Bakalářská práce se zabývá uplatněním mentoringu jako možného pracovního nástroje. Teoretická část je zaměřena na vzdělávací aktivity a jejich podporu, původ mentoringu, vymezení rolí mentora a mentorovaného, popisuje dle dostupné literatury postupy a zásady funkčního mentoringu.
V praktické části byl kvalitativní výzkum zaměřen na konkrétní mentoringový program v domově pro seniory, prostřednictvím rozhovorů s účastníky mentoringového programu hledá jeho vliv na fluktuaci pracovníků.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the use of mentoring as a possible working tool. The theoretical part focuses on educational activities and their support, the origin of mentoring, the definition of mentor's roles and the mentor, describes, according to available literature, the procedures and principles of functional mentoring. In the practical part, qualitative research was focused on a specific mentoring program in the home for seniors, through interviews with the mentoring program participants, seeks to influence the fluctuation of workers.
Bakalářská práce se zabývá uplatněním mentoringu jako možného pracovního nástroje. Teoretická část je zaměřena na vzdělávací aktivity a jejich podporu, původ mentoringu, vymezení rolí mentora a mentorovaného, popisuje dle dostupné literatury postupy a zásady funkčního mentoringu.
V praktické části byl kvalitativní výzkum zaměřen na konkrétní mentoringový program v domově pro seniory, prostřednictvím rozhovorů s účastníky mentoringového programu hledá jeho vliv na fluktuaci pracovníků.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the use of mentoring as a possible working tool. The theoretical part focuses on educational activities and their support, the origin of mentoring, the definition of mentor's roles and the mentor, describes, according to available literature, the procedures and principles of functional mentoring. In the practical part, qualitative research was focused on a specific mentoring program in the home for seniors, through interviews with the mentoring program participants, seeks to influence the fluctuation of workers.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mentoringu, profesního rozvoje a teorie dalšího vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mentoringu, profesního rozvoje a teorie dalšího vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BRUMOVSKÁ,Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ SEIDLOVÁ. Mentoring - Výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
ŠTĚPÁNEK, Zdeněk. Mentorink forma podpory nové generace. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0625-5.
MAXWELL,John C. Mentoring 101. Praha: Pragma, 2015. ISBN 978-80-7349-457-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvalitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
Recommended resources
BRUMOVSKÁ,Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ SEIDLOVÁ. Mentoring - Výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
ŠTĚPÁNEK, Zdeněk. Mentorink forma podpory nové generace. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0625-5.
MAXWELL,John C. Mentoring 101. Praha: Pragma, 2015. ISBN 978-80-7349-457-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvalitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se věnovala popisu teoretických východisek. Následně popsala praktickou část práce, včetně výzkumné strategie - výzkumné otázky, výzkumné cíle, metodu sběr a analýzy dat. Stěžejní část práce byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise (model fluktuace zaměstnanců). Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.