Současné podoby tiskového trhu v České republice, jeho typologie a specifika. Vznik časopisů a jejich současná podoba. Výzkumy mapující tiskový trh a čtenáře. Nejstarší český časopis Týdeník Květy a jeho proměny v historickém kontextu. Vývoj jeho obsahu, prodaného nákla-du a inzerce. Týdeník Květy jako historický leader na časopisovém trhu v České republice
Anotace v angličtině
Current forms of print market in the Czech Republic, its topology and specific features. Crea-tion of magazines and their current forms. Developments describing print market and readers. The oldest Czech magazine Tydenik Kvety and his transformations in historical context. Con-tent development, numbers of sold out copies and advertisement. Tydenik Kvety as a historical leader on the Czech print market.
Klíčová slova
Tiskový trh, média, časopis, Týdeník Květy
Klíčová slova v angličtině
Print market, media, magazine, Tydenik Kvety
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
Současné podoby tiskového trhu v České republice, jeho typologie a specifika. Vznik časopisů a jejich současná podoba. Výzkumy mapující tiskový trh a čtenáře. Nejstarší český časopis Týdeník Květy a jeho proměny v historickém kontextu. Vývoj jeho obsahu, prodaného nákla-du a inzerce. Týdeník Květy jako historický leader na časopisovém trhu v České republice
Anotace v angličtině
Current forms of print market in the Czech Republic, its topology and specific features. Crea-tion of magazines and their current forms. Developments describing print market and readers. The oldest Czech magazine Tydenik Kvety and his transformations in historical context. Con-tent development, numbers of sold out copies and advertisement. Tydenik Kvety as a historical leader on the Czech print market.
Klíčová slova
Tiskový trh, média, časopis, Týdeník Květy
Klíčová slova v angličtině
Print market, media, magazine, Tydenik Kvety
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné teoretické zdroje charakterizující problematiku tištěných médií a zvoleného časopisu.
2. Charakterizujte detailně Týdeník Květy a formulujte cíle a hypotézy.
3. Analyzujte historický vývoj hodnot TN, PN, čtenosti, objemu inzerce.
4. Závěrem zhodnoťte analýzu a nastiňte možný vývoj segmentu časopisů ve vztahu provázání s Internetem, suplementy, DVD, atd.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné teoretické zdroje charakterizující problematiku tištěných médií a zvoleného časopisu.
2. Charakterizujte detailně Týdeník Květy a formulujte cíle a hypotézy.
3. Analyzujte historický vývoj hodnot TN, PN, čtenosti, objemu inzerce.
4. Závěrem zhodnoťte analýzu a nastiňte možný vývoj segmentu časopisů ve vztahu provázání s Internetem, suplementy, DVD, atd.
Seznam doporučené literatury
OSVALDOVÁ, B.-HALADA, J. (a kol.): Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999. ISBN 80-85983-76-1
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
BURTON, - JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal. Brno
JIRÁK, Jan-KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P.-GEUENS, M.-BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
www.uvdt.cz
www.mam.cz
Seznam doporučené literatury
OSVALDOVÁ, B.-HALADA, J. (a kol.): Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999. ISBN 80-85983-76-1
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
BURTON, - JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal. Brno
JIRÁK, Jan-KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P.-GEUENS, M.-BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
www.uvdt.cz
www.mam.cz