Bakalářská práce se zabývá sebesystémem studentů kombinovaného studia na vysoké škole. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a to zejména sebesystém, který je složen ze tří složek a to sebepojetí, sebehodnocení a seberegulace. Tyto složky jsou v práci detailně rozebrány stejně jako vzdělávání dospělých vzhledem k tomu, že práce je zaměřena na dospělé studenty, kteří se rozhodli dále vzdělávat. Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem je zjistit úroveň sebesystému u studentů kombinovaného studia Univerzity Tomáše Bati napříč vybranými fakultami. Kvantitativní výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření. Závěr práce je věnován analýze výsledků výzkumu, jejich interpretaci a následnému shrnutí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with The Self-system of distance learning students at the university. The theoretical part defines basic concepts including self-system. Self-system is composed from three components - self-concept, self-esteem and self-regulation. These components are analysed in details as well as adult education considering the focus of the thesis - adult students who continue with further education. The empirical part focuses on investigative survey whose aim was to find the level of the self-system distance learning students at the Tomas Bata University across selected faculty. The quantitative research was realized in the form of a questionnaire survey. The final part of the thesis dedicates analysis of results, their interpretation and subsequent summary.
Bakalářská práce se zabývá sebesystémem studentů kombinovaného studia na vysoké škole. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a to zejména sebesystém, který je složen ze tří složek a to sebepojetí, sebehodnocení a seberegulace. Tyto složky jsou v práci detailně rozebrány stejně jako vzdělávání dospělých vzhledem k tomu, že práce je zaměřena na dospělé studenty, kteří se rozhodli dále vzdělávat. Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem je zjistit úroveň sebesystému u studentů kombinovaného studia Univerzity Tomáše Bati napříč vybranými fakultami. Kvantitativní výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření. Závěr práce je věnován analýze výsledků výzkumu, jejich interpretaci a následnému shrnutí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with The Self-system of distance learning students at the university. The theoretical part defines basic concepts including self-system. Self-system is composed from three components - self-concept, self-esteem and self-regulation. These components are analysed in details as well as adult education considering the focus of the thesis - adult students who continue with further education. The empirical part focuses on investigative survey whose aim was to find the level of the self-system distance learning students at the Tomas Bata University across selected faculty. The quantitative research was realized in the form of a questionnaire survey. The final part of the thesis dedicates analysis of results, their interpretation and subsequent summary.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sebesystému, sebepojetí, sebehodnocení, autoregulace a studia na vysoké škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sebesystému, sebepojetí, sebehodnocení, autoregulace a studia na vysoké škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek a Alena PLHÁKOVÁ. Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 8086620050.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadle vědomí. Brno: Barrister & Principal, 2002. ISBN 8085947803.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek a Alena PLHÁKOVÁ. Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 8086620050.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadle vědomí. Brno: Barrister & Principal, 2002. ISBN 8085947803.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně popsala teoretická východiska práce a zaměřila se na praktickou část práce. Studentka popsala výzkumnou strategii - typ výzkumu, výzkumné cíle, otázky a metodu sběru dat. Následně se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření a na zodpovězení otázek z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.