Práce řeší problematiku vzdělávání v neziskové organizaci u vybraných profesí.
Předkládaná bakalářská práce se zaobírá profesním vzděláváním zaměstnanců v domovech se zvláštním režimem ve zlínském kraji. Teoretická část seznamuje s důležitými pojmy v oblasti vzdělávání dospělých, mapuje specifické činnosti práce s osobami s duševním postižením. Nedílnou součásti této kapitoly je i náhled do základů personální práce v řízení lidských zdrojů, rozvoje zaměstnanců
Anotace v angličtině
The theoretical part introduces key terms within the subject of adult education and maps specific activities related to work with mentally handicapped individuals. Furthermore, an insight into the basics of human resource management and employee development comprises an integral part of the theoretical chapter.
The differences within the approach to educational activities of the selected professions at the special regime houses are investigated in the empirical part of this thesis. The state of individual organisation has been mapped based on comparative analysis.
Andragogy, adult education, professional education, educational activities, social worker, social politics,organisational culture,
Rozsah průvodní práce
80 straa
Jazyk
CZ
Anotace
Práce řeší problematiku vzdělávání v neziskové organizaci u vybraných profesí.
Předkládaná bakalářská práce se zaobírá profesním vzděláváním zaměstnanců v domovech se zvláštním režimem ve zlínském kraji. Teoretická část seznamuje s důležitými pojmy v oblasti vzdělávání dospělých, mapuje specifické činnosti práce s osobami s duševním postižením. Nedílnou součásti této kapitoly je i náhled do základů personální práce v řízení lidských zdrojů, rozvoje zaměstnanců
Anotace v angličtině
The theoretical part introduces key terms within the subject of adult education and maps specific activities related to work with mentally handicapped individuals. Furthermore, an insight into the basics of human resource management and employee development comprises an integral part of the theoretical chapter.
The differences within the approach to educational activities of the selected professions at the special regime houses are investigated in the empirical part of this thesis. The state of individual organisation has been mapped based on comparative analysis.
Andragogy, adult education, professional education, educational activities, social worker, social politics,organisational culture,
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání v sociální oblasti a vzdělávání zaměstnanců v domovech pro seniory se zvláštním režimem.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání v sociální oblasti a vzdělávání zaměstnanců v domovech pro seniory se zvláštním režimem.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-247-2914-5.
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. a kol. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978- 80-247-1369-4.
MATOUŠEK, Oldřich. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
MATOUŠEK, Oldřich a Jana KOLÁČKOVÁ a kol. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7367-002-X.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník, Lidské zdroje, výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky, úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-247-2914-5.
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. a kol. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978- 80-247-1369-4.
MATOUŠEK, Oldřich. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
MATOUŠEK, Oldřich a Jana KOLÁČKOVÁ a kol. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7367-002-X.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník, Lidské zdroje, výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky, úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále uvedla teoretická východiska práce a zaměřila se na prezentaci výzkumu bakalářské práce. Studentka popsala výzkumnou strategii - výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Následně se věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka uvedla také doporučení pro praxi, které však bylo spíše obecné. Dále odpovídala na otázky k obhajobě z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.