Bakalářská práce se zabývá významem vzdělání příslušníků Armády České republiky v jejich profesním rozvoji. Teoretická část popisuje problematiku andragogiky a její uplat-nění při edukaci vojáků. Zabývá se klíčovou oblastí vzdělávání dospělých, a to profesním vzděláváním. To je pojato jak obecně, tak se zaměřením na profesní rozvoj vojáků. Je zde vysvětlen důležitý přínos vojenské akademie ve Vyškově. Přináší vhled do vojenského vzdělávacího systému, kde popisuje strukturu vojenské střední školy a vyšší odborné školy v Moravské Třebové a také nabízí pohled do systému vojenských vysokých škol. Praktická část bakalářské práce zjišťuje reálný význam dosaženého vzdělání a jeho vliv na profesní rozvoj příslušníků AČR. Objasňuje nám také vnímání významu profesního vzdělávání a vojenského vysokoškolského vzdělání pro profesní rozvoj. Kvantitativní výzkum byl reali-zován formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the importance of education of members of the Army of the Czech Republic in their professional development. The theoretical part describes the pro-blems of andragogy and its application in the education of soldiers. It deals with the key area of adult education through vocational education. This is conceived both in general and with a focus on the professional development of soldiers. An important contribution of the Military Academy in Vyškov is explained here. It brings insight into the military education system, which describes the structure of the military high schools and colleges in the Mo-ravian Třebová and offers a look into the system of military colleges. The practical part of the bachelor's thesis identifies the real importance of education and its influence on the professional development of members of the ACR. It also clarifies the perception of the importance of vocational education and military higher education for professional develo-pment. Quantitative research was carried out in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
andragogika, Armáda České republiky, edukace, profesní rozvoj, profesní vzdělávání, příslušník AČR, vzdělání, vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
andragogy, Army of the Czech republic, education, professional development, professional education, member of the ACR, education, adult education
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá významem vzdělání příslušníků Armády České republiky v jejich profesním rozvoji. Teoretická část popisuje problematiku andragogiky a její uplat-nění při edukaci vojáků. Zabývá se klíčovou oblastí vzdělávání dospělých, a to profesním vzděláváním. To je pojato jak obecně, tak se zaměřením na profesní rozvoj vojáků. Je zde vysvětlen důležitý přínos vojenské akademie ve Vyškově. Přináší vhled do vojenského vzdělávacího systému, kde popisuje strukturu vojenské střední školy a vyšší odborné školy v Moravské Třebové a také nabízí pohled do systému vojenských vysokých škol. Praktická část bakalářské práce zjišťuje reálný význam dosaženého vzdělání a jeho vliv na profesní rozvoj příslušníků AČR. Objasňuje nám také vnímání významu profesního vzdělávání a vojenského vysokoškolského vzdělání pro profesní rozvoj. Kvantitativní výzkum byl reali-zován formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the importance of education of members of the Army of the Czech Republic in their professional development. The theoretical part describes the pro-blems of andragogy and its application in the education of soldiers. It deals with the key area of adult education through vocational education. This is conceived both in general and with a focus on the professional development of soldiers. An important contribution of the Military Academy in Vyškov is explained here. It brings insight into the military education system, which describes the structure of the military high schools and colleges in the Mo-ravian Třebová and offers a look into the system of military colleges. The practical part of the bachelor's thesis identifies the real importance of education and its influence on the professional development of members of the ACR. It also clarifies the perception of the importance of vocational education and military higher education for professional develo-pment. Quantitative research was carried out in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
andragogika, Armáda České republiky, edukace, profesní rozvoj, profesní vzdělávání, příslušník AČR, vzdělání, vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
andragogy, Army of the Czech republic, education, professional development, professional education, member of the ACR, education, adult education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, dalšího vzdělávání vojáků a vzdělávacího systému v české armádě.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, dalšího vzdělávání vojáků a vzdělávacího systému v české armádě.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-03-8.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika: věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-03-8.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika: věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zdůvodnil volbu tématu, dále se zaměřil na vymezení teoretických východisek a věnoval se popisu výzkumné části bakalářské práce. Popsal výzkumnou startegii - výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Student se dále věnoval prezentaci výsledků výzkumného šetření. Student odpovídal na otázky členů komise členové komise se vyjadřovali k cíli práce, téma bylo hodnoceno jako zajímavé), dále odpovídal na otázky z posudků, k obhajobě byl adekvátně připraven.