, 112 s. ISBN 978-80-86686-77-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Dařena: Myslíte, že webová prezentace splňuje aktuální standardy?
doc. Sysel: Kolik tutoriálů jste vytvářel a kolik jste jich pouze převedl?
doc. Sysel: Jaké závěry plynou z provedeného dotazníkového šetření?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.