Tato bakalářská práce se věnuje analýze povědomí středoškolské mládeže k Informačnímu centru pro mládež Uherské Hradiště. Cílem práce bylo prostřednictvím marketingového průzkumu zjistit, jak se zvýšilo povědomí ICM UH u středoškolské mládeže v regionu za poslední dva roky. Tímto průzkumem jsme si také chtěli ověřit efektivnost reklamních kampaní, které realizovalo za poslední dva roky informační centrum. Aby bylo možné lépe pochopit závěry práce, je teoretická část věnována komunikačnímu mixu, charakteristice neziskové organizace, způsobům komunikace, stanovování rozpočtu na propagaci u neziskových organizací a pak také povědomí veřejnosti v ČR o neziskovém sektoru a významu PR. Teprve na základě přiblížení této problematiky bylo přistoupeno k prezentaci výsledků dotazníkového průzkumu v praktické části práce a k ověření stanovených hypotéz a přijetí nových opatření ve shrnutí a návrhové části práce. Bakalářská práce obsahuje přílohy v podobě prezentace některých propagačních materiálů centra a dotazníků.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to show the analysis of the awareness of secondary school students in relation to the Information Centre for Young People in Uherské Hradiště. The aim of my work was to find out whether the awareness of the Information Centre for Young People has increased among the secondary school students in our region during the last 2 years. In my research I wanted to verify the efficiency of advertising campaign which was realized by the Information Centre. In order to understand better the result of my work, the theoretical part is concentrated on the communication mix, the characteristic of non - profit organization, ways of communication, drawing up a budget for publicity in non - profit organization and also the Czech public's awareness of non - profit sector and the inportance of PR. The practical part is based on my research and verifying hypotheses, presentation of the results of surveys and questionnaires and taking of new measures in the final summary and the proposal part of the work. This bachelor thesis also includes the appendix of presentation of some advertising materials and questionnaires of the Information Centre.
Klíčová slova
komunikační mix, nezisková organizace, Informační centrum pro mládež Uh. Hradiště, dotazníkový průzkum, povědomí, středoškolská mládež, Uherské Hradiště
Klíčová slova v angličtině
communication mix, non-profit organization, The Information Centre for Young People, questionnaire survey, awareness, secondary school students
Rozsah průvodní práce
59 s., 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje analýze povědomí středoškolské mládeže k Informačnímu centru pro mládež Uherské Hradiště. Cílem práce bylo prostřednictvím marketingového průzkumu zjistit, jak se zvýšilo povědomí ICM UH u středoškolské mládeže v regionu za poslední dva roky. Tímto průzkumem jsme si také chtěli ověřit efektivnost reklamních kampaní, které realizovalo za poslední dva roky informační centrum. Aby bylo možné lépe pochopit závěry práce, je teoretická část věnována komunikačnímu mixu, charakteristice neziskové organizace, způsobům komunikace, stanovování rozpočtu na propagaci u neziskových organizací a pak také povědomí veřejnosti v ČR o neziskovém sektoru a významu PR. Teprve na základě přiblížení této problematiky bylo přistoupeno k prezentaci výsledků dotazníkového průzkumu v praktické části práce a k ověření stanovených hypotéz a přijetí nových opatření ve shrnutí a návrhové části práce. Bakalářská práce obsahuje přílohy v podobě prezentace některých propagačních materiálů centra a dotazníků.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to show the analysis of the awareness of secondary school students in relation to the Information Centre for Young People in Uherské Hradiště. The aim of my work was to find out whether the awareness of the Information Centre for Young People has increased among the secondary school students in our region during the last 2 years. In my research I wanted to verify the efficiency of advertising campaign which was realized by the Information Centre. In order to understand better the result of my work, the theoretical part is concentrated on the communication mix, the characteristic of non - profit organization, ways of communication, drawing up a budget for publicity in non - profit organization and also the Czech public's awareness of non - profit sector and the inportance of PR. The practical part is based on my research and verifying hypotheses, presentation of the results of surveys and questionnaires and taking of new measures in the final summary and the proposal part of the work. This bachelor thesis also includes the appendix of presentation of some advertising materials and questionnaires of the Information Centre.
Klíčová slova
komunikační mix, nezisková organizace, Informační centrum pro mládež Uh. Hradiště, dotazníkový průzkum, povědomí, středoškolská mládež, Uherské Hradiště
Klíčová slova v angličtině
communication mix, non-profit organization, The Information Centre for Young People, questionnaire survey, awareness, secondary school students
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti dobrovolnictví a neziskového sektoru s důrazem na informační centra pro mládež, stanovte metodologický postup a formulujte teoretická východiska pro analytickou část práce.
2. Nastavte pracovní hypotézy a analyzujte současný stav povědomí středoškolské mládeže k Informačnímu centru pro mládež Uherské Hradiště prostřednictvím dotazníkového průzkumu.
3. Na základě výsledků analýzy proveďte konfrontaci se zjištěnými fakty z předcházejícího dotazníkového šetření.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, případně navrhněte možnosti řešení vedoucí ke zvýšení povědomí středoškolské mládeže k ICM Uherské Hradiště.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti dobrovolnictví a neziskového sektoru s důrazem na informační centra pro mládež, stanovte metodologický postup a formulujte teoretická východiska pro analytickou část práce.
2. Nastavte pracovní hypotézy a analyzujte současný stav povědomí středoškolské mládeže k Informačnímu centru pro mládež Uherské Hradiště prostřednictvím dotazníkového průzkumu.
3. Na základě výsledků analýzy proveďte konfrontaci se zjištěnými fakty z předcházejícího dotazníkového šetření.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, případně navrhněte možnosti řešení vedoucí ke zvýšení povědomí středoškolské mládeže k ICM Uherské Hradiště.
Seznam doporučené literatury
Plamínek, J., Svatoš, V., Hladíková, J. a kol. Řízení neziskových organizací, 1. vydání, Praha 1996, s. 189.
Hannagan, T.J. Marketing pro neziskové organizace, Management Press, Praha 1996, s. 205.
Tošner, J., Sozanská, O. Dobrovolníci a metodika práce s nimi, 2. vydání, Portál 2006, s. 152.
ICN, o. p. s. ve spolupráci s Nadací Auxilia Zpráva o stavu neziskového sektoru v ČR v roce 2005, www.neziskovky.cz
Seznam doporučené literatury
Plamínek, J., Svatoš, V., Hladíková, J. a kol. Řízení neziskových organizací, 1. vydání, Praha 1996, s. 189.
Hannagan, T.J. Marketing pro neziskové organizace, Management Press, Praha 1996, s. 205.
Tošner, J., Sozanská, O. Dobrovolníci a metodika práce s nimi, 2. vydání, Portál 2006, s. 152.
ICN, o. p. s. ve spolupráci s Nadací Auxilia Zpráva o stavu neziskového sektoru v ČR v roce 2005, www.neziskovky.cz