Předmětem této bakalářské práce je komunikace mezinárodních zdravotnických veletrhů MEFA a REHAPROTEX, resp. veletrhu HOSPIMedica. V první části se věnuji teorii veletržního průmyslu z pohledu historie i současnosti, pokusím se analyzovat veletrh jako specifické komunikační médium a zjistit nejdůležitější české i mezinárodní organizace věnující se výstavnictví. Praktická části má přiblížit pozici společnosti Veletrhy Brno, analyzovat komunikační strategii zdravotnických veletrhů. Podstatná část je věnována konkurenci a rozboru komunikace nové značky HOSPIMedica. V závěru práce shrnu zjištěné údaje a pokusím se učinit návrhy, doporučení a stanovit prognózu veletrhu.
Annotation in English
The subject of my bachelor thesis is the communication of the International Fairs for Medical Technology MEFA and REHAPROTEX, now the HOSPIMedica Fair. In the first part I deal with the theory of the exhibition industry from the point of view of its history and the present time, will try and analyze the fair as a specific communication medium and find the most important Czech and international or-ganizations operating in exhibition industry. The practical part will acquaint with the position of BVV Trade Fairs Brno and analyze the communication strategy of healthcare fairs. A substantial part is devoted to the competition and analysis of the communication of the new HOSPIMedica Fair. In conclusion of my thesis I sum up data found and endeavour to suggest, recommend and determine the prognosis of the fair.
Marketing, Marketing Communications, Fair, Trade Fairs Brno, Fair of medical technology
Length of the covering note
55 s., 14 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Předmětem této bakalářské práce je komunikace mezinárodních zdravotnických veletrhů MEFA a REHAPROTEX, resp. veletrhu HOSPIMedica. V první části se věnuji teorii veletržního průmyslu z pohledu historie i současnosti, pokusím se analyzovat veletrh jako specifické komunikační médium a zjistit nejdůležitější české i mezinárodní organizace věnující se výstavnictví. Praktická části má přiblížit pozici společnosti Veletrhy Brno, analyzovat komunikační strategii zdravotnických veletrhů. Podstatná část je věnována konkurenci a rozboru komunikace nové značky HOSPIMedica. V závěru práce shrnu zjištěné údaje a pokusím se učinit návrhy, doporučení a stanovit prognózu veletrhu.
Annotation in English
The subject of my bachelor thesis is the communication of the International Fairs for Medical Technology MEFA and REHAPROTEX, now the HOSPIMedica Fair. In the first part I deal with the theory of the exhibition industry from the point of view of its history and the present time, will try and analyze the fair as a specific communication medium and find the most important Czech and international or-ganizations operating in exhibition industry. The practical part will acquaint with the position of BVV Trade Fairs Brno and analyze the communication strategy of healthcare fairs. A substantial part is devoted to the competition and analysis of the communication of the new HOSPIMedica Fair. In conclusion of my thesis I sum up data found and endeavour to suggest, recommend and determine the prognosis of the fair.
Marketing, Marketing Communications, Fair, Trade Fairs Brno, Fair of medical technology
Research Plan
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko tématiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tématiky.
2. Zpracujte historii zdravotnických veletrhů v Brně.
3. Popište konkurenční prostředí zdravotnických veletrhů z pohledu střední a východní Evropy.
4. Analyzujte komunikační kampaň a strategii mezinárodního zdravotnického veletrhu HOSPIMedica.
5. Zpracujte a vyhodnoťte monitoring publicity nového veletrhu a dopady nové komunikační strategie na účast vystavovatelů a návštěvníků ve srovnání s předchozím ročníkem veletrhu MEFA, REHAPROTEX.
6. Navrhněte další možné kanály/formy komunikace pro úspěšné kampaně příštího období.
7. Vyvraťte nebo potvrďte hypotézy.
Research Plan
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko tématiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tématiky.
2. Zpracujte historii zdravotnických veletrhů v Brně.
3. Popište konkurenční prostředí zdravotnických veletrhů z pohledu střední a východní Evropy.
4. Analyzujte komunikační kampaň a strategii mezinárodního zdravotnického veletrhu HOSPIMedica.
5. Zpracujte a vyhodnoťte monitoring publicity nového veletrhu a dopady nové komunikační strategie na účast vystavovatelů a návštěvníků ve srovnání s předchozím ročníkem veletrhu MEFA, REHAPROTEX.
6. Navrhněte další možné kanály/formy komunikace pro úspěšné kampaně příštího období.
7. Vyvraťte nebo potvrďte hypotézy.
Recommended resources
Brněnské veletrhy a výstavy, Brněnské veletrhy - cesta k jejich současnosti (1928-1998). 1. vydání, Brno. ŠIFRA, k.s., Brno
Davidová J., Veletržní profily. 1. vydání, Brno, Brněnské veletrhy a výstavy. 1988. Počet stran 132, ISBN 59-222-86
Pavlík K., Lidé, město, veletrhy, 1. vydání, Brno. Tiskové a propagační oddělení BVV, 1978, Počet stran 175
Svoboda V., Milníky veletrhů. 1. vydání, Brno, Nakladatelství Blok. 1983. Počet stran 204. ISBN 14120/82-III/1
Monitoring tisku: odborná média (Medical Tribune, Zdravotnické noviny, Czech Biotech Report, Trend Marketing, Strategie, Marketing a média)
Svoboda V., Vystavujeme na veletrhu. 1. vydání, Brno, Computer Press. 2002. Počet stran 110. ISBN 80-7226-645-4
Caywood C., Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání, Brno, Computer Press. 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
Pelsmacker P., Marketingová komunikace. 1. vydání, Praha, Grada Publishing. 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
Recommended resources
Brněnské veletrhy a výstavy, Brněnské veletrhy - cesta k jejich současnosti (1928-1998). 1. vydání, Brno. ŠIFRA, k.s., Brno
Davidová J., Veletržní profily. 1. vydání, Brno, Brněnské veletrhy a výstavy. 1988. Počet stran 132, ISBN 59-222-86
Pavlík K., Lidé, město, veletrhy, 1. vydání, Brno. Tiskové a propagační oddělení BVV, 1978, Počet stran 175
Svoboda V., Milníky veletrhů. 1. vydání, Brno, Nakladatelství Blok. 1983. Počet stran 204. ISBN 14120/82-III/1
Monitoring tisku: odborná média (Medical Tribune, Zdravotnické noviny, Czech Biotech Report, Trend Marketing, Strategie, Marketing a média)
Svoboda V., Vystavujeme na veletrhu. 1. vydání, Brno, Computer Press. 2002. Počet stran 110. ISBN 80-7226-645-4
Caywood C., Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání, Brno, Computer Press. 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
Pelsmacker P., Marketingová komunikace. 1. vydání, Praha, Grada Publishing. 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1