Bakalářská práce se zabývá primárně metodami zájmového vzdělávání dospělých a jejich efektivitou. S touto problematikou jsou ovšem spojena i různá specifika, která jsou v práci popsána a společně s metodami tvoří ucelený přehled informací o oblasti zájmového vzdělávání dospělých.
Empirická část práce je zaměřena na výzkum zabývající se rozdílem ve vnímání efektivity různých metod z pohledu dospělých účastníků zájmového vzdělávání a lektorů těchto aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is primarily focused on methods of interest education of adult persons and their's efectivity. With this problematic are also joined various specifics, which are describe in the thesis together with methods and creates complete overview about an area of interest in education of adults.
Empirical part of the thesis is focused on research which investigates the difference in perceiving of the effectiveness of different methods from the point of view of adult par-ticipants of interest in education and lectors of these activities.
Klíčová slova
Metody vzdělávání, zájmové vzdělávání, dospělý, volný čas, potřeba, zájem, formy vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Methods of education, interest education, adult, leisure time, need, interest, forms of education.
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá primárně metodami zájmového vzdělávání dospělých a jejich efektivitou. S touto problematikou jsou ovšem spojena i různá specifika, která jsou v práci popsána a společně s metodami tvoří ucelený přehled informací o oblasti zájmového vzdělávání dospělých.
Empirická část práce je zaměřena na výzkum zabývající se rozdílem ve vnímání efektivity různých metod z pohledu dospělých účastníků zájmového vzdělávání a lektorů těchto aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is primarily focused on methods of interest education of adult persons and their's efectivity. With this problematic are also joined various specifics, which are describe in the thesis together with methods and creates complete overview about an area of interest in education of adults.
Empirical part of the thesis is focused on research which investigates the difference in perceiving of the effectiveness of different methods from the point of view of adult par-ticipants of interest in education and lectors of these activities.
Klíčová slova
Metody vzdělávání, zájmové vzdělávání, dospělý, volný čas, potřeba, zájem, formy vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Methods of education, interest education, adult, leisure time, need, interest, forms of education.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, zájmového vzdělávání a volného času dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, zájmového vzdělávání a volného času dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. II. vyd. Praha: Portál, 2009. 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
KRYSTOŇ, M. Andragogické aspekty využívania volného času. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 144 s. ISBN 978-80-557-0240-7.
KRYSTOŇ, M. a kolektiv. Záujmové vzdelávanie dospelých, teoretická východiska. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 238 s. ISBN 978-80-557-0211-7.
MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. I. vyd. Praha: Codex Bohemia, 1998. 272 s. ISBN 80-85963-52-3.
RABUŠICOVÁ, M., RABUŠIC, L. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. I. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 340 stran. ISBN 978-80-210-4779.
Seznam doporučené literatury
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. II. vyd. Praha: Portál, 2009. 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
KRYSTOŇ, M. Andragogické aspekty využívania volného času. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 144 s. ISBN 978-80-557-0240-7.
KRYSTOŇ, M. a kolektiv. Záujmové vzdelávanie dospelých, teoretická východiska. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 238 s. ISBN 978-80-557-0211-7.
MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. I. vyd. Praha: Codex Bohemia, 1998. 272 s. ISBN 80-85963-52-3.
RABUŠICOVÁ, M., RABUŠIC, L. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. I. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 340 stran. ISBN 978-80-210-4779.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně stručně popsala teoretická východiska práce. Studentka prezentovala výzkumnou část práce, popsala výzkumnou strategii - výzkumné cíle, které obsahovaly nedostatky ve formulaci, následně uvedla analýzu dat, verifikaci hypotéz. Dále prezentovala výsledky výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky z posudků a na otázky členů komise (zařazení některých kapitol, zdůvodnit a uvést nejvyužívanější metody, v dotazníku se vyskytovaly sugestivní otázky, členové doporučili lépe připravit prezentaci).