Práce ve své teoretické části představuje hlavní specifika politického marketingu a jeho propagačních prostředků. Práce dále seznamuje s vývojem propagačních prostředků ve volebních kampaních od začátku minulého století ve světovém kontextu.
Ve své praktické části se práce zaměřuje na vývoj volebních kampaní v ČR po roce 1989. Práce uvádí proměny a hlavní trendy jednotlivých volebních kampaní a jejích propagačních prostředků, včetně volební kampaně pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2006. Práce si zejména všímá nejnovějších trendů ve volebních kampaních, jako jsou negativní kampaně.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, thesis presents main attributes of political marketing and its promotional strategies. Furthermore, thesis introduces evolution of promotional strategies in election campaigns worldwide, from the beginning of the 20th century.
In its practical part, thesis is focusing on evolution of election campaigns in Czech Republic after 1989. Thesis presents the transformations and main trends of particular election campaigns and its promotional instruments, election campaign for Parliament elections in 2006 including. Thesis points on newest tendencies in election campaigns, such as negative campaigns.
Klíčová slova
propagační strategie, volební kampaň, volby, politická strana
Klíčová slova v angličtině
promotional strategies, election campain, elections, political party
Rozsah průvodní práce
48 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce ve své teoretické části představuje hlavní specifika politického marketingu a jeho propagačních prostředků. Práce dále seznamuje s vývojem propagačních prostředků ve volebních kampaních od začátku minulého století ve světovém kontextu.
Ve své praktické části se práce zaměřuje na vývoj volebních kampaní v ČR po roce 1989. Práce uvádí proměny a hlavní trendy jednotlivých volebních kampaní a jejích propagačních prostředků, včetně volební kampaně pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2006. Práce si zejména všímá nejnovějších trendů ve volebních kampaních, jako jsou negativní kampaně.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, thesis presents main attributes of political marketing and its promotional strategies. Furthermore, thesis introduces evolution of promotional strategies in election campaigns worldwide, from the beginning of the 20th century.
In its practical part, thesis is focusing on evolution of election campaigns in Czech Republic after 1989. Thesis presents the transformations and main trends of particular election campaigns and its promotional instruments, election campaign for Parliament elections in 2006 including. Thesis points on newest tendencies in election campaigns, such as negative campaigns.
Klíčová slova
propagační strategie, volební kampaň, volby, politická strana
Klíčová slova v angličtině
promotional strategies, election campain, elections, political party
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu, týkající se tématu bakalářské práce.
2. Formulujte teoretické východiska pro analytickou část práce.
3. Stanovte a analyzujte hlavní propagační strategii volebních kampaní.
4. Zhodnoťte analýzy s náhledem dalšího vývoje propagačních prostředků volebních kampaní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu, týkající se tématu bakalářské práce.
2. Formulujte teoretické východiska pro analytickou část práce.
3. Stanovte a analyzujte hlavní propagační strategii volebních kampaní.
4. Zhodnoťte analýzy s náhledem dalšího vývoje propagačních prostředků volebních kampaní.
Seznam doporučené literatury
Bradová, Eva: Od lokálních mítinků k politickému marketingu, MPÚ, 2005
Dančák, B., Hloušek, V. (eds.): Parlamentní volby 2006 a česká politika, Mezinárodní politologický ústav MU, Brno
Jablonski, A. W. et al: Politický marketing, Barrister, Brno 2006
Kunštát, D. (ed.): České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti, Sociologický ústav AV ČR, 2006
Linek, L., Mrklas, L., Seidlová, A., Sokol, P. (eds.): Volby do Poslanecké sněmovny 2002, Sociologický ústav AV ČR, 2003
Mrklas, L. (ed.): Krajské volby 2000, CEVRO
Pečinka, B: Cesta na hrad. Ze zákulisí volebních kampaní, Praha 2003
Šaradín, Pavel (ed.): Volby do Evropského parlamentu v ČR, Periplum, Olomouc, 2004
Seznam doporučené literatury
Bradová, Eva: Od lokálních mítinků k politickému marketingu, MPÚ, 2005
Dančák, B., Hloušek, V. (eds.): Parlamentní volby 2006 a česká politika, Mezinárodní politologický ústav MU, Brno
Jablonski, A. W. et al: Politický marketing, Barrister, Brno 2006
Kunštát, D. (ed.): České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti, Sociologický ústav AV ČR, 2006
Linek, L., Mrklas, L., Seidlová, A., Sokol, P. (eds.): Volby do Poslanecké sněmovny 2002, Sociologický ústav AV ČR, 2003
Mrklas, L. (ed.): Krajské volby 2000, CEVRO
Pečinka, B: Cesta na hrad. Ze zákulisí volebních kampaní, Praha 2003
Šaradín, Pavel (ed.): Volby do Evropského parlamentu v ČR, Periplum, Olomouc, 2004