Cílem této práce je zmapovat oblast neziskového sektoru z pohledu marketingových komunikací v návaznosti na konkrétní organizaci - Nemocnici Vsetín. Teoretická část práce vysvětluje základní oblasti marketingových komunikací, soustřeďuje se především na neziskový sektor a marketing. Analytická část seznamuje s výsledky analýzy dosavadních nástrojů externí a interní komunikace, přináší zhodnocení efektivity a možnosti využití jednotlivých nástrojů marketingové komunikace. Dále pak autor zmiňuje několik způsobů jak je možné komunikaci nemocnice vylepšit a navrhuje patřičná doporučení pro strategické i operativní řešení komunikace Nemocnice Vsetín.
Anotace v angličtině
It is the objective of this thesis to chart the field of non-profit sector from the view of marketing communication in connection with a concrete organization - the Vsetín Hospital. In the theoretical of the thesis, there are essential fields of marketing communication explained. This part is especially focused non-profit sector and marketing. In the analytical part, outcomes of an analysis of existing external and internal communication tools are brought to the attention, their efficiency is evaluated and ways of use of all marketing communication tools are described there. Further the author refers to several ways the communication of the hospital could be improved and suggests appropriate recommendations for both the strategic as well as for operative communication solutions of the Vsetín Hospital.
Klíčová slova
Komunikace, marketing, marketingové komunikace, neziskové organizace, nemocnice, zdravotnictví, strategie, řízení
Cílem této práce je zmapovat oblast neziskového sektoru z pohledu marketingových komunikací v návaznosti na konkrétní organizaci - Nemocnici Vsetín. Teoretická část práce vysvětluje základní oblasti marketingových komunikací, soustřeďuje se především na neziskový sektor a marketing. Analytická část seznamuje s výsledky analýzy dosavadních nástrojů externí a interní komunikace, přináší zhodnocení efektivity a možnosti využití jednotlivých nástrojů marketingové komunikace. Dále pak autor zmiňuje několik způsobů jak je možné komunikaci nemocnice vylepšit a navrhuje patřičná doporučení pro strategické i operativní řešení komunikace Nemocnice Vsetín.
Anotace v angličtině
It is the objective of this thesis to chart the field of non-profit sector from the view of marketing communication in connection with a concrete organization - the Vsetín Hospital. In the theoretical of the thesis, there are essential fields of marketing communication explained. This part is especially focused non-profit sector and marketing. In the analytical part, outcomes of an analysis of existing external and internal communication tools are brought to the attention, their efficiency is evaluated and ways of use of all marketing communication tools are described there. Further the author refers to several ways the communication of the hospital could be improved and suggests appropriate recommendations for both the strategic as well as for operative communication solutions of the Vsetín Hospital.
Klíčová slova
Komunikace, marketing, marketingové komunikace, neziskové organizace, nemocnice, zdravotnictví, strategie, řízení
1. Zpracujte teoretickou rešerši v oblasti marketingových komunikací neziskových organizací, včetně specifik zdravotnických služeb.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Charakterizujte nemocnici Vsetín a její dosavadní marketingové komunikace jako součást business plánu.
4. Analyzujte interní a externí marketingové komunikace nemocnice Vsetín.
5. Z provedených analýz vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou rešerši v oblasti marketingových komunikací neziskových organizací, včetně specifik zdravotnických služeb.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Charakterizujte nemocnici Vsetín a její dosavadní marketingové komunikace jako součást business plánu.
4. Analyzujte interní a externí marketingové komunikace nemocnice Vsetín.
5. Z provedených analýz vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing podle Kotlera, Management Press 2000, ISBN 80-7261-010-4
Kotter, John P. Vedení procesu změny, Management Press 2000, ISBN 80-7261-015-5
Jirásek, J. A. Strategie, Professional Publishing 2002, ISBN 80-86419-22-3
Horáková, I. - Stejskalová, D. - Škapová, H. Strategie firemní komunikace, Management Press 2000, ISBN 80-85943-99-9
Hannagan, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press 1996. ISBN 80-85943-07-7
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing podle Kotlera, Management Press 2000, ISBN 80-7261-010-4
Kotter, John P. Vedení procesu změny, Management Press 2000, ISBN 80-7261-015-5
Jirásek, J. A. Strategie, Professional Publishing 2002, ISBN 80-86419-22-3
Horáková, I. - Stejskalová, D. - Škapová, H. Strategie firemní komunikace, Management Press 2000, ISBN 80-85943-99-9
Hannagan, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press 1996. ISBN 80-85943-07-7