- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Zastavený obraz v raných filmech Michaela Hanekeho
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Teoretical part: Stopped picture in Michael Haneke early movies.
2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, length of at least 10 minutes, camera. (Liebenberger Július, Mgr. Art. ArtD.)
Název dle studenta
Zastavený obraz v raných filmech Michaela Hanekeho
Práce se zabývá obrazovou estetikou raných filmů Michaela Hanekeho. Obsahuje rozbor klíčových scén z filmů - Sedmý kontinent (1989), Bennyho video (1992) a okrajově se zabývá i filmem uzavírající volnou trilogii - 71 fragmentů chronologie náhody (1994). Skrze výrazové prvky kameramana se zaobírá problematikou míry sdělování informací divákovi, či skrytou formou emocí díky odtažitému stylu snímání akce, vzbuzující neklid. V závěrečné části bakalářské práce se poté nachází poohlédnutí po tvůrcích s podobným filmovým cítěním a potřebou vyhýbat se přílišné doslovnosti.
Anotace v angličtině
The work deals with the visual aesthetics of early films by Michael Haneke. Includes a breakdown of the key scenes of movies - Seventh Continent (1989), Benny's video (1992), and 71 Fragments of a Chronology of Chance (1994). Through the expressive elements of the cameraman, deals with the issue of communicating information to the audience, or the hidden form of emotion, thanks to the detachment of an action-sensing action that provokes restlessness. In the final part of the bacheler thesis, there is a look at other artists with similar cinematic feelings and the need to avoid excessive literality.
Klíčová slova
Michael Haneke, Sedmý kontinent (Der siebente Kontinent), Bennyho video (Benny's video), trilogie, zastavený obraz, filmový styl, divák
Klíčová slova v angličtině
Michael Haneke, Seventh continent, Benny's video, trilogy, frozen image, film style, audience
Rozsah průvodní práce
36 s. (36 477 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá obrazovou estetikou raných filmů Michaela Hanekeho. Obsahuje rozbor klíčových scén z filmů - Sedmý kontinent (1989), Bennyho video (1992) a okrajově se zabývá i filmem uzavírající volnou trilogii - 71 fragmentů chronologie náhody (1994). Skrze výrazové prvky kameramana se zaobírá problematikou míry sdělování informací divákovi, či skrytou formou emocí díky odtažitému stylu snímání akce, vzbuzující neklid. V závěrečné části bakalářské práce se poté nachází poohlédnutí po tvůrcích s podobným filmovým cítěním a potřebou vyhýbat se přílišné doslovnosti.
Anotace v angličtině
The work deals with the visual aesthetics of early films by Michael Haneke. Includes a breakdown of the key scenes of movies - Seventh Continent (1989), Benny's video (1992), and 71 Fragments of a Chronology of Chance (1994). Through the expressive elements of the cameraman, deals with the issue of communicating information to the audience, or the hidden form of emotion, thanks to the detachment of an action-sensing action that provokes restlessness. In the final part of the bacheler thesis, there is a look at other artists with similar cinematic feelings and the need to avoid excessive literality.
Klíčová slova
Michael Haneke, Sedmý kontinent (Der siebente Kontinent), Bennyho video (Benny's video), trilogie, zastavený obraz, filmový styl, divák
Klíčová slova v angličtině
Michael Haneke, Seventh continent, Benny's video, trilogy, frozen image, film style, audience
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Iluminace: časopis pro teorii, historii a estetiku filmu = the journal of film theory, history, and aesthetics. Praha: Národní filmový ústav, 1989-. ISSN 0862-397x.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Iluminace: časopis pro teorii, historii a estetiku filmu = the journal of film theory, history, and aesthetics. Praha: Národní filmový ústav, 1989-. ISSN 0862-397x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická část:
Odpovídá na otázky oponenta, je na ně připraven. Mgr. MgA. Gogola pochválil pozitiva práce.
Praktická část:
Student odpověděl na otázky položené oponentem, odpověděl i na doplňující otázky Mgr. Art. Liebenbergera.