Bakalářská práce se zabývá vzděláváním seniorů. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy, které souvisí se stárnutím a stářím. Objasňujeme problematiku celoživotního vzdělávání seniorů. Specifikujeme formy vzdělávání seniorů. V praktické části je popsán kvantitativní výzkum, ve kterém zjišťujeme motivaci, bariéry v dalším vzdělávání a v čem spatřují senioři přínos studia
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the education of seniors. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part defines concepts related to aging and old age. We clarify the issues of lifelong learning for seniors. We specify forms of seniors' education. The practical part describes quantitative research in which we find motivation, barriers to further education and what the seniors see as the contribution of study.
Klíčová slova
stáří, motivace, bariéry, senior, vzdělávání seniorů, možnosti vzdělávání
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním seniorů. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy, které souvisí se stárnutím a stářím. Objasňujeme problematiku celoživotního vzdělávání seniorů. Specifikujeme formy vzdělávání seniorů. V praktické části je popsán kvantitativní výzkum, ve kterém zjišťujeme motivaci, bariéry v dalším vzdělávání a v čem spatřují senioři přínos studia
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the education of seniors. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part defines concepts related to aging and old age. We clarify the issues of lifelong learning for seniors. We specify forms of seniors' education. The practical part describes quantitative research in which we find motivation, barriers to further education and what the seniors see as the contribution of study.
Klíčová slova
stáří, motivace, bariéry, senior, vzdělávání seniorů, možnosti vzdělávání
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti gerontagogiky, vzdělávání a kvality života seniorů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a ověření hypotéz.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti gerontagogiky, vzdělávání a kvality života seniorů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a ověření hypotéz.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2014. ISBN 80-86432-23-8.
ČORNANIČOVÁ, Rozália a Anna PETŘKOVÁ. Gerontagogika. Úvod do teorie a praxe edukace seniorů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0879-1.
ČORNANIČOVÁ, Rozália. Edukácia seniorov. Bratislava: Univerzita Komenského, 1998. ISBN 80-223-1206-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: Geragogika a Gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5446-8.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2014. ISBN 80-86432-23-8.
ČORNANIČOVÁ, Rozália a Anna PETŘKOVÁ. Gerontagogika. Úvod do teorie a praxe edukace seniorů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0879-1.
ČORNANIČOVÁ, Rozália. Edukácia seniorov. Bratislava: Univerzita Komenského, 1998. ISBN 80-223-1206-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: Geragogika a Gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5446-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila vobu tématu, popsala teoretická východiska práce a zaměřila se na praktickou část bakalářské práce. Studentka popsala výzkumnou strategii - typ výzkumu, výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Studentka se dále věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě z posudků. Členové komise se doptávali na některé představitele geragogiky. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.