- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Zvuková dramaturgie v dokumentárním filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Sound in documentary film, (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.)
2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, length of at least 20 minutes, sound composition. (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.)
Název dle studenta
Zvuková dramaturgie v současném českém a slovenském dokumentárním filmu
Název dle studenta v angličtině
Sound Dramaturgy in Contemporary Czech and Slovak Documentary Film
Tato práce se zabývá tvorbou zvukové dramaturgie dokumentarního filmu v České republice a na Slovensku. První část pojednává o žánrovém rozdělení dokumentu v závislosti na zvukové dramaturgii a definuje základní termíny. Druhá a třetí část se věnuje natáčení dokumentu a jeho postprodukci.
Anotace v angličtině
This work deals with creation of sound dramaturgy in documentary film from the Czech republic and Slovakia. The first part is about genre partition of documentary film depending on sound dramaturgy and defines basic terms. The second and the third part is devoted to shooting and post-production of documentary film.
Tato práce se zabývá tvorbou zvukové dramaturgie dokumentarního filmu v České republice a na Slovensku. První část pojednává o žánrovém rozdělení dokumentu v závislosti na zvukové dramaturgii a definuje základní termíny. Druhá a třetí část se věnuje natáčení dokumentu a jeho postprodukci.
Anotace v angličtině
This work deals with creation of sound dramaturgy in documentary film from the Czech republic and Slovakia. The first part is about genre partition of documentary film depending on sound dramaturgy and defines basic terms. The second and the third part is devoted to shooting and post-production of documentary film.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě.
Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě.
Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
VIERS, Ric. The location sound bible: how to record professional dialogue for film and TV. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN 978-1-61593-120-0.
GREČNÁR, Jan. Zvuková realizácia filmu: Umenie majstra zvuku. 138. publikacia. Bratislava: Juga, 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-023-6.
RENTZ, Jiří. Zvuková technika v amatérském filmu: vývojové tendence ozvučování amatérského filmu. V Praze: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1978.
KUBÁT, Karel. Zvukař amatér. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1977.
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2014, 153 s. ISBN 978-80-7331-303-6.
LABÍK, L'udovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. vyd. Zlin: VeRBuM, 2013, 218 s.ISBN 978-80-87500-30-9.
PTÁČKOVÁ, Brigita (ed.). Žánr ve filmu. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archív, 2004, 179 s. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-116-1.
KOKEŠ, Radomir D. Rozbor filmu. Vydání první. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015, 264 stran. ISBN 978-80-210-7756-0.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
ŠTOLL, Martin. Český film: režiséři-dokumentaristé. Praha: Libri, 2009. ISBN 978-80-7277-417-3.
MATĚJŮ, Martin a Martin ŠTOLL. Praha dokumentární. Vyd. 1. V Praze: Malá Skála, 2006. Dokumentární film. ISBN 80-86776-05-0.
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a Michael TŘEŠTÍK. Časosběrný dokumentární film. Praha: NAMU, 2015. ISBN 978-80-7331-355-5.
Seznam doporučené literatury
VIERS, Ric. The location sound bible: how to record professional dialogue for film and TV. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN 978-1-61593-120-0.
GREČNÁR, Jan. Zvuková realizácia filmu: Umenie majstra zvuku. 138. publikacia. Bratislava: Juga, 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-023-6.
RENTZ, Jiří. Zvuková technika v amatérském filmu: vývojové tendence ozvučování amatérského filmu. V Praze: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1978.
KUBÁT, Karel. Zvukař amatér. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1977.
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2014, 153 s. ISBN 978-80-7331-303-6.
LABÍK, L'udovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. vyd. Zlin: VeRBuM, 2013, 218 s.ISBN 978-80-87500-30-9.
PTÁČKOVÁ, Brigita (ed.). Žánr ve filmu. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archív, 2004, 179 s. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-116-1.
KOKEŠ, Radomir D. Rozbor filmu. Vydání první. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015, 264 stran. ISBN 978-80-210-7756-0.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
ŠTOLL, Martin. Český film: režiséři-dokumentaristé. Praha: Libri, 2009. ISBN 978-80-7277-417-3.
MATĚJŮ, Martin a Martin ŠTOLL. Praha dokumentární. Vyd. 1. V Praze: Malá Skála, 2006. Dokumentární film. ISBN 80-86776-05-0.
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a Michael TŘEŠTÍK. Časosběrný dokumentární film. Praha: NAMU, 2015. ISBN 978-80-7331-355-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězením otázek uvedených v posudcích školitele a oponenta studentka obhájila svoji magisterskou práci.