Bakalářská práce se věnuje jazykovému vzdělávání dospělých, na které je zde nahlíženo jako na jedno z obsahových oblastí zájmového vzdělávání. Teoretická část systematizuje poznatky jazykového vzdělávání z andragogického hlediska a představí inovativní metodu Effecto. Empirická část práce popisuje a analyzuje data získaná prostřednictvím námi
sestaveného dotazníku. Výsledky výzkumného šetření nám zodpoví otázku, v čem má
metoda Effecto inovativní edukační potenciál.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with adult learning of foreign languages, which is seen here
as one of the content areas of further education. The theoretical part systematizes
the knowledge of language education from an andragogical point of view and introduces
the innovative Effecto method. The empirical part describes and analyzes the data obtained through the questionnaire. The results of the survey will answer the question of where
is the innovative educational potential of the Effecto method.
Effecto method, lifelong learning, adult education, further education,
non-formal education, language education, course, edutainment, teaching methods, innovative methods, effectiveness
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje jazykovému vzdělávání dospělých, na které je zde nahlíženo jako na jedno z obsahových oblastí zájmového vzdělávání. Teoretická část systematizuje poznatky jazykového vzdělávání z andragogického hlediska a představí inovativní metodu Effecto. Empirická část práce popisuje a analyzuje data získaná prostřednictvím námi
sestaveného dotazníku. Výsledky výzkumného šetření nám zodpoví otázku, v čem má
metoda Effecto inovativní edukační potenciál.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with adult learning of foreign languages, which is seen here
as one of the content areas of further education. The theoretical part systematizes
the knowledge of language education from an andragogical point of view and introduces
the innovative Effecto method. The empirical part describes and analyzes the data obtained through the questionnaire. The results of the survey will answer the question of where
is the innovative educational potential of the Effecto method.
Effecto method, lifelong learning, adult education, further education,
non-formal education, language education, course, edutainment, teaching methods, innovative methods, effectiveness
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti neformálního vzdělávání, celoživotního učení a jazykového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti neformálního vzdělávání, celoživotního učení a jazykového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK, 2016. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. ISBN 9788073086947.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753263.
KRYSTOŇ, Miroslav, 2011. Záujmové vzdelávanie dospelých: teoretické východiská. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela. ISBN 978-80-557-0211-7.
MUŽÍK, Jaroslav, 2004. Androdidaktika. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI. Lidské zdroje. ISBN 8073570459.
ŠERÁK, Michal, 2009. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788073675516.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788026210269.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK, 2016. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. ISBN 9788073086947.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753263.
KRYSTOŇ, Miroslav, 2011. Záujmové vzdelávanie dospelých: teoretické východiská. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela. ISBN 978-80-557-0211-7.
MUŽÍK, Jaroslav, 2004. Androdidaktika. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI. Lidské zdroje. ISBN 8073570459.
ŠERÁK, Michal, 2009. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788073675516.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788026210269.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále stručně popsala teoretická východiska práce a zaměřila se na prezentaci výzkumné části bajalářské práce. Studentka představila výzkumný desing - výzkumný soubor, techniku sběru dat a metodu analýzy dat. Následně se studentka věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky z posudků a na otázky členů komise (jakým způsobem je realizována evaluace). Členové komise práci hodnotili kladně. Prezentováno bylo také doporučení pro praxi. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.