Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou působení marketingových komunika-cí na životní prostředí. Zabývá se důsledky nadprodukce a dopadem zejména automobilo-vého průmyslu na znečištění planety.
V teoretické části jsou popsány cíle a strategie reklamy, konzumní společnost a celková ekologická krize.
Analytická část se zabývá hledáním alternativ v dopravě, udržitelným rozvojem a odkazy na již vyzkoušené metody jak ochránit zdravý životní prostor pro další generace.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to familiarize the readers with the problem of marketing com-munications influencing the environment. It deals with the consequences of over - produc-tion and the influence mostly of the automotive industry upon the overall planet contamina-tion.
In the theoretical part there are being described the objectives and strategies of advertising, consume society as well as the total ecological crisis.
Analytical part deals with finding alternatives to transportation, sustainable development and references to already attested methods telling us how to protect the healthy living con-ditions for the next generations.
advertising, over - production, automotive, ecological crisis, marketing communications
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou působení marketingových komunika-cí na životní prostředí. Zabývá se důsledky nadprodukce a dopadem zejména automobilo-vého průmyslu na znečištění planety.
V teoretické části jsou popsány cíle a strategie reklamy, konzumní společnost a celková ekologická krize.
Analytická část se zabývá hledáním alternativ v dopravě, udržitelným rozvojem a odkazy na již vyzkoušené metody jak ochránit zdravý životní prostor pro další generace.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to familiarize the readers with the problem of marketing com-munications influencing the environment. It deals with the consequences of over - produc-tion and the influence mostly of the automotive industry upon the overall planet contamina-tion.
In the theoretical part there are being described the objectives and strategies of advertising, consume society as well as the total ecological crisis.
Analytical part deals with finding alternatives to transportation, sustainable development and references to already attested methods telling us how to protect the healthy living con-ditions for the next generations.
advertising, over - production, automotive, ecological crisis, marketing communications
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti marketingových komunikací a problematiky ekologie, definujte základní pojmy a formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte problematiku konzumu v oblasti automobilového průmyslu a s ním souvisejících odvětví.
3. Analyzujte problematiku ekologické krize ve vztahu ke konzumní společnosti(poptávka po energii, nadprodukce, spotřeba energií, přírodních zdrojů atd.).
4. Charakterizujte fenomén hromadné dopravy z hlediska ekologie, zaměřte se na aspekty udržitelného rozvoje.
5. Popište pozitivní a negativní role marketingových komunikací v uvedených oblastech.
6. Formulujte možné způsoby řešení uvedeného problému.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti marketingových komunikací a problematiky ekologie, definujte základní pojmy a formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte problematiku konzumu v oblasti automobilového průmyslu a s ním souvisejících odvětví.
3. Analyzujte problematiku ekologické krize ve vztahu ke konzumní společnosti(poptávka po energii, nadprodukce, spotřeba energií, přírodních zdrojů atd.).
4. Charakterizujte fenomén hromadné dopravy z hlediska ekologie, zaměřte se na aspekty udržitelného rozvoje.
5. Popište pozitivní a negativní role marketingových komunikací v uvedených oblastech.
6. Formulujte možné způsoby řešení uvedeného problému.
Seznam doporučené literatury
GORE,Al. Země na miskách vah, Praha, Argo, 2000
KELLER,Jan. Naše cesta do prvohor, Brno, Sociologické nakladatelství, 1998
KELLER,Jan. Až na dno blahobytu, Brno, Hnutí duha, 1995
KOHÁK,Erazim.Zelená svatozář,Praha,Sociologické nakladatelství, 2002
LIBROVÁ,Hana.Láska ke krajině? Brno, nakladatelství Blok, 1988
MANDER,Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize.Brno, Doplněk
MISHAN,Erza J. Spor o ekonomický růst, Praha, Sociologické nakladatelství,1994
VYSEKALOVÁ,Jitka.Psychologie reklamy,2.vyd.Grada,2002
NAESS,Arne.Ekologie,pospolitost a životní styl, Praha Abies,1996
PODANÝ Petr."Proti všem",Příloha víkend,18.12.2005
Seznam doporučené literatury
GORE,Al. Země na miskách vah, Praha, Argo, 2000
KELLER,Jan. Naše cesta do prvohor, Brno, Sociologické nakladatelství, 1998
KELLER,Jan. Až na dno blahobytu, Brno, Hnutí duha, 1995
KOHÁK,Erazim.Zelená svatozář,Praha,Sociologické nakladatelství, 2002
LIBROVÁ,Hana.Láska ke krajině? Brno, nakladatelství Blok, 1988
MANDER,Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize.Brno, Doplněk
MISHAN,Erza J. Spor o ekonomický růst, Praha, Sociologické nakladatelství,1994
VYSEKALOVÁ,Jitka.Psychologie reklamy,2.vyd.Grada,2002
NAESS,Arne.Ekologie,pospolitost a životní styl, Praha Abies,1996
PODANÝ Petr."Proti všem",Příloha víkend,18.12.2005