- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Motivace studentů UTB oboru Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře k dalšímu vzdělávání
Hlavní téma v angličtině
Motivation of UTB Students in the Field of Andragogy in Profiling of Human Resource Management in Non-Profit Sphere for Further Education
Název dle studenta
Motivace studentů UTB oboru Andragogika v
profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře k dalšímu vzdělávání.
Název dle studenta v angličtině
Motivation of UTB students in the field of Andragogy in
in profiling tools on the management of human resources in the non-profit sector to further education.
Bakalářská práce pojednává o motivaci studentů ke vzdělávání na vysoké škole. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje základní pojmy oblasti vzdělávání dospělých, jeho formy a význam. Charakterizuje obor Andragogika a zabývá se politikou celoživotního vzdělávání v ČR. Popisuje motivaci a její rozdělení v kontextu vzdělávání dospělého člověka a překáž-ky, které motivaci ovlivňují. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který byl realizován dotazníkovým šetřením s cílem zjistit co motivuje studenty UTB oboru Andrago-gika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře k dalšímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the motivation of students to education at university. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts of adult education, its form and meaning. Characterizes the scope of adult education and lifelong learning policy in the Czech Repub-lic. Describes the motivation and its distribution in the context of adult education and the obstacles that affect motivation. The practical part consists of a quantitative research, which was carried out to determine the investigation are what motivates student scope An-dragogy in profiling tools on the management of human resources in the non-profit sector to further education.
Klíčová slova
Andragogika, celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, motivace, vnější motivace, vnitřní motivace, vzdělávání dospělých
Bakalářská práce pojednává o motivaci studentů ke vzdělávání na vysoké škole. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje základní pojmy oblasti vzdělávání dospělých, jeho formy a význam. Charakterizuje obor Andragogika a zabývá se politikou celoživotního vzdělávání v ČR. Popisuje motivaci a její rozdělení v kontextu vzdělávání dospělého člověka a překáž-ky, které motivaci ovlivňují. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který byl realizován dotazníkovým šetřením s cílem zjistit co motivuje studenty UTB oboru Andrago-gika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře k dalšímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the motivation of students to education at university. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts of adult education, its form and meaning. Characterizes the scope of adult education and lifelong learning policy in the Czech Repub-lic. Describes the motivation and its distribution in the context of adult education and the obstacles that affect motivation. The practical part consists of a quantitative research, which was carried out to determine the investigation are what motivates student scope An-dragogy in profiling tools on the management of human resources in the non-profit sector to further education.
Klíčová slova
Andragogika, celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, motivace, vnější motivace, vnitřní motivace, vzdělávání dospělých
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, andragogiky a motivace ve vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, andragogiky a motivace ve vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení.
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-012-9.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení.
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-012-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně popsala teoretická východiska práce. Následně se zaměřila s metodologií práce - uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Studentka dále odpovídala na otázky z posudků. Členové komise se doptávali na cíle studia respondentů, které vyplývají z výzkumu. Studentka měla popsat zajímavé výsledky, připomínky směřovaly k dotazníku, který měřil motivaci devíti položkami. Oceněn byl záměr práce. Prezentováno bylo také doporučení pro studenty. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.