Brněnské veletrhy a výstavy jsou chloubou evropského veletržního průmyslu. Jejich histo-rie je velmi bohatá. Počátky veletrhů a výstav ve městě Brně zasahují do dávné minulosti středověku. Současná situace brněnského výstavnictví je na velmi vysoké úrovni a do bu-doucna se můžeme těšit dalším a dalším jistě velice úspěšným veletržním akcím. Brněnské výstaviště je také jedním z nepropracovanějších projektů, co se konstrukce areálu a jednot-livých budov týče, není žádnou novinkou, že je nazýváno Stavbou století. Ať už vystavova-tel či návštěvník, každý před tímto kolosem musí smeknout.
Annotation in English
The trade fairs and expositions in Brno are the European trade fair industry´s glory. Their history is very rich. The beginning of the trade fairs and expositions in Brno ascends to the long-ago medieval times. Present situation of Brno´s expositions is on very high level and we could be likely to look forward to following and following (next and next) trade fairs events which will be successful for sure. Brno´s exhibition area is also one of the most so-phisticated projects. According to the construction of the area and the particular buildings there is no new that they are titled as the Construction of the century. If it is mentioned the exhibitor or the visitor before this monolith must take hat off them.
Brněnské veletrhy a výstavy jsou chloubou evropského veletržního průmyslu. Jejich histo-rie je velmi bohatá. Počátky veletrhů a výstav ve městě Brně zasahují do dávné minulosti středověku. Současná situace brněnského výstavnictví je na velmi vysoké úrovni a do bu-doucna se můžeme těšit dalším a dalším jistě velice úspěšným veletržním akcím. Brněnské výstaviště je také jedním z nepropracovanějších projektů, co se konstrukce areálu a jednot-livých budov týče, není žádnou novinkou, že je nazýváno Stavbou století. Ať už vystavova-tel či návštěvník, každý před tímto kolosem musí smeknout.
Annotation in English
The trade fairs and expositions in Brno are the European trade fair industry´s glory. Their history is very rich. The beginning of the trade fairs and expositions in Brno ascends to the long-ago medieval times. Present situation of Brno´s expositions is on very high level and we could be likely to look forward to following and following (next and next) trade fairs events which will be successful for sure. Brno´s exhibition area is also one of the most so-phisticated projects. According to the construction of the area and the particular buildings there is no new that they are titled as the Construction of the century. If it is mentioned the exhibitor or the visitor before this monolith must take hat off them.
1. Popište motivaci výběru tématu, definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
2. Zpracujte literární prameny v oblasti problematiky veletržnictví a výstavnictví, historie Brněnských veletrhů a výstav, marketingových komunikací s důrazem na veletrhy a výstavy, definujte pojmy s nimiž budete dále pracovat (výstavy a veletrhy, marketingové komunikace, historie BVV).
3. Zpracujte analýzu současných trendů výstavnictví v Evropě.
4. Zpracujte analýzu českého veletržního a výstavního trhu v letech 1900-2000 (20.století) a profil brněnského výstaviště.
5. Charakterizujte současné veletrhy a výstavy pořádané BVV, areál výstaviště a jeho služby.
6. Naznačte perspektivy rozvoje veletržní činnosti na výstavišti v Brně.
7. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
Research Plan
1. Popište motivaci výběru tématu, definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
2. Zpracujte literární prameny v oblasti problematiky veletržnictví a výstavnictví, historie Brněnských veletrhů a výstav, marketingových komunikací s důrazem na veletrhy a výstavy, definujte pojmy s nimiž budete dále pracovat (výstavy a veletrhy, marketingové komunikace, historie BVV).
3. Zpracujte analýzu současných trendů výstavnictví v Evropě.
4. Zpracujte analýzu českého veletržního a výstavního trhu v letech 1900-2000 (20.století) a profil brněnského výstaviště.
5. Charakterizujte současné veletrhy a výstavy pořádané BVV, areál výstaviště a jeho služby.
6. Naznačte perspektivy rozvoje veletržní činnosti na výstavišti v Brně.
7. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
Recommended resources
Müller, Z., Brněnské výstaviště - stavba století, Brno, Veletrhy Brno 2002, ISBN 80-7293-049-4
Svoboda, V., Foret, M., Kolářová, K., Zumrová, L., Vystavujeme na veletrhu, Praha, Competerpress 2002, ISBN 80-7226-645-4
Uhlíř, D., Svoboda, V., Sedlák, J., Zřídkaveselý, F., Koláčný, I., Brno, město a veletrhy, Šifra 1997
BVV, a.s. a Veletrhy Brno, a.s., Výroční zprávy a ročenky
Svoboda, V., Milníky veletrhů, Brno, BVV 1983
De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Bergh, J., Marketingová komunikace, Grada 2003, ISBN 80-247-0254-1
Pavlů, D., Výstavy a veletrhy-historie, teorie, praxe, komunikační specifika, Merkur, Praha 1988
Vysekalová, J., Hrabalová, M., Girgašová, J., Veletrhy a výstavy-efektivní prezentace pro úspěšný prodej, Grada, Praha 2004
Kotler, P., Marketing podle Kotlera-jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Management Press, Praha 2000
Hospodářské noviny, příloha Veletrhy a výstavy, 2000-2005
Týdenník Strategie, přílohy Výstavnictví, Praha 2000-2004
www.bvv.cz
www.export.cz
www.mpo.cz
www.lobby.cz
www.expo.cz
www.veletrhyavystavy.cz
Recommended resources
Müller, Z., Brněnské výstaviště - stavba století, Brno, Veletrhy Brno 2002, ISBN 80-7293-049-4
Svoboda, V., Foret, M., Kolářová, K., Zumrová, L., Vystavujeme na veletrhu, Praha, Competerpress 2002, ISBN 80-7226-645-4
Uhlíř, D., Svoboda, V., Sedlák, J., Zřídkaveselý, F., Koláčný, I., Brno, město a veletrhy, Šifra 1997
BVV, a.s. a Veletrhy Brno, a.s., Výroční zprávy a ročenky
Svoboda, V., Milníky veletrhů, Brno, BVV 1983
De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Bergh, J., Marketingová komunikace, Grada 2003, ISBN 80-247-0254-1
Pavlů, D., Výstavy a veletrhy-historie, teorie, praxe, komunikační specifika, Merkur, Praha 1988
Vysekalová, J., Hrabalová, M., Girgašová, J., Veletrhy a výstavy-efektivní prezentace pro úspěšný prodej, Grada, Praha 2004
Kotler, P., Marketing podle Kotlera-jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Management Press, Praha 2000
Hospodářské noviny, příloha Veletrhy a výstavy, 2000-2005
Týdenník Strategie, přílohy Výstavnictví, Praha 2000-2004
www.bvv.cz
www.export.cz
www.mpo.cz
www.lobby.cz
www.expo.cz
www.veletrhyavystavy.cz