Disertační práce se zabývá transferem uměleckého díla do animované podoby. Teoretická část nahlíží
na problematiku uměleckého díla z pohledu definice, kulturních institucí a koncového recipienta.
Taktéž popisuje historický vývoj muzea umění a upozorňuje na některé problémy a výzvy, kterým
musí kulturní instituce čelit v digitálním věku. Pozornost je dále věnována tématu nových médií,
jejich kategorizaci a otázce kulturního transferu. Praktická část práce představuje nový soubor
multimediálních výstupů od jiných autorů, které navzájem pojí jediné téma ? převedení slavného
obrazu do animované podoby. Závěry vzešlé z multimediální rešerše jsou uplatněny v projektové
části práce, která prezentuje trojici vlastních projektů autora. Patří mezi ně dlouho připravovaný film
Anima Artis, který mapuje dějiny umění od paleolitu po současnost. Na koncepci filmu navazuje
dvojice realizovaných videomappingových projekcí, v nichž se mísí použití rozpohybovaných
slavných obrazů s interpretací genia loci zvolené lokality.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with the conversion of a traditional Artwork into the animated form. The
theoretical part examines topics such as the definition of the term Artwork, the history of cultural
institutions and the capabilities of recipients. It also describes the historical development of the
Art Museums and shows its shortcomings and challenges in the upcoming digital age. Attention is
also paid to the topic of new media, its categorization as well as to cultural transfer. The practical
part of the thesis presents a new category of multimedia outputs from different authors, within
a single theme ? the transformation of the famous Artwork into animated form. The conclusions
drawn from the multimedia research are used in the project part of the thesis. It presents the trinity
of the author's own projects, including the long-awaited movie Anima Artis, which chronicles the
history of art from the Paleolithic to the present. The main concept of the film is followed by a pair
of Projection Mappings, which combine the use of animated Artwork with the genius loci of the
chosen locality.
Klíčová slova
umění, umělecké dílo, muzeum, galerie, nová média, multimédia, digitální obsah,
kulturní transfer, animace, popularizace umění, film, anima artis, videomapping
Klíčová slova v angličtině
art, artwork, museum, gallery, new media, multimedia, digital content, cultural
transfer, animation, popularization of art, movie, anima artis, procection mapping
Rozsah průvodní práce
149
Jazyk
CZ
Anotace
Disertační práce se zabývá transferem uměleckého díla do animované podoby. Teoretická část nahlíží
na problematiku uměleckého díla z pohledu definice, kulturních institucí a koncového recipienta.
Taktéž popisuje historický vývoj muzea umění a upozorňuje na některé problémy a výzvy, kterým
musí kulturní instituce čelit v digitálním věku. Pozornost je dále věnována tématu nových médií,
jejich kategorizaci a otázce kulturního transferu. Praktická část práce představuje nový soubor
multimediálních výstupů od jiných autorů, které navzájem pojí jediné téma ? převedení slavného
obrazu do animované podoby. Závěry vzešlé z multimediální rešerše jsou uplatněny v projektové
části práce, která prezentuje trojici vlastních projektů autora. Patří mezi ně dlouho připravovaný film
Anima Artis, který mapuje dějiny umění od paleolitu po současnost. Na koncepci filmu navazuje
dvojice realizovaných videomappingových projekcí, v nichž se mísí použití rozpohybovaných
slavných obrazů s interpretací genia loci zvolené lokality.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with the conversion of a traditional Artwork into the animated form. The
theoretical part examines topics such as the definition of the term Artwork, the history of cultural
institutions and the capabilities of recipients. It also describes the historical development of the
Art Museums and shows its shortcomings and challenges in the upcoming digital age. Attention is
also paid to the topic of new media, its categorization as well as to cultural transfer. The practical
part of the thesis presents a new category of multimedia outputs from different authors, within
a single theme ? the transformation of the famous Artwork into animated form. The conclusions
drawn from the multimedia research are used in the project part of the thesis. It presents the trinity
of the author's own projects, including the long-awaited movie Anima Artis, which chronicles the
history of art from the Paleolithic to the present. The main concept of the film is followed by a pair
of Projection Mappings, which combine the use of animated Artwork with the genius loci of the
chosen locality.
Klíčová slova
umění, umělecké dílo, muzeum, galerie, nová média, multimédia, digitální obsah,
kulturní transfer, animace, popularizace umění, film, anima artis, videomapping
Klíčová slova v angličtině
art, artwork, museum, gallery, new media, multimedia, digital content, cultural
transfer, animation, popularization of art, movie, anima artis, procection mapping