Diplomová práce shrnuje základní poznatky o marketingu cestovního ruchu, které pak aplikuje na podmínky Moravského krasu. Turistika se prudce rozvíjí nejen v Česku, ale i v této mimořádné přírodní lokalitě. Práce hodnotí možnosti krasu v cestovním ruchu, a především ukazuje hned několik cest, jak lze turistiku v tomto regionu dále rozvíjet. Poukazuje sice poukazuje na to, že bez úzké a vhodně koordinované spolupráce provozovatelů jednotlivých turistických zařízení není další výraznější rozvoj Moravského krasu možný, věnuje se ale také zcela drobným opatřením, které je nutné pro zlepšení turistických podmínek k turistice podniknout. Zjištěná fakta jasně ukazují, že Moravský kras není jen oblastí s četnými jeskyněmi. Nabízí neobvykle mnoho možností k využití, což z něj dělá jednu z turisticky nejzajímavějších lokalit v České republice.
Anotace v angličtině
This thesis outlines the basics of the marketing of tourism, applying them subsequently to the conditions of the Moravian Karst area. As well as the whole of the Czech Republic, this region has experienced a rapid development of tourism.Gauging the area's potential in this sphere, the thesis suggests a number of ways for the region to develop the tourist industry further. Highlighted is the importance of close, well coordinated collaboration between individual owners of the tourist facilities: without it, the vision of any significant development of the Moravian Karst could hardly be put into effect. Due attention is also paid to some probably less significant, but still necessary, steps that ought to be taken to improve the existing conditions for tourism. Clearly, there is more to the Moravian Karst than being an area of numerous caves. The region has much more to offer, which makes it one of the most interesting tourist attractions in the Czech Republic.
Klíčová slova
Moravský kras, rozvoj turistiky, marketing cestovního ruchu, analýzy, strategie public relations
Klíčová slova v angličtině
The Moravian karst, development of tourism, marketing od tourism, analyzis, public relations strategy
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce shrnuje základní poznatky o marketingu cestovního ruchu, které pak aplikuje na podmínky Moravského krasu. Turistika se prudce rozvíjí nejen v Česku, ale i v této mimořádné přírodní lokalitě. Práce hodnotí možnosti krasu v cestovním ruchu, a především ukazuje hned několik cest, jak lze turistiku v tomto regionu dále rozvíjet. Poukazuje sice poukazuje na to, že bez úzké a vhodně koordinované spolupráce provozovatelů jednotlivých turistických zařízení není další výraznější rozvoj Moravského krasu možný, věnuje se ale také zcela drobným opatřením, které je nutné pro zlepšení turistických podmínek k turistice podniknout. Zjištěná fakta jasně ukazují, že Moravský kras není jen oblastí s četnými jeskyněmi. Nabízí neobvykle mnoho možností k využití, což z něj dělá jednu z turisticky nejzajímavějších lokalit v České republice.
Anotace v angličtině
This thesis outlines the basics of the marketing of tourism, applying them subsequently to the conditions of the Moravian Karst area. As well as the whole of the Czech Republic, this region has experienced a rapid development of tourism.Gauging the area's potential in this sphere, the thesis suggests a number of ways for the region to develop the tourist industry further. Highlighted is the importance of close, well coordinated collaboration between individual owners of the tourist facilities: without it, the vision of any significant development of the Moravian Karst could hardly be put into effect. Due attention is also paid to some probably less significant, but still necessary, steps that ought to be taken to improve the existing conditions for tourism. Clearly, there is more to the Moravian Karst than being an area of numerous caves. The region has much more to offer, which makes it one of the most interesting tourist attractions in the Czech Republic.
Klíčová slova
Moravský kras, rozvoj turistiky, marketing cestovního ruchu, analýzy, strategie public relations
Klíčová slova v angličtině
The Moravian karst, development of tourism, marketing od tourism, analyzis, public relations strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro oblast turistického ruchu s důrazem na public relations. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současné situace v turistické lokalitě Moravského krasu s výsledným záměrem rozvoje turistického ruchu v této oblasti.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současnou situaci v oblasti turistiky v Moravském krasu, a to:
- vytvořením seznamu turistických atrakcí lokality s výsledky jejich dosavadní činnosti
- vytvořením seznamu informačních center regionu výsledky jejich dosavadní činnosti
- SWOT - analýzou turistického ruchu v krasu
- analýzou současných aktivit v oblasti public relations turistických organizací v regionu
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte strategii public relations Moravského krasu i s marketingovými opatřeními, které by měly vést ke zvýšení turistického ruchu v této lokalitě. Definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu i případná rizika, která by mohla při realizaci projektu nastat.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro oblast turistického ruchu s důrazem na public relations. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současné situace v turistické lokalitě Moravského krasu s výsledným záměrem rozvoje turistického ruchu v této oblasti.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současnou situaci v oblasti turistiky v Moravském krasu, a to:
- vytvořením seznamu turistických atrakcí lokality s výsledky jejich dosavadní činnosti
- vytvořením seznamu informačních center regionu výsledky jejich dosavadní činnosti
- SWOT - analýzou turistického ruchu v krasu
- analýzou současných aktivit v oblasti public relations turistických organizací v regionu
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte strategii public relations Moravského krasu i s marketingovými opatřeními, které by měly vést ke zvýšení turistického ruchu v této lokalitě. Definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu i případná rizika, která by mohla při realizaci projektu nastat.
Seznam doporučené literatury
Janečková, L., Vaštiková, M.: Marketing měst a obcí, Grada Publishing, Praha 1999
Janečková, L., Vaštiková, M.: Marketing služeb: Grada Publishing, Praha 2000.
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Kotler P.:Marketing od A do Z, Managment Press, Praha 2003
Kotler P.: Marketing Management.: Grada Publishing, Praha 1998
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Němec, P.: Public Relations, Zásady komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1993
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
Seznam doporučené literatury
Janečková, L., Vaštiková, M.: Marketing měst a obcí, Grada Publishing, Praha 1999
Janečková, L., Vaštiková, M.: Marketing služeb: Grada Publishing, Praha 2000.
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Kotler P.:Marketing od A do Z, Managment Press, Praha 2003
Kotler P.: Marketing Management.: Grada Publishing, Praha 1998
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Němec, P.: Public Relations, Zásady komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1993
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001