- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Obrazové řešení filmu Kimi no Na wa
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: The cinematography of film Kimi no na wa (Mgr. Markéta Dvořáčková)
2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, length at least 10 minutes, Film photography (MgA. Martin Štěpánek)
V předložené bakalářské práci provedeme neoformalistickou analýzu japonského animovaného filmu Kimi no na wa (2016) s důrazem na rozbor filmového stylu. Úvodem si velmi krátce definujeme základní termíny a digitalizaci anime, a dále představíme snímek, který budeme následně rozebírat. Jádro práce tvoří analýza filmu, zkoumáme, jak vizuální styl díla podporuje zápletku a ovlivňuje pocit diváka z filmu.
Anotace v angličtině
In this bachelor work we will do neoformalist film analysis of japanese animation film Kimi no na wa (2016), mainly with focus on visual style. First at all we will shortly define basic terms, digitalization of anime and we will introduce the film, which we will analyse later. Then we will start to analyse and examine, how the visual style of this film support the story and influence emotion of a spectator.
Klíčová slova
film, anime, Kimi no na wa, neoformalistická filmová analýza, filmový styl
Klíčová slova v angličtině
film, anime, Kimi no na wa, neoformalist film analysis, visual style
Rozsah průvodní práce
29 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V předložené bakalářské práci provedeme neoformalistickou analýzu japonského animovaného filmu Kimi no na wa (2016) s důrazem na rozbor filmového stylu. Úvodem si velmi krátce definujeme základní termíny a digitalizaci anime, a dále představíme snímek, který budeme následně rozebírat. Jádro práce tvoří analýza filmu, zkoumáme, jak vizuální styl díla podporuje zápletku a ovlivňuje pocit diváka z filmu.
Anotace v angličtině
In this bachelor work we will do neoformalist film analysis of japanese animation film Kimi no na wa (2016), mainly with focus on visual style. First at all we will shortly define basic terms, digitalization of anime and we will introduce the film, which we will analyse later. Then we will start to analyse and examine, how the visual style of this film support the story and influence emotion of a spectator.
Klíčová slova
film, anime, Kimi no na wa, neoformalistická filmová analýza, filmový styl
Klíčová slova v angličtině
film, anime, Kimi no na wa, neoformalist film analysis, visual style
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a THOMPSON, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Vydání první. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. 264 stran. Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica = Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta; číslo 430. ISBN 978-80-210-7756-0.
VESELÝ, Karel et al. Made in Japan: eseje o současné japonské popkultuře. 1. vyd. V Praze: Labyrint, 2014. 141 s. Labyrint fresh eye; sv. 2. ISBN 978-80-87260-63-0.
CLEMENTS, Jonathan a MCCARTHY, Helen. The anime encyclopedia: a guide to Japanese animation since 1917. Rev. & expanded ed. Berkeley: Stone Bridge Press, 2006. xxiv, 867 s. ISBN 1-933330-10-4.
KEATING, Patrick, ed. Cinematography. London: I.B. Tauris, 2014. xi, 210 stran, 8 nečíslovaných stran obrazových příloh. Behind the silver screen: a modern history of filmmaking; 3. ISBN 978-1-78453-018-1.
THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická filmová analýza. Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace, 1998. 10, č. 1, s. 5-35.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a THOMPSON, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Vydání první. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. 264 stran. Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica = Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta; číslo 430. ISBN 978-80-210-7756-0.
VESELÝ, Karel et al. Made in Japan: eseje o současné japonské popkultuře. 1. vyd. V Praze: Labyrint, 2014. 141 s. Labyrint fresh eye; sv. 2. ISBN 978-80-87260-63-0.
CLEMENTS, Jonathan a MCCARTHY, Helen. The anime encyclopedia: a guide to Japanese animation since 1917. Rev. & expanded ed. Berkeley: Stone Bridge Press, 2006. xxiv, 867 s. ISBN 1-933330-10-4.
KEATING, Patrick, ed. Cinematography. London: I.B. Tauris, 2014. xi, 210 stran, 8 nečíslovaných stran obrazových příloh. Behind the silver screen: a modern history of filmmaking; 3. ISBN 978-1-78453-018-1.
THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická filmová analýza. Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace, 1998. 10, č. 1, s. 5-35.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Praktická část:
MgA. Babinec: ,,Proč dokument, co nového vás naučil?" Osvětlil důvody.
Mgr. MgA. Gogola: ,,Kolik jste měl u dokumentů natáčecích důvodů?" Osvětlil důvody.
Práktická část:
,,Proč jste si vybral anime pro anylýzu?" Osvětli problematiku uspokojivě.