Úvod práce je určen k vysvětlení základních pojmů, jako je marketing, reklama, sociální sítě a jak spolu tyto pojmy souvisejí. V druhé části jsou rozebrány možnosti marketingu na sociálních sítích, podle kterých jsou navržena doporučení, jak správně a efektivně využít reklamu na sítích. Cílem je poskytnout především malým a středním firmám návod, jak se zviditelnit a získat konkurenční výhodu. Praktická část obsahuje rozdělení sociálních sítí na základě jejich využití, návrh metodiky pro marketing na Facebooku a závěrem demonstraci příkladu tvorby úspěšného marketingu na sociální sítí Facebook.
Anotace v angličtině
This thesis introduces basic concepts like an advertisement, marketing, social network or Facebook and Instagram. The introduction describes what Facebook and Instagram offers, when it comes to features and how the advertisement is shown to people. The thesis also deals with Facebook pages and briefly defines how to create them. Presented is Facebook marketing as well. This brings information about spreading awareness of this brand, how to get potential customers, online sales increase, local sale or how to promote application. The second part is about methodology of an advertisement creation on Facebook. The methodology is composed of pictures which describe step by step how to create advertisement.
Klíčová slova
Facebook, sociální síť, Instagram, reklama, zákazník, úspěch, metodika
Klíčová slova v angličtině
Facebook, social network, Instagram, advertisement, customer, successful, metodology
Rozsah průvodní práce
63 s. (68 320 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Úvod práce je určen k vysvětlení základních pojmů, jako je marketing, reklama, sociální sítě a jak spolu tyto pojmy souvisejí. V druhé části jsou rozebrány možnosti marketingu na sociálních sítích, podle kterých jsou navržena doporučení, jak správně a efektivně využít reklamu na sítích. Cílem je poskytnout především malým a středním firmám návod, jak se zviditelnit a získat konkurenční výhodu. Praktická část obsahuje rozdělení sociálních sítí na základě jejich využití, návrh metodiky pro marketing na Facebooku a závěrem demonstraci příkladu tvorby úspěšného marketingu na sociální sítí Facebook.
Anotace v angličtině
This thesis introduces basic concepts like an advertisement, marketing, social network or Facebook and Instagram. The introduction describes what Facebook and Instagram offers, when it comes to features and how the advertisement is shown to people. The thesis also deals with Facebook pages and briefly defines how to create them. Presented is Facebook marketing as well. This brings information about spreading awareness of this brand, how to get potential customers, online sales increase, local sale or how to promote application. The second part is about methodology of an advertisement creation on Facebook. The methodology is composed of pictures which describe step by step how to create advertisement.
Klíčová slova
Facebook, sociální síť, Instagram, reklama, zákazník, úspěch, metodika
Klíčová slova v angličtině
Facebook, social network, Instagram, advertisement, customer, successful, metodology
Zásady pro vypracování
Vysvětlete základní pojmy.
Seznámte se a stručně charakterizujte jednotlivé sociální sítě.
Popište marketing v prostředí sociálních sítí.
Objasnění problematiku propagace malých a středních firem na sociálních sítích.
Navrhněte metodiku tvorby marketingu na sociální síti Facebook se zaměřením na malé a střední firmy.
Demonstrujte příklad tvorby úspěšného marketingu na sociální síti Facebook.
Zásady pro vypracování
Vysvětlete základní pojmy.
Seznámte se a stručně charakterizujte jednotlivé sociální sítě.
Popište marketing v prostředí sociálních sítí.
Objasnění problematiku propagace malých a středních firem na sociálních sítích.
Navrhněte metodiku tvorby marketingu na sociální síti Facebook se zaměřením na malé a střední firmy.
Demonstrujte příklad tvorby úspěšného marketingu na sociální síti Facebook.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
MCDONALD, Jason. Social Media Marketing: How to use social media for business. 2017 edition. California: ? 2017, JM Internet Group, 2017. ISBN 9781539598145.
BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing: strategic approach. Second editon, 2. vydání. Boston, USA: ? 2008 Cengage Learning, 2017. ISBN 9781305502758.
Facebook business. Facebook \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Californie, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-15\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.facebook.com/business
Instagram business. Instagram business: Marketing on Instagram \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. California: Instagram, 2017 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-15\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://business.instagram.com/
A/B testování. In: RobertNemec.com \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: Facebook přihlášení, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-11-13\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://robertnemec.com/umime/zvyseni-miry-konverze/ab-testovani-mvt/
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
MCDONALD, Jason. Social Media Marketing: How to use social media for business. 2017 edition. California: ? 2017, JM Internet Group, 2017. ISBN 9781539598145.
BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing: strategic approach. Second editon, 2. vydání. Boston, USA: ? 2008 Cengage Learning, 2017. ISBN 9781305502758.
Facebook business. Facebook \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Californie, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-15\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.facebook.com/business
Instagram business. Instagram business: Marketing on Instagram \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. California: Instagram, 2017 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-15\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://business.instagram.com/
A/B testování. In: RobertNemec.com \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: Facebook přihlášení, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-11-13\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://robertnemec.com/umime/zvyseni-miry-konverze/ab-testovani-mvt/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi se svou bakalářskou prací. Následně proběhla diskuse na dané téma.
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. zhodnotila zpracovanou SWOT analýzu nedostatečnou a uvedla, že práce nemá jasný cíl. Komise se shodla, že student se neorientoval v problematice marketingu na sociálních sítích způsobem odpovídající řešení bakalářské práce.