Diplomová práce řeší problematiku rizik spojených s provozováním internetového
obchodu. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy e-komerce a analýzy a řízení rizik a je zpracován přehled související legislativy. Jsou zde vymezeny nástroje webové analytiky včetně základních charakteristik a kritérií pro jejich výběr, a popsány možnosti internetového marketingu. Úvodem praktické části je srovnání vybraných e-shopových řešení několika poskytovatelů, dále je uveden výčet aspektů ovlivňujících úspěšnost internetového obchodu. Vybrané nástroje analýzy návštěvnosti a analýzy vyhledávání a klíčových slov pak popisují současný stav stránek konkrétního internetového obchodu jako podklad pro jejich úpravu a také pro volbu vhodné marketingové strategie. Podrobně je vypracován přehled rizik spojených s provozováním internetového obchodu včetně jejich ohodnocení a navržení opatření pro minimalizaci dopadů či jejich eliminaci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of the risks associated with the Internet shop. In the theoretical part, the key concepts of e-commerce and risk analysis and management are defined and an overview of related legislation. Web analytics tools are defined here, including the basic characteristics and criteria for their selection, and described the possibilities of internet marketing. The introduction of the practical part is a comparison of selected e-shop solutions of several providers, and a list of aspects influencing the success of the internet business. Selected traffic analytics tools, search and keyword analytics then describe the current status of a specific internet shop site as a basis for editing and selecting an appropriate marketing strategy. A detailed overview of the risks associated with the operation of the Internet business, including their evaluation, and the drafting of measures to minimize the impacts or eliminate them.
Klíčová slova
Riziko, analýza rizik, řízení rizik, e-komerce, webová analytika, internetový marketing.
Klíčová slova v angličtině
Risk, risk analysis, risk management, e-commerce, web analytics, internet
marketing.
Rozsah průvodní práce
120
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce řeší problematiku rizik spojených s provozováním internetového
obchodu. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy e-komerce a analýzy a řízení rizik a je zpracován přehled související legislativy. Jsou zde vymezeny nástroje webové analytiky včetně základních charakteristik a kritérií pro jejich výběr, a popsány možnosti internetového marketingu. Úvodem praktické části je srovnání vybraných e-shopových řešení několika poskytovatelů, dále je uveden výčet aspektů ovlivňujících úspěšnost internetového obchodu. Vybrané nástroje analýzy návštěvnosti a analýzy vyhledávání a klíčových slov pak popisují současný stav stránek konkrétního internetového obchodu jako podklad pro jejich úpravu a také pro volbu vhodné marketingové strategie. Podrobně je vypracován přehled rizik spojených s provozováním internetového obchodu včetně jejich ohodnocení a navržení opatření pro minimalizaci dopadů či jejich eliminaci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of the risks associated with the Internet shop. In the theoretical part, the key concepts of e-commerce and risk analysis and management are defined and an overview of related legislation. Web analytics tools are defined here, including the basic characteristics and criteria for their selection, and described the possibilities of internet marketing. The introduction of the practical part is a comparison of selected e-shop solutions of several providers, and a list of aspects influencing the success of the internet business. Selected traffic analytics tools, search and keyword analytics then describe the current status of a specific internet shop site as a basis for editing and selecting an appropriate marketing strategy. A detailed overview of the risks associated with the operation of the Internet business, including their evaluation, and the drafting of measures to minimize the impacts or eliminate them.
Klíčová slova
Riziko, analýza rizik, řízení rizik, e-komerce, webová analytika, internetový marketing.
Klíčová slova v angličtině
Risk, risk analysis, risk management, e-commerce, web analytics, internet
marketing.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické pojednání k problematice rizik podnikání v e-komerci.
Definujte hlavní předpoklady úspěšnosti internetového obchodu.
Zpracujte analýzu současného stavu a analyzujte rizika spojená s provozováním internetového obchodu.
Vymezte problematické oblasti, navrhněte opatření a zhodnoťte je.
Vypracujte řešení optimalizace v oblasti internetového marketingu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické pojednání k problematice rizik podnikání v e-komerci.
Definujte hlavní předpoklady úspěšnosti internetového obchodu.
Zpracujte analýzu současného stavu a analyzujte rizika spojená s provozováním internetového obchodu.
Vymezte problematické oblasti, navrhněte opatření a zhodnoťte je.
Vypracujte řešení optimalizace v oblasti internetového marketingu.
Seznam doporučené literatury
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 483 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4644-9.
KORECKÝ, Michal a Václav TRKOVSKÝ. Management rizik projektů: se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada, 2011, 583 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3221-3.
FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Investiční rozhodování a řízení projektů: jak připravovat, financovat a hodnotit projekty, řídit jejich riziko a vytvářet portfolio projektů. Praha: Grada, 2011, 408 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3293-0.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-802-5143-834.
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-802-5129-647.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-802-5143-117.
Seznam doporučené literatury
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 483 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4644-9.
KORECKÝ, Michal a Václav TRKOVSKÝ. Management rizik projektů: se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada, 2011, 583 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3221-3.
FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Investiční rozhodování a řízení projektů: jak připravovat, financovat a hodnotit projekty, řídit jejich riziko a vytvářet portfolio projektů. Praha: Grada, 2011, 408 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3293-0.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-802-5143-834.
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-802-5129-647.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-802-5143-117.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP byla praktická ukázka prezentovaného internetového obchodu.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Existuje zákon, který se zabývá provozováním e-shopů? (doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.)
2. Výtky směřující k provedené SWOT analýze. V návaznosti probíhala diskuze o pravidlech a správném členění SWOT analýzy. (doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.)
Studentka zodpověděla položené dotazy vedoucího DP a oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagovala pohotově a na výborné úrovni.