Tématem této bakalářské práce je 3D vizualizace hradu Brumov v různých časových obdobích v programu Blender. Práce je rozdělena na dvě části část teoretickou a část praktickou. V první kapitole teoretické části je uvedena historie hradu a jeho obyvatel. V další kapitole jsou vypsány programy použité při tvorbě samotných 3D modelů. Praktická část obsahuje detailní postupy tvorby 3D modelů. Postup práce je popsán od sběru podkladů, přes samotné modelování a zpracování textur až po tvorbu výstupů, renderů a video prohlídky, včetně nastavení scén.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is 3D visualization of Brumov castle in different time period in Blender programme. The thesis is structured into two parts theoretical and practical. The first chapter of the theoretical part is focused on castle history and history of its residents. The second chapter is dedicated to the used programmes for modelling. The practical part consists detail process of creating 3D models. In workflow is described collecting historical materials, creating 3D models, preparing textures and making outputs (renders, video tour) with scene settings.
Klíčová slova
3D model, animace, Blender, hrad Brumov, render, textura, vizualizace, Zoner Photo Studio 18
Klíčová slova v angličtině
3D model, animation, Blender, Brumov castle, render, texture, visualization, Zoner Photo Studio 18
Rozsah průvodní práce
54 s. (55 447 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je 3D vizualizace hradu Brumov v různých časových obdobích v programu Blender. Práce je rozdělena na dvě části část teoretickou a část praktickou. V první kapitole teoretické části je uvedena historie hradu a jeho obyvatel. V další kapitole jsou vypsány programy použité při tvorbě samotných 3D modelů. Praktická část obsahuje detailní postupy tvorby 3D modelů. Postup práce je popsán od sběru podkladů, přes samotné modelování a zpracování textur až po tvorbu výstupů, renderů a video prohlídky, včetně nastavení scén.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is 3D visualization of Brumov castle in different time period in Blender programme. The thesis is structured into two parts theoretical and practical. The first chapter of the theoretical part is focused on castle history and history of its residents. The second chapter is dedicated to the used programmes for modelling. The practical part consists detail process of creating 3D models. In workflow is described collecting historical materials, creating 3D models, preparing textures and making outputs (renders, video tour) with scene settings.
Klíčová slova
3D model, animace, Blender, hrad Brumov, render, textura, vizualizace, Zoner Photo Studio 18
Klíčová slova v angličtině
3D model, animation, Blender, Brumov castle, render, texture, visualization, Zoner Photo Studio 18
Zásady pro vypracování
Seznamte se s historií hradu Brumov a zpracujte literární rešerši.
Vyhledejte vhodné historické materiály, které bude možné využít pro 3D vizualizaci hradu Brumov.
Ve vybraném 3D programu vytvořte historické modely hradu Brumov v různých časových obdobích od jeho vzniku až po současnost.
K vytvořeným modelům přidejte vhodné textury. Využijte dostupných historických materiálů pro zajištění co největší autentičnosti.
Dosažené výsledky prezentujte formou vyrenderovaných obrazů a animací.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s historií hradu Brumov a zpracujte literární rešerši.
Vyhledejte vhodné historické materiály, které bude možné využít pro 3D vizualizaci hradu Brumov.
Ve vybraném 3D programu vytvořte historické modely hradu Brumov v různých časových obdobích od jeho vzniku až po současnost.
K vytvořeným modelům přidejte vhodné textury. Využijte dostupných historických materiálů pro zajištění co největší autentičnosti.
Dosažené výsledky prezentujte formou vyrenderovaných obrazů a animací.
Seznam doporučené literatury
HRAD BRUMOV \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-26\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.hradbrumov.cz/
OBADAL, Miroslav a Radim VRLA. Hrad Brumov: historie a stavební vývoj. Brumov-Bylnice: Město Brumov-Bylnice, 2013. \matsymb{lbrack}36\matsymb{rbrack} s.
KOHOUTEK, Jiří. Hrady jihovýchodní Moravy. 1. vyd. Zlín: Archa, 1995. 165 s. ISBN 809002498X.
Wiki.blender.org \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-29\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://wiki.blender.org/
Blender Basics Classroom Tutorial Book \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2017 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-29\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf
Seznam doporučené literatury
HRAD BRUMOV \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-26\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.hradbrumov.cz/
OBADAL, Miroslav a Radim VRLA. Hrad Brumov: historie a stavební vývoj. Brumov-Bylnice: Město Brumov-Bylnice, 2013. \matsymb{lbrack}36\matsymb{rbrack} s.
KOHOUTEK, Jiří. Hrady jihovýchodní Moravy. 1. vyd. Zlín: Archa, 1995. 165 s. ISBN 809002498X.
Wiki.blender.org \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-29\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://wiki.blender.org/
Blender Basics Classroom Tutorial Book \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2017 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-29\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací. Následně proběhla diskuse na dané téma.