Hlavním cílem této diplomové práce, nesoucí název Podpora klasické výuky pomocí virtuální třídy za použití Google Classroom, je přiblížit možnosti týkající se implementace nástroje Google Classroom do výuky. V teoretické části práce nastiňuje obecné informace o e-learningu a definuje tento pojem. Dále se práce věnuje informacím ohledně LMS a přibližuje také některé z těchto systémů. První oblastí praktické části je popis uživatelského prostředí nástroje Google Classroom a následná implementace této služby do výuky na střední škole. Popis uživatelského prostředí může sloužit i jako stručný návod, který může pomoci učitelům k vytvoření plnohodnotného kurzu ke kterémukoliv předmětu. Dalším praktickým výstupem jsou vytvořené studijní materiály na vybraná témata, které slouží k výuce v předmětu informačních technologií. V poslední části diplomové práce jsou pomocí dotazníkového šetření ověřeny závěry na základě stanovených hypotéz.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis, named Support of classical teaching using virtual classes and the Google Classroom environment, is to explain the options for implementation of Google Classroom into education. In the theoretical part the thesis aims to general information about e-learning and defines this term. Thesis also deals with the LMS and presents general information and some of these systems. The first chapter of the practical part describes user interface of Google Classroom and implementation of this service to education at high school. The description of the user interface can also be used as a brief manual that can help teachers to create a fully-featured course for any subject. Another practical output is creation of materials for teaching and studying on selected topics, which are used for education in the subject of information technologies. In the last part of the thesis, the results are verified by questionnaire survey which is based on appointed hypotheses.
Klíčová slova
e-learning, LMS, Learning Management System, G Suite, Google Classroom, vzdělávání, implementace, virtuální kurz
Klíčová slova v angličtině
e-learning, LMS, Learning Management System, G Suite, Google Classroom, Education, Implementation, Virtual course
Rozsah průvodní práce
128 s. (162 466 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce, nesoucí název Podpora klasické výuky pomocí virtuální třídy za použití Google Classroom, je přiblížit možnosti týkající se implementace nástroje Google Classroom do výuky. V teoretické části práce nastiňuje obecné informace o e-learningu a definuje tento pojem. Dále se práce věnuje informacím ohledně LMS a přibližuje také některé z těchto systémů. První oblastí praktické části je popis uživatelského prostředí nástroje Google Classroom a následná implementace této služby do výuky na střední škole. Popis uživatelského prostředí může sloužit i jako stručný návod, který může pomoci učitelům k vytvoření plnohodnotného kurzu ke kterémukoliv předmětu. Dalším praktickým výstupem jsou vytvořené studijní materiály na vybraná témata, které slouží k výuce v předmětu informačních technologií. V poslední části diplomové práce jsou pomocí dotazníkového šetření ověřeny závěry na základě stanovených hypotéz.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis, named Support of classical teaching using virtual classes and the Google Classroom environment, is to explain the options for implementation of Google Classroom into education. In the theoretical part the thesis aims to general information about e-learning and defines this term. Thesis also deals with the LMS and presents general information and some of these systems. The first chapter of the practical part describes user interface of Google Classroom and implementation of this service to education at high school. The description of the user interface can also be used as a brief manual that can help teachers to create a fully-featured course for any subject. Another practical output is creation of materials for teaching and studying on selected topics, which are used for education in the subject of information technologies. In the last part of the thesis, the results are verified by questionnaire survey which is based on appointed hypotheses.
Klíčová slova
e-learning, LMS, Learning Management System, G Suite, Google Classroom, vzdělávání, implementace, virtuální kurz
Klíčová slova v angličtině
e-learning, LMS, Learning Management System, G Suite, Google Classroom, Education, Implementation, Virtual course
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu e-learningu a virtuální třídy.
Popište technické a technologické možnosti nástroje Google Classroom pro výuku ve zvoleném prostředí.
Navrhněte způsob využití Google Classroom a zvolte vhodnou tématickou oblast.
Připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Ověřte použití zvolených informačních technologií a edukačních postupů a proveďte kritickou diskusi.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu e-learningu a virtuální třídy.
Popište technické a technologické možnosti nástroje Google Classroom pro výuku ve zvoleném prostředí.
Navrhněte způsob využití Google Classroom a zvolte vhodnou tématickou oblast.
Připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Ověřte použití zvolených informačních technologií a edukačních postupů a proveďte kritickou diskusi.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2006, 125 s. Vzdělávání a informace
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
ROWNTREE, Derek. Preparing Materials for Open, Distance and Flexible Learning. An Acon Guide for Teachers and Trainers. London: Kogan Pages, 1994. ISBN 0749411597
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s.
ZIKL, Pavel. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 127 s. ISBN 978-80-247-3852-9.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2006, 125 s. Vzdělávání a informace
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
ROWNTREE, Derek. Preparing Materials for Open, Distance and Flexible Learning. An Acon Guide for Teachers and Trainers. London: Kogan Pages, 1994. ISBN 0749411597
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s.
ZIKL, Pavel. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 127 s. ISBN 978-80-247-3852-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponenta. Následne byla vedena rozprava behem které byly položeny následující dotazy a pripomínky:
Zpracované metodické listy odpovídají reálné výuce a jsou použitelné ve výuce.
Vliv implementace virtuální trídy do výuky na SŠ byl analyzován prostrednictvím dotazníkového
šetrení ve skupine žáku, kterí tento nástroj využívali. Pripomínku je nutné vznést pouze k
formulacím hypotéz. Bohužel hypotézy nejsou formulovány správne. Stanovené hypotézy nejsou
hypotézami, protože nedefinují žádné rozdíly, vztahy nebo následky. Jde pouze o výroky,
predpoklady, které jsou šetrením dokazovány. Pres drobné výtky a komentáre si dovoluji konstatovat, že diplomová práce je zpracována na
vysoké úrovní a doporucuji ji jednoznacne k obhajobe. (prod. doc. Chramcov)
Popíšte jednotlivé kroky z pohladu pedagogickej metodológie v klasických dotazníkových
šetreniach. (od cielov cez hypotézy a pod.)
Popíšte základy pedagogickej evaluácie a pravidlá pri tvorbe testov a testových úloh, ci položiek.
Co by mali splnat?
Ako ste zabezpecil reliabilitu a validitu vášho testovania? (doc. Chudý)
U Google Classroom je nutná registrace nebo je volne prístupná, objasnete. (dr. Sysala)
Student na všechny dotazy reagoval a zodpovedel je správne.